Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:11:22 GMT

آموزش تعاونی به سربازان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۴۲۸۱

آموزش تعاونی به سربازان

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح از راه‌اندازی دوره‌های آموزشی تعاونی برای سربازان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار موسی کمالی در جلسه ویدئو کنفرانس مشترک معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: خدمت وظیفه عمومی یکی از ارکان توان رزم نیروهای مسلح  و بنیه دفاعی کشور است و سربازی در حقیقت مشارکت مردم در امر  دفاع و استقرار امنیت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی قرارگاه مهارت آموزی افزود: هر ساله هزاران نفر از جوانان در کسوت سربازی وارد نیروهای مسلح می‌شوند و از کیان میهن اسلامی ما دفاع می‌کنند لذا وظیفه نیروهای مسلح است که به جوانانی که در بهترین دوران عمر خود که دغدغه اشتغال و تشکیل زندگی دارند وارد نیروهای مسلح می‌شوند کمک بکند، لذا قرارگاه مرکزی مهارت آموزی به منظور کمک  به مهارت آموزی برابر و تسهیلگری در امر اشتغال جوانان در سال ۱۳۹۶ تشکیل شد.


وی با بیان اینکه بعضی‌ها از روی ناآگاهی و با این تصور که نیروهای مسلح به دلیل بی کار بودن سربازان و جلو گیری از بیکاری آنان به بحث مهارت آموزی روی آورده است مطالبی را مطرح می‌کنند، گفت: سربازان ما در سراسر کشور بخصوص مناطق امنیتی، بد آب و هوا، محروم در حال انجام وظیفه و حراست از مرزهای های کشور و استقرار نظم و امنیت  هستند و مسائل نظامی، رزمی و دفاعی وظیفه اصلی آن‌ها است.


 کمالی افزود:  از آن‌جا که بیکاری یکی از معضلات بزرگ اجتماعی و خانواده‌ها و جوانان است در نتیجه نیروهای مسلح برای کمک به برقراری امنیت پایدار به مهارت آموزی سربازان روی آورده است چراکه بیکاری علاوه بر این که مشکلات روحی و روانی زیادی را برای جوانان و خانواده‌ها ایجاد می‌کند خودش مفسده‌انگیز و تهدید کننده امنیت است.


مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح گفت: با تشکیل قرارگاه مهارت آموزی نقشه راهی برای انجام این ماموریت تدوین شد و کلیه دستگاه‌هایی که قادر به همکاری در این زمینه بودند شناسایی شدند و تاکنون  با ۲۶ وزارتخانه، سازمان، بنیاد تفاهمنامه امضا شده که به نیروهای مسلح  برای مهارت آموزی و تسهیلگری اشتغال کمک کنند که یکی از این سازمان‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

 کمالی افزود: مسئله تعاون یک از مسائل مهم در اقتصاد است و جوانانی که با سرمایه اندک خود قادر به راه‌ندازی کسب و کار نیستند و از طرف دیگر زمینه استخدام آن‌ها فراهم نیست، چنانچه کار تیمی و جمعی را یاد بگیرند می توانند با همکاری هم با سرمایه اندک خود نسبت به ایجاد کسب و کار اقدام کنند لذا ما بنا داریم تفکر کار تیمی، فرهنگ تعاون و کار جمعی را در طول خدمت سربازی به جوانان آموزش دهیم و در این راستا از همه‌ی فرماندهان و مسئولین نیروهای مسلح و دستگاه‌های اجرایی به خصوص وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتظار داریم که همه ظرفیت‌های خود را در این رابطه بکار بگیرند.


وی اضافه کرد: امروز جوانان تحصیل کرده و متخصص زیادی در نیروهای مسلح در لباس سربازی حضور دارند که چنانچه آموزش‌های لازم را جهت تشکیل گروه‌های تعاونی طی کنند  می توانند بعد از خدمت سربازی با کمک وزارت کار نسبت به تشکیل و راه‌اندازی کسب و کار اقدام بکنند. با کمک وزارت کار در صدد برگزاری دوره های مهارت تعاونی در یگان‌ها و اجرای پروژه سرباز مهارت هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سردار موسی کمالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی سرباز قرارگاه مرکزی مهارت آموزی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۴۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ فرمانده قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح در همایش استانی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح گفت: به منظور مهارت آموزی کارکنان وظیفه در طول ۶ سال گذشته یک ملیون و ۶۰۰ هزار نفر از جوانان زیر پوشش این نیرو، دوره‌های مهارتی تخصصی و عمومی را فرا گرفته اند و حدود ۸۵۰ هزار نفر از آن‌ها نیز موفق به کسب یک مهارت تخصصی شده اند. 
سردار زاده کمند افزود: در سال ۱۴۰۲ براساس برنامه، حدود ۲۴۰ هزار نفر از سربازان، دوره مهارت‌های تخصصی را طی کرده اند و استان ایلام سهم بسزایی در این زمینه دارد.
وی تأکید کرد: پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۳، ۲۵۰ هزار نفر دارای مهارت تخصصی و ۳۴۵ هزار نفر نیز موفق به آموزش مهارت‌های عمومی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • جزئیات اعطای مشوق‌های مهارت آموزی به سربازان ماهر اعلام شد
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • جزییات مشوق‌های مهارت آموزی برای سربازان
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی