Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در نشست نمایندگان ولی فقیه استان های سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به تنوع قومیتی، مذهبی و فرهنگی و فضای آرام و هماهنگ اجرایی در این ۲ استان افزود: با وجود سلایق و تنوع ها، هماهنگی در پیشبرد کارها وجود دارد.
وی بر سرمایه گذاری های مشترک با هدف گسترش همکاری های اقتصادی، فرهنگی و کمک به افزایش صادرات استان کرمان با استفاده از ظرفیت های سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار کرمان با مهم خواندن گسترش تعاملات اقتصادی، اتصال تجارت و اقتصاد کرمان با چابهار و مرزهای صادراتی را از برنامه های محوری خود در استان عنوان کرد. 

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت نیز در این نشست بر توجه به شناخت و استفاده از توانمندی قومیتی تاکید و آن را وحدت بخش توصیف کرد و گفت: تنوع قومیتی و فرهنگی، رنگین کمان همدلی است. 
آیت الله مصطفی محامی، سیستان و بلوچستان را دارای ظرفیت های بی شمار دانست و خواستار سرمایه گذاری در حوزه های مختلف این استان شد و افزود: طرح های توسعه ای باید پیوست فرهنگی داشته باشند.
آیت الله محامی، رشد علمی و فرهنگی و اقتصادی را از ارکان امنیت پایدار عنوان و پیشنهاد کرد مسائل مشترک ۲ استان در قالب کارگروه‌هایی بررسی و زمینه جلب سرمایه‌گذاران مشترک فراهم شود. 
نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، هدف از سفر چند روزه خود به استان کرمان را شناخت بیشتر ظرفیت ها، استفاده از تجربیات و بررسی نقاط مشترک و زمینه های همکاری بین این ۲ استان همسایه بیان کرد.
وی گفت: مسائل مشترک فراوانی در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی و غیره بین ۲ استان سیستان و بلوچستان وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و همکاری مستمر و ادامه دار است.
آیت الله محامی، سیستان و بلوچستان را دارای ظرفیت های بی شمار دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری های مشترک در سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی و همچنین مرز آبی و خاکی با کشور های همسایه می تواند آثار و برکات فراوانی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد برخورد های سلیقه ای باعث ایجاد آسیب های فراوانی شده که نیاز است فارغ از هر نگاه قومی و قبیله ای به فرهنگ ایران و اسلامی توجه ویژه شود و با دیگر ادیان و دیگر فرهنگ ها تعامل داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز نشست امروز را سرآغاز گسترش همکاریهای موثر بین ۲ استان و آن را ضروری دانست.
وی با بیان اینکه استان کرمان دارای چهره‌های فرهیخته و ارزشمند ملی در جریان انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حوزه‌های مختلف نظام است تصریح کرد: اکنون نیز اندیشه ها و اقدامات سردار شهید سلیمانی که با اخلاص در عمل خود مفتخر به دریافت نشان لیاقت از رهبر معظم انقلاب شدند، به عنوان یک مکتب در جریان است. 

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان کرمان علی زینی وند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان کرمان علی زینی وند خبرگزاری جمهوری اسلامی سیستان و بلوچستان کرمان علی زینی وند اخبار کنکور سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۳۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • جلوه‌ای از نقش و رنگ در سیستان و بلوچستان + فیلم
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • طالبان به دنبال گسترش همکاری‌های اقتصادی با ترکیه
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان