Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «پارسینه»، تائه یونگ هو، دیپلمات سابق کره شمالی که در سال ۲۰۱۶ به کره جنوبی فرار کرده بود، در کتابی که راجع به خانواده کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، و ساختار قدرت در این کشور نوشته است، مدعی می‌شود که سال‌ها پیش، پیونگ یانگ به دنبال آن بود که با تهدید فروش موشک به دشمنان آن، از این رژیم اخاذی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کونگدان اوه، محقق «موسسه تحلیل‌های دفاعی» در واشنگتن، در کنفرانسی راجع به روابط کره شمالی و کشور‌های خاورمیانه به این کتاب کره‌ای اشاره کرد.
به گزارش «نشنال اینترست»، نویسنده کتاب نوشته است سال ۱۹۹۹ زمانی که در سفارت کره شمالی در استکهلم سوئد مستقر بود، از طرف پیونگ یانگ از او خواسته شد تا ترتیب ملاقاتی میان سفیران کره شمالی و اسرائیل داده شود و او هم به عنوان مترجم در این دیدار حضور داشته باشد.
در این دیدار «سون مو سین»، سفیر کره شمالی در سوئد، به همتای اسرائیلی خود، «گیدئون بن آمی»، می‌گوید که کشورش به تازگی توانسته است یک ماهواره را با موفقیت آزمایش کند. او در واقع به یک موشک بالستیک اشاره می‌کرد. سفیر سپس می‌گوید که ایران و دیگر کشور‌های خاورمیانه «علاقه شدیدی برای به دست آوردن فناوری ما» ابراز کرده اند.
سون ادامه داد: «اقتصاد ما وضعیت بدی دارد. ما به مقداری پول نقد و ارز خارجی نیاز داریم. وقتی این فناوری، یا حتی کارخانه ساخت موشک را به خاورمیانه صادر کردیم، شما، اسرائیل می‌توانید تصور کنی که توسط دشمن‌هایی که از شما متنفرند احاطه شده اید؟ خاورمیانه جای گرمی است، گرم‌تر هم خواهد شد.»
او سپس شرط توافق با اسرائیل را اعلام کرد: ۱ میلیارد دلار نقد یا به شکل دیگر.
این اظهارات، سفیر اسرائیل را غافلگیر کرد و او گفت که باید با دولتش مشورت کند. در دیدار دوم که ده روز بعد انجام شد، بن آمی به سون گفت که اسرائیل نمی‌تواند با انتقال پول نقد موافقت کند و مایل است که غذا، کود شیمیایی، فناوری کشاورزی و تجهیزات پزشکی به کره شمالی که در آن زمان دچار قحطی شده بود بدهد.
پاسخ کره شمالی روشن بود: فقط پول نقد.
در سومین و آخرین دیدار، بن آمی توضیح داد که اسرائیل نمی‌تواند به خاطر انتقال پول به کره شمالی خشم آمریکایی‌ها را برانگیزد. او همچنین درباره نقض توافق کنترل تسلیحاتی ۱۹۹۴ که به موجب آن کره شمالی تعهد داده بود برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، هشدار داد.
سون پاسخ داد که پیونگ یانگ تنها به این دلیل توافق کرده است که واشنگتن «دست ما را پیچانده بود» و زمانی که توافق از بین برود، کره شمالی آزاد خواهد بود هرکاری می‌خواهد بکند.
«زوی گابی» که در آن زمان مسئول اداره آسیا در وزارت خارجه اسرائیل بود به رسانه‌های اسرائیلی گفته است که به نظر می‌رسید کره شمالی قصد فریب آن‌ها را داشته است: «زمانی که ما از آن‌ها خواستیم تامین سلاح [به ایران و سوریه]را متوقف کنند، آن‌ها ارسال سلاح را تکذیب کردند؛ بنابراین دلیلی وجود نداشت که وارد مذاکره شویم، چرا که آن‌ها علاقه زیادی برای ایجاد روابط نداشتند.»

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کره شمالی اسرائیل موشک ایران کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران

مشاور امنیت ملی عراق در دیدار با معاون وزارت کشور ایران بر پایبندی کشورش به توافق امنیتی با ایران تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی عراق روز چهارشنبه میزبان مجید میر احمدی معاون وزارت کشور ایران بود.

بر اساس بیانیه امنیت ملی عراق، در این دیدار اجرای توافق امنیتی امضا شده میان دو طرف علاوه بر مساله کنترل مرزهای مشترک و توسعه روابط دوجانبه بررسی شد.

الاعرجی تأکید کرد که دولت عراق به اجرای توافق امنیتی مذکور در چارچوب زمانی‌اش پایبند است و برای همکاری با ایران در همه زمینه ها و توسعه روابط تاریخی بین دو کشور تأکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی درباره حمله به اسرائیل
  • گفت‌و‌گوی سردار سپاه با سی‌ان‌ان به زبان انگلیسی
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • اعتراف تازه رسانه اسرائیلی درباره شکست در رهگیری موشک های ایران
  • پایه‌های «پاتریوت آمریکایی» فرو ریخت
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • لاپید: نتانیاهو هیچ بهانه‌ای برای رد توافق تبادل اسرا ندارد
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران