Web Analytics Made Easy - Statcounter

لوکا مودریچ در اوایل حضورش در برنابئو مخالفان زیادی داشت اما از حمایت مورینیو برخوردار بود و حالا ستون کهکشانی ها است

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال رئال مادرید در تقابل با ایبار از هفته چهاردهم لالیگا، موفق شد این تیم را با نتیجه سه بر یک از پیش رو بردارد و با ۲۹ امتیاز هم امتیاز با آتلتیکو و دو بازی بیشتر و تفاضل کمتر نسبت به این تیم در رده دوم قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نکات جالب توجه این مسابقه گلزنی لوکا مدریچ هافبک ۳۵ ساله و کروات رئالی‌ها بود که افتخارات زیادی در دنیای فوتبال به دست آورده و قصد خداحافظی ندارد و قراردادش با کهکشانی‌های مادریدی یک فصل دیگر تمدید شده است.

از زمان شنیدن خبر آمدنش به برنابئو (ورزشگاه رئال مادرید) کسی فریاد خوشحالی سر نداد. مادرید پرستاره‌تر از آن بود که آمدن او مردم را بر سر ذوق آورد. بی‌صدا و آرام روی صندلی‌های برنابئو می‌نشست و به بی‌توجهی سکوها چشم می‌دوخت.

در نگاه آن‌ها، مودریچ یک دستاویزی برای اعتراض بود، ژوزه مورینیو در فصل آخر محبوبیتش کمرنگ شده بود و خرید مودریچ نیز بهانه‌ای برای اعتراض شد. رئالی‌ها می‌گفتند ما اینجا آلونسو را داریم، خدیرا و اوزیل و کاکا نیز هستند.

مشکل تیم نداشتن یک هافبک دیگر نیست. به درک که او در تاتنهام بی‌نظیر بود، برایمان مهم نیست که ردنپ (سرمربی وقت تاتنهام) رفتن او را فاجعه خوانده است، اینجا ما به او احتیاج نداشتیم.

مودریچ تنها پس از ۴ ماه حضور در مادرید بدترین خرید لالیگا لقب گرفت. همه چیز برای مردی که در لندن عاشقان بیشماری داشت اسفناک پیش می‌رفت تا اینکه بازگشت به انگلستان دوباره درب‌های خوشبختی را به سوی ستاره‌ی کروات باز کرد.

شاید پس از تعویض در اولدترافورد هم طرفداران دست بردار نبودند. شاید از پای تلویزیون، دمنتقد جایگزینی او با دیماریا شده و ژوزه را بار دیگر بابت انتخاب لوکیتا (لقب مودریچ) لعن و نفرین کردند.

اتفاق اما در حال رخ دادن بود و ستاره در حال متولد شدن. اسطوره میان جهنم خلق شد. در بازی لیگ قهرمانان همین چند فصل پیش مقابل یونایتد، آن ضربه همه‌چیز را عوض کرد. شوت سرکش مودریچ به دورترین نقطه از دستان دخیا رفت تا منچستر پس از اخراج نانی دومین ضربه‌ی کاری را هم دریافت کند.

همه‌چیز تغییر کرده بود، شلیک مودریچ او را به قلب مادریدی‌ها نشانده بود. آن گلِ حیاتی حتی از تیر خلاص رونالدو در تئاتر رویاها نیز ماندگارتر شد.

سال بعد مورینیویی بر روی نیمکت نبود، اما مودریچ دیگر به حامی احتیاجی نداشت. همه‌چیز برای او مهیا شد، چون دیگر نه اوزیل بود و نه خدیرا می‌درخشید. لوکیتا میدان‌دار رئال آنچلوتی شد و او بود که توپ را بر سر راموس نشاند تا فتح لادسیما (یازدهمین قهرمانی رئال در اروپا) در آخرین لحظه ممکن شود.

جادوگر کروات همه چیز را تغییر داد، در سال‌های بعد هم شگفت‌انگیزترین مثلث خط میانی را با کروس و کاسمیرو به وجود آورد، جادوی او به کمک معجزه‌ی زیدان آمد و کشورش را نیز تا بالاترین مرتبه (فینال) پیش برد. توپ طلا که به دستانش رسید دیگر آن خرید دوست‌نداشتنی آقای خاص نبود، او لوکا مودریچ بود، جادوگر کوچک برنابئو.

کد خبر 463390

منبع: ایمنا

کلیدواژه: هافبک فوتبال اروپا رئال مادرید منچستر یونایتد لیگ قهرمانان اروپا جام جهانی کرواسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق همه چیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هری کین: برای پیروزی به برنابئو می‌رویم

مهاجم بایرن‌مونیخ براین باور است که این تیم می تواند در بازی برگشت رئال مادرید را شکست دهد و به فینال راه پیدا کند.

به گزارش ایسنا، بایرن‌مونیخ در بازی رفت دور نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر رئال مادرید نمایش خوبی داشت با این حال به نتیجه‌ای بهتر از تساوی دو بر دو دست پیدا نکرد. هری کین گل دوم بایرن مونیخ را در این بازی از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

او به نوشته کیکر پس از بازی گفت: در لیگ قهرمانان اروپا هر چیزی وجود دارد و تنها باید برای به دست آوردنش بهترین راه را انتخاب کرد. رئال مادرید یک حریف بزرگ است و بدون شک در بازی برگشت کار سختی خواهیم داشت. باید با اعتماد به نفس کامل و برای برد به برنابئو برویم.

مهاجم انگلیسی بایرن ادامه داد: بدون شک لیگ قهرمانان اروپا بزرگ‌ترین رقابت است. اگر بتوانیم قهرمانی در  این جام را به دست آوریم فصل ما خوب خواهد شد. تا قهرمانی راهی طولانی در پیش است. بازی برگشت هم جذاب خواهد بود. می‌خواهم که در چنین بازی‌های بزرگی به میدان بروم.

کین در پایان صحبت‌هایش گفت: باید از این بازی بزرگ درس گرفت. جزئیات باعث می‌شود تا رئال شما را جریمه کند. برای بازی برگشت باید با تمرکز بالا و بدون اشتباه ظاهر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئال مادرید 2-6 بارسلونا؛ 15 سال از تحقیر خانگی لوس‌ بلانکوس گذشت / عکس
  • پیروزی بزرگ در سانتیاگو برنابئو؛ برتری 6-2 بارسلونا مقابل رئال مادرید (لالیگا اسپانیا - 2 می، 2009)
  • برتری 1-0 بایرن مونیخ مقابل رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو با گل جیووانی البر (2001/5/1) / فیلم
  • ستاره‌های بایرن از بازی برگشت در برنابئو می‌ترسند!
  • لوکیتای تمام‌نشدنی؛ لوکا مودریچ، مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
  • هری کین: برای پیروزی به برنابئو می‌رویم
  • حق با توخل بود: وقتی هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد
  • حذف رئال مادرید در سانتیاگو برنابئو توسط دورتموند یورگن کلوپ (2013/4/30)
  • کری ستاره بایرن برای رئال: در برنابئو صعود می‌کنیم
  • آردا گولر: رئال مادرید گفت که من وارث لوکا مودریچ خواهم بود