Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@07:08:28 GMT

توافق حریری و عون درباره کابینه لبنان

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۵۰۴۱

توافق حریری و عون درباره کابینه لبنان

ایسنا: طبق گفته این منابع، سعد حریری نخست‌وزیر مکلف لبنان و میشل عون، رئیس جمهوری توافق کرده‌اند که وزارت دادگستری از سهم حزب حریری خارج شده و در اختیار ریاست جمهوری قرار بگیرد و وزارت کشور نیز مانند دوره گذشته در اختیار حزب حریری باقی بماند.

منابع مذکور همچنین گفتند که رئیس جمهوری و نخست‌وزیر مکلف درباره کسانی که ریاست این دو وزارتخانه را عهده دار خواهند شد به توافق رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، اختلاف عون و حریری بر سر وزارت نیرو بود که میشل عون در مقابل وزارت دادگستری آن را به سعد حریری داده است و دو طرف توافق کرده‌اند که "جو الصدی" در رأس وزارت نیروی دولت جدید منصوب شود.

منابع بعبدا به الجمهوریه گفتند: دیدار بین سعد حریر و عون بعد از بررسی مراحل قبلی دیدگاه نزدیکی درباره تشکیل دولت داشتند. به طوری‌که توافق شد چارچوب نهایی شامل ۱۸ وزیر باشد و نهایتا ترکیب دولت ۶+۶+۶ بدون این‌که یک سوم معطل یا تضمین‌کننده در اختیار هیچ طرفی باشد.

خبرگزاری آناتولی نیز به نقل از یک منبع نزدیک به میشل عون اعلام کرد که جو تشکیل دولت مثبت است و کابینه دولت سعد حریری، در جریان دیدار امروز میان آنها تکمیل خواهد شد.

این منبع به جزئیات بیشتر سهم احزاب از کابینه حریری اشاره‌ای نکرد.

سعد حریری سه‌شنبه برای سیزدهمین بار پس از مکلف شدنش به تشکیل دولت با حضور در کاخ بعبدا با میشل عون دیدار کرد.

نخست وزیر مکلف لبنان در اظهاراتی در کاخ بعبدا بعد از دیدار میشل عون فضای دیدارش با رئیس‌جمهوری را مثبت ارزیابی کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق حریری و عون لبنان سعد حریری میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۵۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای با وزیر دفاع چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی در این دیدار با قدردانی از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به‌ویژه محکومیت حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک‌کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری به چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دوطرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین‌المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و گفت: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین با دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد.

وزیر دفاع چین در این دیدار خواستار آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به اسرائیل
  • حمایت چین از حق مشروع ایران برای پاسخ به رژیم صهیونیستی 
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین بر گسترش روابط نظامی
  • تاکید وزرای دفاع ایران و چین به گسترش روابط نظامی با ایران
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K