Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:38:12 GMT

۲۰۰ هزار عدد قرص تقلبی در تبریز کشف شد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۶۱۱۵

۲۰۰ هزار عدد قرص تقلبی در تبریز کشف شد

سرهنگ فرهنگ نوروزی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: پس از هماهنگی قضایی از کارگاه مورد نظر بازرسی شد و علاوه بر داروی های تقلبی یاد شده تجهیزات قالب گیری برای پرس ظروف دارو نیز کشف شد.

وی افزود: در ارتباط با این پرونده سه نفر دستگیر شدند.
سرهنگ نوروزی هشدار داد: مصرف داروها و مکمل‌های غیرمجاز که امثال این افراد به صورت دست ساز و غیر بهداشتی و با برچسب برندهای معروف روانه بازار می‌کنند عواقب خطرناکی برای مصرف کننده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برچسب‌ها اقلام دارویی تبریز تقلب انتظامی کشفیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلام دارویی تبریز تقلب انتظامی کشفیات اقلام دارویی تبریز تقلب انتظامی کشفیات اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره این ادعا که برخی از آزمایشگاه‌ها جواب تقلبی ارائه می‌کنند تا از ورشکستگی خود جلوگیری کنند، گفت: ادعای صدور برگه‌های جواب تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها به دلایلی از جمله ورشکستگی به هیچ عنوان صحت ندارد. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، کاظم وطن خواه گفت: ادعای صدور برگه‌های جواب تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها به دلایلی از جمله ورشکستگی به هیچ عنوان صحت نداشته و شان و منزلت جامعه آزمایشگاهی به دور از این گونه ادعاها است.

کاظم وطن خواه رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره اینکه افرادی مدعی شده‌اند که برخی از آزمایشگاه‌ها جواب تقلبی ارائه می‌کنند تا از ورشکستگی خود جلوگیری کنند، گفت: ادعای صدور برگه‌های جواب تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها به دلایلی از جمله ورشکستگی به هیچ عنوان صحت نداشته و شان و منزلت جامعه آزمایشگاهی به دور از این گونه ادعاها است.

کمترین شکایات در حرفه پزشکی مربوط به آزمایشگاه‌ها است

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بالغ بر 8 هزار آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بخش‌های دولتی و خصوصی در کشور در حال ارائه خدمت بوده و روزانه صدها هزار آزمایش بر روی نمونه‌های مراجعین با کیفیتی مطلوب انجام می‌شود. همچنین حدود هفتاد درصد تشخیص‌ها در نظام سلامت مبتنی برنتایج آزمایشگاهی است. به رغم این حجم از کار و خدمت یکی از کمترین شکایات در حرف پزشکی مربوط به آزمایشگاه‌های پزشکی است.

وجود چک لیست‌های بسیار سختگیرانه برای ارزیابی آزمایشگاه‌ها

وطن خواه بیان کرد: همچنین چک لیست‌هایی بسیار سختگیرانه و تخصصی مطابق با استانداردهای ایزو 15189 و قوانین و آیین‌نامه‌های کشوری برای ارزیابی آزمایشگاه‌ها و تایید خروجی جواب‌ها به صورت مستند و مکتوب وجود دارد و براساس تکنیک‌های خاص ممیزی این خروجی و اسنادمرتبط، قابل ردیابی است. این ردیابی دربرگیرنده نام انجام دهنده آزمایش، متد انجام آزمایش، کیت و دستگاهی که آزمایش با آن انجام شده، زمان انجام آزمایش و افراد تایید کننده کیفی نتایج است.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت ادامه داد: همه آزمایشگاه‌های کشور توسط مدیریت امور آزمایشگاهی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و آزمایشگاه مرجع سلامت به طور دائمی تحت کنترل و نظارت بوده و چک لیست‌های تخصصی مطابق با استانداردهای ایزو 15189 و قوانین و آیین‌نامه‌های کشوری برای ارزیابی آزمایشگاه‌ها وجود دارد که مدام در حال بازنگری براساس دریافت بازخوردها و نیازهای موجود است.

بررسی منظم گزارش‌ ممیزی‌ها و ارزیابی‌های دوره‌ای در آزمایشگاه‌ها

وی اظهار کرد: همچنین گزارش‌ ممیزی‌ها و ارزیابی‌های دوره‌ای آزمایشگاه‌ها به‌عنوان بخشی از برنامه عملیاتی دانشگاه‌ها به طور منظم به آزمایشگاه مرجع سلامت ارسال می‌گردد. در ممیزی‌ها و بازرسی‌های مرتبط با آزمایشگاه‌ها با تکنیک‌های خاص ممیزی به طور ویژه به وجود سوابق انجام آزمایش‌ها و مستندات مرتبط توجه می‌شود.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اولین و بیشترین چک لیست‌های نظارتی در نظام سلامت در حوزه آزمایشگاه تدوین و به کار گرفته شده است و در حوزه استانداردهای آزمایشگاهی کشور ما جزو پیشروان منطقه EMRO بوده که به‌عنوان الگویی موفق مطرح است. رعایت کدهای اخلاقی شاغلین حرفه پزشکی و  منشور حقوق مراجعین به آزمایشگاه مورد توجه آزمایشگاه‌ها قراردارد. ارائه جواب با کیفیت به بیمار از موارد مورد توجه در این منشور است که همکاران ارزیاب در بازدید از آزمایشگاه‌ها موظف به احراز آن هستند.

هرگونه گزارش مبنی بر تخلف آزمایشگاه‌ها پیگیری می‌شود

وطن خواه بیان کرد: در صورت دریافت هرگونه گزارش مبنی بر تخلف یا نارضایتی از عملکرد آزمایشگاه‌ها به طور ویژه پیگیری می‌شود و در صورت اثبات تخلف پیگیری‌های قانونی براساس آیین‌نامه، ضوابط و قوانین انجام شده و در مواردی که البته بسیار نادر است احکام قضایی پس از طی مراحل قانونی صادر می‌شود. مانند سایر حوزه‌ها در صورت ارائه هرگونه مستندات به صورت موردی در خصوص تخلفات آزمایشگاه‌ها موارد قابل بررسی و در صورت اثبات قابل پیگیری است ولی بسط این موارد به جامعه آزمایشگاهی قابل قبول نبوده و‌ به شدت آن را تکذیب می‌کنیم.

نوسازی تجهیزات در آزمایشگاه‌های دولتی در حال انجام است

وی  در خصوص موضوع تجهیزات و ابزارهای قدیمی در آزمایشگاه‌ها اظهار کرد: لازم به ذکر است در بخش آزمایشگاه‌های دولتی طی چند سال گذشته با در اولویت قرار دادن آزمایشگاه‌ها برای تخصیص اعتبارات، کمک‌های هیئت امنای صرفه جویی ارزی و پروژه‌های بین المللی ICERP 1 و ICERP2 نوسازی تجهیزات درحال انجام بوده و این روند با توجه ویژه‌ای در سال جدید ادامه خواهد داشت.

رئیس آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درباره آزمایشگاه‌های خصوصی عنوان کرد: در بخش خصوصی هم همکاران با توجه به تعهدات حرفه‌ای و توجه ویژه‌ای که به کیفیت خدمات دارند، علی‌رغم تنگناهای موجود وتحریم‌ها در حد توان سعی در نوسازی و استفاده از تجهیزات به روز دارند.

وطن خواه خاطرنشان کرد: باید به این نکته به صورت ویژه توجه کنیم که به سبب وجود برنامه‌های تضمین کیفیت و کنترل کیفیت در آزمایشگاه‌ها ونظارت‌های سختگیرانه هیچ جوابی بدون رعایت اصول مذکور و اطمینان از کیفیت جواب از آزمایشگاه قابل گزارش نیست.

منبع: ایران آنلاین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور برگه‌ جواب تقلبی در آزمایشگاه‌ها صحت ندارد
  • برچسب قیمتی چلسی روی روملو لوکاکو
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • گواهینامه‌های‌ تقلبی، قربانیان‌ واقعی!
  • دستگیری عاملان تیراندازی در علی آباد کتول
  • (عکس) بخندیم یا گریه کنیم؟؛ میوه فروشی که روی گوجه سبز برچسب هندوانه زد
  • تولید برچسب هوشمند برای پایش سلامت مواد غذایی دریایی
  • برچسب هوشمند برای پایش مواد غذایی دریایی ساخته شد
  • عبور از رودخانه با مخاطرات فراوان
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب