Web Analytics Made Easy - Statcounter

آشتاب، با بیان اینکه کارگران مشاغل سخت با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند، گفت: درخواست بازنشستگی پیش از موعد ۷۴۶ نفر تأیید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب»، امروز(3دی) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کارگران مشغول در مشاغل سخت و زیان‌آور با ۲۰ سال سابقه کار متوالی و یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب می‌توانند درخواست بازنشستگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: کارگران بیمه شده مشاغل سخت، طبق قانون بازنشستگی پیش از موعد مشاغل سخت و زیان‌آور که بر اثر عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیراستاندارد، تنشی بالاتر از ظرفیت طبیعی به آن‌ها وارد شود، می‌توانند تقاضای بازنشستگی بدهند.

 

آشتاب ادامه داد: در این راستا تقاضای آن‌ها در کمیته‌های تخصصی بدوی و تجدیدنظر مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

وی با اشاره به فعالیت کمیته بدوی بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور با تشکیل ۳۱ جلسه و کمیته تجدیدنظر مربوطه با تشکیل ۱۱ جلسه نسبت به بررسی و احراز مشاغل سخت و زیان‌آور، گفت: از تعداد هزار و پنج درخواست که در کمیته بدوی و تجدیدنظر مطرح شده، ۷۴۶ درخواست مورد تأیید قرار گرفته است.

 

آشتاب با اشاره به اینکه ایمنی و بهداشت کار کارگاه‌های مختلف توسط بازرسان به‌صورت دوره‌ای و زمان‌بندی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد، اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه‌های مختلف مکلف و موظف به ایمن‌سازی محیط کار،رعایت آئین‌نامه‌های مرتبط و  ضدعفونی کردن واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند.

پایان پیام/666

منبع: شبستان

کلیدواژه: بازنشستگی کارگران لرستان مشاغل سخت و زیان آور درخواست بازنشستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره بیتا در یزد

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر امور بانوان سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت:پنجمین جشنواره بیتا تا فردا شب در حسینیه خیرآباد یزد برپا است.
خانم مردای افزود: این جشنواره شامل ۵۰ غرفه مشاغل خانگی و ۲۰ غرفه فرهنگی، آموزشی، پایش سلامت، عفاف و حجاب و جوانی جمعیت می‌باشد.
وی ادامه داد:ایجاد نشاط اجتماعی و رونق کسب و کار مشاغل خانگی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

دیگر خبرها

  • دستور رئیس کل دادگستری تهران برای بررسی و رفع یک مشکل مهم در معاملات خودرویی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • دارندگان کارت سوخت بخوانند/ این هشدار وزارت نفت را جدی بگیرید؛ وگرنه زیان سنگین می‌بینید
  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد