Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عصر روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: ضروریست تا باغداران و گلخانه داران برای جلوگیری از خطرات ناشی از سرما و پیشگیری از خسارت توصیه ها را جدی بگیرند.

مسعود الماسی اظهار داشت: از باغداران و گلخانه داران می خواهیم که به هشدارهای هواشناسی توجه داشته باشند و در صورت فرا رسیدن زمان برداشت محصول سریعا نسبت به برداشت "به ویژه برداشت و انبارکردن محصول مرکبات" اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ترک خوردگی تنه درختان ، سفیدکردن تنه درختان از محل طوقه با دوغاب آهک "چهار کیلوگرم در یک بشکه ۲۰۰ لیتری"یا کائولین دو درصد توصیه می شود.

الماسی با بیان اینکه برای کاهش خسارت ناشی از سرما و یخبندان تنه نهال ها باید با کاه و کلش، فوم و یا گونی بسته شود، افزود: برای نهال های جوان "یک تا سه ساله" در شب های یخبندان باید از پوشش پلاستیکی برای تاج درخت استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: به منظور جلوگیری از شکستن سرشاخه ها نسبت به نصب قیم های نگهدارنده اقدام شود ضمن اینکه در صورت بروز سرما و پیش بینی یخبندان در شب، نسبت به سوزاندن چوب، خاک، اره و لاستیک در خارج از باغ و در جهت وزش باد به سمت باغ، اقدام شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان بیان داشت: در صورتی که سنگینی برف خطر شکستن شاخه ها را به همراه نداشته باشد با توجه به نقش حفاظتی آن برای درختان در مقابل یخبندان، برف موجود روی درختان بر روی شاخه ها نگه داشته شود.

وی محکم کردن پایه ها و سیم مهار برای ممانعت از خم شدن پایه ها و شکستگی درختان کیوی "ناشی از نشست برف" را ضروری دانست و اضافه کرد: در زمان بروز تنش و بلافاصله بعد از یخبندان هیچگونه محلول پاشی تغذیه ای توصیه نمی شود.

الماسی با بیان اینکه آبیاری درختان ۴۸ ساعت قبل از بروز یخبندان به مقاومت گیاه در مقابل سرما کمک می کند، گفت: در صورت وجود امکانات در باغ، آبیاری بارانی موجب کاهش اثر سرما در تاج درختان خواهد شد ضمن اینکه وجود علف های هرز در ردیف های بین درختان باعث کاهش اثر سرمای ناشی از یخبندان بر درختان می شود.

وی خاطر نشان کرد: در نهالستان هایی که نسبت به تولید نهال های گلدانی مرکبات "دارای قابلیت جابجایی" در فضای آزاد اقدام شده ، می توان نهال ها را به صورت خوابیده روی زمین قرار داد تا زیر برف مدفون و تا زمان ذوب شدن برف در همان حالت باقی بماند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت: تنظیم دما و تامین گرمایشی سالن های تولید قارچ، گلخانه ها و تامین سوخت جایگزین مورد توجه قرار گیرد ضمن اینکه گلخانه داران برای برف روبی از سقف سازه های گلخانه های خود آماده باش باشند.  

هواشناسی استان گیلان برای روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته بارش برف در ارتفاعات و مخلوط برف و باران در جلگه را پیش بینی کرده است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان سازمان هواشناسی وزارت جهاد کشاورزی رشت گیلان سازمان هواشناسی اخبار کنکور جهاد کشاورزی گلخانه داران نهال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۵۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه

به‌گزارش خبرگزاری صدا وسیما خراسان؛ عبدالحسین قاضوی در دیدار با استاندار خراسان شمالی گفت: همچنین دراین مدت ۱۰۰ هکتار به ناحیه صنعتی این شهرستان افزوده شده است و مکاتبه برای تبدیل ناحیه صنعتی شهرستان گرمه به شهرک انجام شده است.

افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای درگرمه
وی افزایش ۴۰ درصدی تولید گوشت مرغ، افزایش ۱۲۰ درصدی تولیدات گلخانه ای، افتتاح سینما، کتابخانه، اجرای ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری،۱۲۰ کیلومتر گاز کشی به آبادی‌ها را برخی از اقدامات انجام شده عنوان کرد.
قاضوی درادامه افزود: شهرستان گرمه در حوزه نهضت ملی مسکن شهری پیشرو‌ترین شهرستان استان است و تاکنون ۲۲۳۲ قطعه زمین به مردم واگذار شده است و ۹۰۰ قطعه نیز در دست اقدام است.

همدلی و هم افزایی مدیران موجب شکوفایی و پیشرفت می شود 

استاندار خراسان شمالی هم تأکید کرد: تامین زیرساخت‌های توسعه‌ای شهرستان گرمه امسال نیز همچنان با قوت دنبال شود.

حسین نژاد همدلی و هم افزایی بین مدیران شهرستان گرمه را موجب شکوفایی و پیشرفت این شهرستان دانست و در زمینه تامین اعتبارات تملک و دارایی شهرستان گرمه گفت: سهم قانونی شهرستان به قوت خود باقی است و پرداخت مازاد بر آن نیز برای پیشبرد اهداف پیگیری می‌شود.

تأکید برجذب سرمایه گذاری خارجی 
استاندار استفاده از ابتکار و خلاقیت برای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح ها تاکید کرد.
وی جذب سرمایه گذاری خارجی، طرح‌های توسعه و شهرک‌های صنعتی در این شهرستان را مورد توجه قرار داد و افزود: روند رشد شهرستان گرمه روند پر شتابی است و امیدواریم در سال جاری با پیگیری این روند به نقطه بهتری برسیم.
استاندار خراسان شمالی گفت: در سالی که به نام جهش تولید است، باید از ظرفیت‌های مجتمع‌های گلخانه ای، دامداری و کشاورزی نیز برای تحقق شعار سال و جهش تولید، بهره گرفت.
شهرستان گرمه در غرب خراسان شمالی، دارای ۴۰ هزار نفر جمعیت است.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • بومی‌سازی دستگاه مورد نیاز گلخانه‌های صنعتی
  • رئیسی: داعیه‌داران دانشجو دوستی در آمریکا دانشجویان را به خاطر دفاع از مظلوم به خاک و خون می‌کشند
  • اساتید دانشگاه‌ها همواره دغدغه حل مسائل کشور و ملت را سرلوحه کار خود قرار داده اند.
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه