Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@04:00:16 GMT

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۳۱۰۲

ترکیه نخستین مقصد صادراتی زنجان

ناصر فغفوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: هدف‌گذاری صورت گرفته در بخش صادرات استان در سال جاری 315 میلیون دلار تعیین شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در اوایل سال به خاطر بسته بودن مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور تا اواخر خرداد ماه شاهد کاهش میزان صادرات استان بودیم، اضافه کرد: پس از این بازه زمانی مشکلات حل شده و صادرات نیز رونق گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه امسال 154 میلیون دلار صادرات از استان زنجان انجام شده است، تصریح کرد: بیشترین صادرات استان مربوط به بخش صنعت با 96.7 درصد بوده است.

فغفوری با بیان اینکه شمش روی، ترانسفورماتور، میله آهنی و پروفیل، مواد اولیه پلاستیکی خط تولید و شمش سرب از جمله مهمترین اقلام صادراتی استان است، گفت: کشورهای مقصد صادراتی استان را ترکیه، عراق، عمان، امارات متحده عربی، پاکستان، افغانستان و ارمنستان است.

فغفوری سهم بخش فرش دستباف استان از صادرات را 1.4 اعلام کرد و گفت: استان زنجان در این حوزه ظرفیت بالایی دارد در همین راستا هم  نخستین پایانه صادراتی فرش دستباف کشور در استان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با توجه به ظرفیت بالای استان در زمینه تعداد بافندگان و نیز ثبت نقش‌های متنوع، این استان به عنوان پایلوت کشوری برای صادرات فرش انتخاب شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به پروسه طی شده برای اخذ مجوز پایانه صادراتی فرش گفت: با توجه به ظرفیت ایجاد شده بخش خصوصی باید از فضای ایجاد شده توسط بخش دولتی استفاده کرده و از طریق تامین مواد اولیه با کیفیت از طریق واردات یا برنامه‌ریزی برای تامین از داخل بستر لازم را برای صادرات فراهم کند.

فغفوری ادامه داد: فعالیت این پایانه صادراتی نقش بسیار موثری در جهش صادرات خواهد داشت که با استقرار آن در زنجان شاهد تحول این صنعت اعم از بافندگی، رنگرزی و صادرات فرش خواهیم بود.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: استان زنجان صادرات صنعت دلار رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است

دریافت 45 MB

بابک مومنی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های موجود در بخش کشاورزی استان اظهار کرد: محصولات اقتصادی و راهبردی زیادی در استان تولید می شود و از این رو ظرفیت های بالایی در توسعه صادرات و تولید محصولات دارای مزیت های صادراتی داریم.

وی با بیان اینکه تاکنون انتظارات در زمینه صادرات برآورده نشده است، گفت: مهمترین فرصت های موجود در استان نگاه ویژه به توسعه اقتصاد دریاپایه است و نیازمند ایجاد پایانه صادراتی مناسب در زمینه محصولات آبزیان درایم.

کد خبر 6093829

دیگر خبرها

  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • کیوی و مرکبات نخستین زنجیره ارزش مازندران است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ایران به سایر کشور‌ها
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • توسعه بازار‎های صادراتی با اخذ استانداردهای جدید باتری
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است