Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: از دستگاه های اجرایی و بانک ها در خواست داریم توجه ویژه ای به پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی به متقاضیان داشته باشند.

خالد جعفری امروز(۳ دی ماه) در نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری و سیزدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر استان کردستان که با حضور معاون کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، در خصوص وضعیت بیکاری در استان، اظهار کرد: با توجه به مرکز آمار در بهار سال ۹۹ نرخ بیماری ۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹۹ درصد و در تابستان ۱۱.۴ درصد برآورد شده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۲ درصد بوده حدود ۸ دهم درصد کاهش داشته است. 

وی با اشاره به اینکه در سامانه رصد کشوری دو هزار ۹۱ شغل جدید توسط دستگاه های اجرایی ثبت شده است، افزود: در بهار امسال عمدتا به دلیل شیوع کرونا و فصلی بودن اشتغال در استان به علت کار کشاورزی نرخ بیکاری استان افزایش چشم گیری داشته است لذا باید تلاش کرد از ظرفیت های ایجاد شده کشور از جمله تسهیلات پایدار روستایی و صندوق توسعه ملی استفاده کرد.

معاون اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه نرخ بیکاری استان حدود ۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، بیان کرد: از دستگاه های اجرایی و بانک ها در خواست داریم توجه ویژه ای به پرداخت تسهیلات تکلیفی و حمایتی به متقاضیان داشته باشند.

جعفری ذکر کرد: استان در سال های گذشته تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی برای سرمایه گذاری دریافت کرده اما امسال به دلیل سیاست های کشور که در صندوق توسعه ملی وجود دارد تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین توجه ما بر روی تسهیلات اشتغال پایدار و تبصره ۱۸ است،عنوان کرد: ما در تبصره ۱۸ تنها در بخش کشاورزی و تا حد کمی در بحث صنعت برای سرمایه در گردش استفاده کرده ایم.

 معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت: در سال گدشته ۶.۶ دهم درصد سپرده کشور مربوط به استان کردستان بود که امسال به ۷ دهم درصد رسیده است لذا باید مدیران کشوری توجه و حمایت بیشتری از لحاظ تسهیلات به استان کردستان داشته باشند.

جعفری در خصوص مرز نشینی نیز تصریح کرد: در شهر سروآباد حدود۸۴ درصد از جمعیت این شهرستان، روستایی هستند که این موضوع می طلبد با دید ویژه و حمایت های در خصوص مشاغل روستایی و اشتغال پایدار روستایی داشته باشیم.

به گفته جعفری ۳۳ هزار مرز نشین در شهر سروآباد وجود دارد که نیاز است برای ایجاد اشتغال طرح های ویژه ای را قرار دهیم.

جعفری به تسهیلات کرونایی به مشاغل آسیب دیده از این بیماری نیز اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون ۵۰ درصد از ثبت نام کنندگان موفق به دریافت تسهیلات کرونایی شده اند که لازم است در پرداخت بیمه بیکاری و تسهیلات کرونایی تسریع شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی بیکاری نرخ بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد

محمدعلی شاه‌حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد با اشاره به نتایج شاخص نرخ تورم ماهانه استان یزد در فروردین سال ۱۴۰۳ از سوی مرکز آمار ایران، اظهار کرد: بر اساس آمار‌ها نرخ تورم فروردین ماه در استان یزد ۲.۳ درصد بوده که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۰.۳ درصد کمتر است.

وی از روند کاهشی نرخ تورم ماهانه زیر گروه‌های کالایی خوراکی‌ها و غیر خوراکی‌ها در استان خبر داد و افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران در اسفندماه ۱۴۰۳، تورم ماهانه استان یزد برای زیرگروه «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات»، ۲.۲ درصد و برای زیرگروه «کالا‌های غیرخوراکی و خدمات»، ۲.۴ درصد بوده که به ترتیب یزد در گروه کالایی خوراکی‌ها رتبه ۲۵ و در گروه کالایی غیرخوراکی‌ها رتبه ۲۶ کشور (بر اساس رتبه بندی بالاترین نرخ تورم به کمترین نرخ) را کسب کرده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد اظهار داشت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان یزد نیز پس از ماه‌ها به زیر میانگین کشوری رسید، این درحالی است که نرخ برای استان در فروردین ماه ۱۴۰۳ معادل ۲۹.۳ درصد بود که نرخ کشوری ۳۰.۹ درصد می‌باشد.

شاه‌حسینی با اشاره به پایین‌تر بودن نرخ تورم ماهانه از شاخص‌های متناظر کشوری تصریح کرد: این موضوع نشان از موفقیت رصدخانه کنترل و پایش تورم استان یزد و برنامه‌های پیش‌بینی شده توسط مدیران اقتصادی استان برای کاهش تورم است.

وی خاطرنشان کرد: تداوم برنامه‌های پیش‌بینی شده در راستای کنترل تورم در استان موجب خواهد شد تا فاصله تورم سالانه استان از شاخص متناظر کشوری به کمترین میزان ممکن کاهش یابد.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: رصدخانه کنترل و پایش تورم استان که به ابتکار استاندار یزد ایجاد گردیده، با رصد دقیق ریشه‌های تورمی استان و تدوین طرح‌های بهبود، به صورت مستمر و شبانه روزی تلاش کرد با اجرای برنامه‌های اصلاحی تورم استان را مهار کند و تاکنون در دو شاخص تورم ماهانه و نقطه به نطقه موفقیت چشم گیری داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • نرخ تورم ماهانه چهارمحال و بختیاری از میانگین کشوری کمتر است
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • روند کاهشی نرخ تورم ماهانه در استان یزد