Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، دانشمندان ایرانی را آخر هفته ها با عنوان ستارگان ایرانی در شبکه نهال مشاهده کنید.

انیمیشن ستارگان ایرانی به تهیه کنندگی و کارگردانی حسن سلطانی در ۱۳ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای و با تکنیک تلفیقی  ساخته شده است که معرفی دو دانشمند در دو قسمت ۱۵ دقیقه‌ای شکل گرفته و سایر دانشمندان هر کدام در یک قسمت ۱۵ دقیقه‌ای معرفی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستارگان ایرانی می کوشد این دانشمندان را به مخاطبان رده سنی نوجوانان و جوانان معرفی کند. انیمیشن «ستارگان ایرانی» بر اساس معرفی دانشمندان که مهجور واقع شده‌اند ساخته شده است. دانشمندانی که با اختراعات خود بر علم جهانی بسیار تاثیرگذار واقع شده‌اند.

این انیمیشن به زندگی و اختراعات دانشمندانی که در حدود قرن هشتم هجری می‌زیسته‌اند می‌پردازد که بیشتر درباره زندگی نامه دانشمندانی است که ناشناس مانده اند اما دستاوردهای بسیاری برای سرزمین ایران برجای گذاشته اند. برخی از افراد نیز از دستاوردهای این دانشمندان در خارج از کشور، بدون قید هیچ گونه نامی از آنها استفاده کرده و آن را به نام خود و کشورشان زده اند.

گفتنی است که انیمیشن ستارگان ایرانی پنجشنبه و جمعه ها ساعت ۱۹:۰۰ از شبکه نهال روی آنتن می رود.

بررسی حواشی لیگ کشتی و وزنه برداری در ورزشگاه

برنامه ورزشگاه شبکه پنج سیما امشب ساعت ۲۱:۳۰ برای بررسی حواشی لیگ وزنه برداری میزبان بهداد سلیمی قهرمان وزنه برداری است.

ورزشگاه ضمن بررسی وضعیت استقلال و پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر جاری، به بررسی لیگهای کشتی و وزنه برداری کشورمان که با حواشی زیادی برگزار گردید نیز می پردازد.

این برنامه همچنین به آخرین حواشی ورزش مهیج فوتبال و رقابت فینال لیگ قهرمانان آسیا را نیز واکاوی می کند.

ورزشگاه به تهیه کنندگی پژمان ماندگاری و با اجرای حافظ کاظم زاده چهارشنبه ها ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه ۵ سیما می رود.

ماجرای کارت های ملی هوشمند چیست؟

برنامه تهران ۲۰ امشب (چهارشنبه ۳ دی ماه) با حضور دکتر حسین زین الصالحین، مدیرکل ثبت احوال استان تهران به روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود و  مشکلات مربوط به ثبت احوال در استان تهران و ماجرای کارت های ملی هوشمند را بررسی می کند.  
همچنین برای پیگیری پلاک گذاری خودروهای ساندرو و قیمت بالای خوردوی شاهین، ارتباط تلفنی با مجید باقری خوزانی، قائم مقام فروش خودروسازی سایپا برقرار خواهد شد.

تهران ۲۰ روزهای زوج با اجرای محمد دلاوری و روزهای فرد با اجرای علی مروی از شنبه تا چهارشنبه هر هفته راس ساعت ۲۰ از شبکه پنج سیما میهمان خانه های مردم ایران خواهد بود.

از احترام به خواست مخاطب تا امیدآفرینی در سایه تکریم کادر درمان

فصل جدید برنامه رادیو هفت پس از شش سال دوباره از شب یلدا روی آنتن شبکه آموزش رخ نشان داد تا همراهان دیروز و امروزش را خرسند کند.

ویژه برنامه شب یلدا «رادیو هفت»که همانند شرایط ویژه این روزهای جهان ، " کرونا زده " بود ، جدای از اهتمامی که به قول منصور ضابطبیان مجری این مجله شامگاهی برای " آرامش بخشی " به خانواده های ایرانی در شب یلدای متفاوت امسال به خرج داد ، یک پیام ویژه برای دوستداران این برنامه مخابره کرد : " توجه رسانه ملی و به تبع آن شبکه آموزش به خواست و علایق مردم بر اساس نیازسنجی صورت گرفته از مخاطبان ".

از زمان اعلام پخش سری جدید «رادیو هفت» کاربران فضای مجازی با استقبال از این اقدام ، در انتظار دستپخت ضابطیان و همکارانش در شام خاص ایرانی ها بودند. در این بین از ساعت ۲۲ یکشنبه شب  همزمان با شروع پخش برنامه ، مرور بازخوردهای مردم در شبکه های اجتماعی نشان می دهد که پس از دوری شش ساله ، می توان نمره قبولی برای برنامه نخست فصل جدید " رادیو هفت " درنظر گرفت .

اگر چه که شاید تفاوت تحمیل شده به «رادیو هفت» نسبت به گذشته در راستای رعایت شیوه نامه های ستاد مقابله با ویروس کرونا یعنی ضبط برنامه با حضور چهره های مطرح در خانه‌هایشان هایشان به جای استودیو برای مخاطبان بار دیگر یادآور  تغییرات سبک زندگی " کرونا زده " همه ما بود ، اما در کنار احترام به زحمات کادر درمان ، امیدآفرینی جاری در متن برنامه ،  آینده عاری از کرونا را برای رویت قالب همیشگی برنامه نوید می داد .

در «رادیو هفت» جدید چه گذشت ؟

ویژه برنامه شب یلدای رادیو هفت با سپاس از زحمات کادر درمان به مناسبت روز پرستار و میلاد مسعود حضرت زینب سلام الله علیها شروع شد تا به همه ما یادآور شود که امسال یکسره متعلق به " پرستار " و مدافعان سلامت بوده و با نکته سنجی منصور ضابطیان و تجلیل او از شهدای دیروز و امروز از دفاع مقدس تا مدافعان حرم  برای مخاطبان برنامه این قاب را به تصویر کشید که شهدای مدافع سلامت،  جهادگران این روزهای ایران در راه حفظ آرامش و امنیت ایرانیان هستند.

متن خوانی برای پاسداشت زبان فارسی در شب یلدا ؛ از افسانه بایگان تا احترام برومند

به منظور ایجاد آرامش برای مخاطبان در روزهای پر اضطراب کرونایی و توجه ویژه به زبان و ادبیات فارسی ، افسانه بایگان ، مسعود فروتن، احترام‌برومند، امیرعلی نبویان و الهام پاوه نژاد از جمله هنرمندانی بودند که از منزلشان روی آنتن شبکه هفت سیما متن خوانی کردند و از سوی دیگر فرناز پیراسته از سئول کره جنوبی ، محسن امامی از استانبول ترکیه ، روحی سجادی از هانوی ویتنام ، فریبرز رفیعی از دوسلدورف آلمان و عباس مهبد از کلگری کانادا با گزارش های تصویری خود از حال و هوای یلدا و شروع زمستان در دیگر نقاط جهان گستره قاب " رادیو هفت " را جهانی کردند.

بنا به اعلام عوامل برنامه،  پس از شب یلدا «رادیو هفت» قرار است در روزهای عادی از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۲۳ هر شب به مدت یکساعت روی آنتن برود و حالا مخاطبان این برنامه پر مخاطب منتظرند تا دوباره شاهد شب های پر رونق «رادیو هفت» باشند.

شهدای انقلاب اسلامی زمینه سازان نهضت فاطمی

برنامه عطر عاشقی شبکه پنج سیما، جمعه ۵ دیماه با موضوع تبیین شهدای انقلاب اسلامی زمینه سازان نهضت فاطمی از مراز شهدای گمنام عرب آّباد رفسنجان  روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

برنامه عطر عاشقی با حضور حجت الاسلام حاج احمد شرفخانی "کارشناس مذهبی" به بررسی موضوع تبیین شهدای انقلاب اسلامی زمینه سازان نهضت فاطمی می پردازد و حاج مجتبی رمضانی با نوای گرم و دلنشین تلاوت زیارت آل یس را برای حاضران و بینندگان قرائت می کند.
برنامه تولیدی عطر عاشقی کاری از گروه معارف شبکه پنج سیما است که غروب جمعه هر هفته به تهیه کنندگی و کارگردانی سید ناصر سجادی و با اجرای سید رضا نواب ساعت ۱۷:۳۰ روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

علیرام نورایی به «قرنطینه» شبکه پنج می رود

برنامه قرنطینه شبکه پنج سیما پنجشنبه (۴ دیماه)  ساعت ۲۲ میزبان علیرام نورایی بازیگر سینما، تلویزیون و مجری تلویزیون خواهد بود. علیرام نورایی بازیگر تئاتر و تلویزیون به قرنطینه می رود تا گپ و گفتی متفاوت با موضوع مدیریت استرس در جامعه داشته باشد.
گفتنی است به دلیل ضرورت توجه به مشکلات و مسائل روز جامعه با نگاه خاص و هنرمندانه، فصل دوم برنامه تلویزیونی قرنطینه در گروه تامین و پخش بسیج رسانه ملی تولید و از شبکه پنج سیما تماشایی می شود. این برنامه با اجرای امین زندگانی سعی می کند از دریچه طنز، به مسائل و موضوعات اجتماعی روز در کشور بپردازد.

قرنطینه پنجشنبه ها ساعت ۲۲ پخش و جمعه ها ساعت ۱۹ باز پخش می شود.

«تهرانگرد» با ساختار جدید می آید

آخرین قسمت برنامه تهرانگرد پنج شنبه ۴ دیماه ساعت ۲۰ از خانه تاریخی عمارت مستوفی روی آنتن شبکه پنج سیما می رود.

تهرانگرد در آخرین قسمت خود به عمارت مستوفی می رود تا جاذبه های معماری و تاریخچه این خانه قدیمی را برای مخاطبان به تصویر بکشد. عمارت تاریخی مستوفی الممالک در چهارراه گلوبندک، خیابان بادامچی و گذر مستوفی قرار دارد و به دوران قاجاریه است و قدمتی ۱۲۵ ساله دارد. این خانه جایگاه تشکیل اولین کابینه دوران مشروطیت بوده است.

همچنین برنامه تهرانگرد این هفته به میان باغ های کن رفته تا گزارشی جذاب از برگزاری جشنواره خرمالو را برای بینندگان روایت کند.

تهرانگرد کاری از گروه تهران و شهروندی شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی سجاد مشحون است که بصورت هفتگی هر پنج شنبه ساعت ۲۰ روی آنتن می رود. قرار است فصل جدید این برنامه با ساختاری جدید و با اجرای ساسان گلستانه، محمد مصطفاییان و حامد دولت ‌مرادی بزودی میهمان خانه‌ ی مخاطبان شود.

رونمایی از اولین تیزر سریال «روزهای ابدی»

سریال تلویزیونی روزهای ابدی به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محسن علی‌اکبری محصول مرکز سیمافیلم ۸ دی‌ماه از شبکه یک سیما پخش می‌شود. مجموعه تلویزیونی روزهای ابدی تلاش دارد تا با روایت ۹ ماه از روزهای ابتدایی انقلاب، تاریخ معاصر کشور را به تصویر بکشد.

در این مجموعه بازیگرانی چون احمد نجفی، حمید گودرزی، علیرام نورایی، رحیم نوروزی، صالح میرزا آقایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، امیرمحمد زند، کاوه سماک‌باشی و... با معرفی امین اسکندریان، یلدا افشارنیا و کیمیا اکرمی به ایفای نقش می‌پردازند.

نگاهی به آموزش و پرورش در زمان جنگ

مجموعه تلویزیونی مهمات "آموزش و پرورش در زمان جنگ" را محور این هفته برنامه خود قرار داده است.

سید احمد موسویان، تهیه کننده مجموعه برنامه «مهمات» گفت: دردوران دفاع مقدس بسیاری از معلم‌هایی که تا دیروز پای تخته نمودار میکشیدند، حالا ممکن بود در جبهه اسلحه دست گرفته باشند و دانش‌آموزهایی که تا دیروز در حیاط مدرسه دنبال توپ می‌دویدند، حالا ممکن بود مشغول غواصی در آبهای خروشان اروند باشند و همین باعث شده بود که کل نظام تحصیلی زیر و رو شود .

موسویان افزود: در برنامه این هفته مهمات، قصد داریم عملکرد آموزش و پرورش درحفظ نظام آموزشی و توجه به دانش آموزان رزمنده را مرور کنیم. نگاهی به تلاش برای جلوگیری از تاثیر منفی جنگ بر آموزش و پرورش نسل آینده از جمله بخش های برنامه این برنامه است که امروز ساعت ۴۲ : ۱۶ دقیقه پخش می شود.

مجموعه برنامه مهمات کاری از گروه تلویزیونی بسیج صداوسیماست که با تهیه کنندگی سید احمد موسویان در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای ساخته شده است و چهارشنبه ها ساعت ۴۰ : ۱۶ دقیقه از شبکه یک پخش می شود.

تلاش برای زندگی بهتر در سینمایی نخ و سوزن
فیلم سینمایی نخ و سوزن ساخت هند به کارگردانی شارات کاتاریا چهارشنبه بعد از خبر ساعت ۲۴ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

این سینمایی را شارات کاتاریا کارگردانی کرد تا در مقابل دوربین او وارون داوان، آنوشکا شارما و راگویر یاداو هنرنمایی کنند. این فیلم قصه زندگی مائوجی و مامتا زن و شوهر جوانی است که با پدر و مادر مائوجی در یک خانه کوچک زندگی می کنند. آنها به اندازه کافی پول ندارند. پدر مائوجی که بازنشسته است اغلب در خانه می ماند و مائوجی برای یک مغازه چرخ خیاطی فروشی کار می کند که رفتار مناسبی با وی ندارند و...

سازنده ایرانی «رولزرویس» در شبکه یک
سید مهدی عسگرزاده که رولزرویس ۴ دنده را  با اصول فنی کاملا استاندارد در کارگاهش ساخته ، مهمان برنامه امروز جشنواره کارآفرینی است.

سیدمهدی عسگرزاده که توانسته ظرف مدت ۴ ماه با ساده ترین ابزار و با کمترین امکانات این خودرو را بسازی می گوید: این ماشین به صورت تضمینی با سوخت ۶ درصدی و سرعت ۸۰ کیلومتر برساعت ساخته شده  و وزن آن ازیک پراید سبک تر است و براحتی حامل ۴ سرنشین می باشد.

علاقمندان به آشنایی با کار آقای عسگر زاده و همکاری با وی امروز ساعت ۱۶ بیننده برنامه جشنواره کارآفرینی باشند.

برنامه جشنواره کارآفرینی کاری از گروه اقتصاد شبکه یک سیماست که با تهیه کنندگی هادی سلیم زاده و اجرای کیاداود اسفندیاری شنبه تا چهارشنبه پخش می شود.

زمستان خود را «پنج ستاره» کنید

سری جدید مسابقه پنج ستاره به تهیه کنندگی محمد قنبری از این هفته پنج شنبه و جمعه ( ۴ و ۵ دیماه) ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما پخش می شود.

مسابقه پنج ستاره با ساختار جدید در ۴۰ قسمت از این هفته با هدف حمایت از کالای ایرانی از گروه اجتماعی شبکه پنج و با اجرای ابوالفضل آقا خانی تقدیم مخاطبان شبکه پنج می شود. در آزمون سری جدید مسابقه پنج ستاره بیش از ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند و شرکت کنندگان در آزمون ورودی پس از کسب امتیاز مورد نظر به مسابقه پنج ستاره دعوت شدند.  

در مسابقه «پنج ستاره» دو شرکت کننده در پنج مرحله که سه مرحله‌ی آن بصورت پرسش و پاسخ و دو مرحله آن به صورت عملی خواهد بود، به رقابت خواهند پرداخت و در آخر شرکت کننده ای که ستاره بیشتری داشته باشد، برنده مسابقه خواهد بود و به مرحله انتخاب جایزه خواهد رفت.

محور سوالات این مسابقه برای شرکت کنندگان در حوزه اطلاعات عمومی، تاریخ، ادبیات فارسی، ورزش، علمی، مسائل دینی و... انتخاب شده است. علاوه بر رقابت نظری شرکت‌کنندگان، بخش بازی‌های عملی نیز در این مسابقه طراحی شده است. بنا بر این گزارش جوایز این مسابقه ۲۰ میلیون تومان کمک هزینه خرید کالای ایرانی است.

گفتنی است هر هفته یک مسابقه‌ی پیامکی برای بینندگان در نظر گرفته شده است که در پایان هفته از بین کسانی که پاسخ درست سوال را ارسال نمایند، به قید قرعه جوایز نقدی تعلق خواهد گرفت.

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه می توانند به سایت شبکه پنج سیما به نشانی www.tv۵.ir و صفحه مسابقه پنج ستاره مراجعه کنند.

مسابقه پنج ستاره کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که بصورت هفتگی  هر پنجشنبه ‌و جمعه‌ حوالی ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما تماشایی خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون معاونت سیمای صداوسیمای جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صدا و سیما تلویزیون اخبار کنکور روی آنتن شبکه پنج سیما می رود مسابقه پنج ستاره شبکه پنج سیما ستارگان ایرانی تهیه کنندگی علیرام نورایی آموزش و پرورش برای مخاطبان کاری از گروه وزنه برداری پخش می شود رادیو هفت ساخته شده دقیقه ای شب یلدا ساعت ۲۱ شبکه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۲۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین

ساعت پخش زنده رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ از شبکه ورزش و آنلاین در ادامه آمده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فهرست پخش رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ از شبکه‌های تلویزیون و سایت‌های آنلاین به شرح زیر است:

ساعت پخش زنده فوتسال چهارشنبه ۵ اردیبهشت

فوتسال قهرمانی آسیا (تاجیکستان - افغانستان) ساعت ۱۰:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

فوتسال قهرمانی آسیا (ایران قرقیزستان) ساعت ۱۲:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

فوتسال قهرمانی آسیا (تایلند - عراق) ساعت ۱۴:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

فوتسال قهرمانی آسیا (ازبکستان - ویتنام) ساعت ۱۷:۳۰؛ پخش زنده از سایت آنتن، سایت آپارات‌، شبکه ورزش

کد خبر 747403

دیگر خبرها

  • ساعت پخش زنده بازی ایران و ازبکستان ‌در جام فوتسال آسیا از تلویزیون + شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ جمعه ۷‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • ساعت پخش زنده بازی منچسترسیتی و برایتون از تلویزیون+ شبکه ورزش و آنلاین
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌ از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • پخش زنده بازی‌های فوتبال امروز چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون + سایت آنتن و آپارات
  • پخش زنده جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ چهارشنبه ۵‌ اردیبهشت از تلویزیون و آنلاین
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • ساعت پخش زنده بازی آرسنال و چلسی‌ از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین