Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت:  ۸۰درصد جمعیت روستای بالای ۲۰ خانوار استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند.

فرامرز بهنژاد سوم دی ماه در نشست خبری خود با اظهار کرد: ۸۰ درصد جمعیت روستای بالای ۲۰ خانوار استان از آب آشامیدنی سالم برخوردار هستند به طوری که تمام شهرهای استان تحت پوشش اداره کل بوده و ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان آب آشامیدنی سالم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان از محل ماده ۵۶  اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با تخصیص این اعتبار و انجام پروژه‌های مختلف بتوانیم گره های مجود در بخش آب و فاصلاب استان را باز کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با اشاره اقدامات انجام شده در خصوص پروژه تصفیه خانه فاضلاب اردبیل اظهار کرد: اجرای خط انتقال اردبیل به پیمانکار واگذار شده و درحال انجام می باشد و در کل برای تصفیه خانه اردبیل ۱۱۰ میلیارد تومان  و برای مجتمع‌های دیگر استان ۱۶۰ میلیارد تومان مجوز اعتبار اخذ شده است.

بهنژاد ادامه داد: ۱۵ مجتمع آبرسانی در استان در دست اجرا است به طوری که از این تعداد ۳ مورد در سال جاری  به بهره برداری می‌رسد.

وی به اجرای طرح ملی تامین آب شهر اردبیل با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: در این طرح ما به عنوان بهره بردار نیازها را مطرح می کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل  به حجم تولید آب در سطح استان اشاره کرد و گفت: این حجم تولیدی در شهرها ۸۳ میلیون تن و در روستاها ۲۳ میلیون تن می باشد.

وی همچنین یادآور شد: تعداد چاه آب در شهرها ۸۶ حلقه و روستاها ۲۷۷ حلقه می باشد.

بهنژاد در ادامه به طرح ملی تامین آب در شهرهای استان نیز اشاره کرد و گفت: در شهر نمین و عنبران نیز با اجرای این طرح، مشکل کمبود آب در این مناطق نیز حل می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث فاضلاب شهرهای عنبران و نمین اقدامات لازم انجام و مطالعات عنبران انجام و هنوز به مرحله اجرایی نرسیده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل تصفیه خانه فاضلاب شهر نمین نیز مشکلاتی داشت که با پیگیری‌های صورت گرفته و اخذ ۵۰ میلیارد تومان ازبانک مسکن تلاش می کنیم این پرژه در اسرع وقت به سرانجام برسد.

بهنژاد در ادامه با اشاره وضعیت آّب شهر نیر اظهار کرد: یادآور شد: بخشی از تصفیه خانه فاضلاب نیر انجام شده است و در تلاش هستیم در هفته دولت تحویل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تامین آب شهر سرعین نیز در دستور کار قرار دارد. همچنین در جنوب استان نیز آب شهر کوثر از چاه تامین می شود و در خصوص تصفیه خانه فاضلاب کوثر یک فاضلاب یکپارچه با طرفیت مناسب می‌تواند پاسخگو باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روستاييان آب روستایی آب شرب تصفیه خانه فاضلاب میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، جلال علمدار در این نشست که با حضور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان و نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر در حدود ۳۱ درصد از مجموعه شهری یزد (شهر‌های یزد و حمیدیا) تحت پوشش شبکه فاضلاب شهری قرار دارد و شرکت آب و فاضلاب به صورت میانگین در هر روز ۲۹ هزار و ۷۰۰ مترمکعب در شبانه روز فاضلاب را جمع آوری و تصفیه می‌کند. 
 جوکار نماینده یزد، اشکذر و زارچ در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با تأکید بر لزوم انتقال این پساب به شرکت‌های تخصیص یافته (معدنی، صنعتی، فضای سبز یا دولتی)، گفت: ۲۵۰ لیتر بر ثانیه از این پساب تخصیص یافته که بخشی از آن انتقال داده می‌شود و مقرر شد پیگیری‌های لازم از سوی شرکت آب منطقه‌ای یزد به منظور انتقال کامل پساب تخصیص یافته انجام و قسمتی از پساب نیز برای تعادل بخشی به سفره‌های آب زیرزمینی شهر یزد استفاده شود.

دیگر خبرها

  • برخورداری ۸۷ درصدی خانوارهای روستایی شهرستان پیرانشهر از راه آسفالت
  • ۳۰۰ روستای لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان