Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسکندر پاسالار روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران، افزود: تاکنون تعداد ۶۶۴ هزار و ۷۴ کارت صادر شده است و ۶ هزار و ۵۰۰ کارت در دفاتر مانده است و صاحبان آن برای دریافت مراجعه نکرده‌اند.

وی یادآورشد: ۱۱۹ هزار و ۱۱۱ کارت ملی هوشمند شهروندان بوشهری در انتظار صدور است که پیش‌بینی می‌شود در ۱۰ ماه آینده همه این کارت‌ها صادر و به صاحبان آنها تحویل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: روزانه یک میلیون کارت هوشمند از سوی چاپخانه دولتی تولید می‌شود که با ادامه همین روند حداکثر تا ۱۰ ماه آینده کارت همه افرادی که درخواست داده‌اند صادر می‌شود و تا آن زمان امکان دریافت خدمات با رسید درخواست به همراه شناسنامه فرد امکان‌پذیر است و افراد می‌توانند در صورت مفقود شدن رسید برای دریافت مجدد آن به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

صدور شناسنامه فرزندان حاصل از زنان ایرانی و مردان خارجی در بوشهر

پاسالار گفت: صدور شناسنامه برای فرزندان متولد شده از مادران ایرانی و پدران خارجی پس از سال‌ها محقق شده است و در این راستا تاکنون اطلاعات ۱۷۱ پرونده از ثبت احوال استان استعلام شده است.

وی با بیان اینکه صدور اولین شناسنامه‌ها در برخی از استان‌ها آغاز شده است، افزود: مرجع و پیشخوان تشکیل پرونده برای این فرزندان اداره کل امور اتباع خارجی استانداری است و تا سه ماه آینده با تکمیل پرونده‌ها برای این افراد شناسنامه صادر می‌شود.

ثبت ۱۱ هزار و ۶۷۷ تولد در ۹ ماهه سال کرونایی

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اعلام کرد: جمعیت استان بوشهر تا پایان آبان‌ماه ۹۹ تعداد یک میلیون و ۱۸۱ هزار و ۷۲۲ نفر است که میزان ۸۴۵ هزار و ۲۵۸ نفر معادل ۷۲ درصد در شهرها و ۳۳۶ هزار و ۴۶۴ نفر در روستاها زندگی می‌کنند.

پاسالار افزود: بوشهر با ۲۵.۷ درصد پرجمعیت‌ترین شهرستان و دیلم با ۳ درصد کم جمعیت‌ترین شهرستان‌های استان بوشهر هستند و ۵۳.۳ جمعیت استان را مردان و ۴۶.۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: اکنون ۷۰ درصد از جمعیت بوشهر در پنجره طلایی جمعیت (۱۵-۶۴) سال قرار دارند که نشان می‌دهد بوشهر به لحاظ جمعیتی استانی جوان است و بیشترین سهم از این پنجره جمعیتی را عسلویه با میانگین ۷۷.۴ درصد و کمترین سهم را  دشتی با ۶۶.۶ درصد به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: سهم جمعیت ۶۵ ساله و بیشتر استان نیز ۲/۴ درصد است و شهرستان دشتستان با ۸/۵ درصد بیشترین تعداد جمعیت را در این گروه سنی دارد.

پاسالار گفت: متوسط بعد خانوار در استان بوشهر ۳.۶۱ نفر است و شهرستان دیر با ۳.۷ نفر خانواده‌هایی با جمعیت بیشتر دارد.

وی افزود: در ۹ ماه اخیر تعداد ۱۱ هزار و ۶۷۷ واقعه ولادت در استان ثبت شده است که بوشهر با ۲۶.۲ درصد بیشترین و دیر با ۳.۱ درصد کمترین سهم را از ولادت‌های امسال داشتند و میانگین سن مادر ۲۹.۸ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ادامه داد: میزان عمومی ولادت استان در این ۹ ماه ۱۳.۳ در هزار نفر جمعیت است در حالی که این میزان برای سال ۹۸ میزان  ۱۳.۹ هزار نفر در جمعیت بوده است.

پاسالار اضافه کرد: نسبت جمعیتی امسال نشان می‌دهد که به ازای هر ۱۰۰  دختر ۱۰۵ پسر متولد شده است.

وی اعلام کرد: همچنین امسال سه مورد سه قلوزایی و ۱۶۹ مورد دوقلوزایی در استان ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۷۰۱ واقعه ازدواج و هزار و ۱۶۴ واقعه طلاق در استان ثبت شده است.

پاسالار افزود: میزان عمومی ازدواج استان در این بازه زمانی ۵.۳ و میزان عمومی طلاق ۱.۷ در هزار نفر است در حالی که در سال ۹۸ به ترتیب ۵.۱  و ۱.۶ در هزار نفر بوده است.

وی گفت: بیشترین تعداد ازدواج را زوجین همسن با ۱۰.۲ درصد از ازدواج‌های ثبت شده دارند و میانگین سن ازدواج برای مردان ۲۹.۹ و برای زنان ۲۴.۷ بوده است.

پاسالار اضافه کرد: بیشترین میزان طلاق نیز برای مردان در سن ۲۶ سالگی و برای زنان در ۱۸ سالگی رخ داده است.

پر طرفدارترین نام‌ها در میان بوشهری‌ها

مدیرکل ثبت‌احوال استان بوشهر یادآورشد: از ۱۰۰ سال گذشته تاکنون همواره نام‌های مذهبی مورد استقبال مردم این استان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: امسال نیز بیشترین نام‌های ثبت شده برای دختران به ترتیب فاطمه، زهرا، زینب، رستا، رقیه، فاطمه زهرا، حلما، آوا، نازنین زهرا و ریحانه و برای پسران محمد، حسین، علی، امیرعلی، امیرحسین، رضا، علیرضا، آریا، محمدحسین و محمدرضا بوده است.

تغییر ۳۹۹ نام و ۳۱۳ نام خانوادگی در ۹ ماه گذشته

پاسالار گفت: در ۹ ماه نخست امسال تعداد ۳۰۱ نام از سوی اداره ثبت احوال و ۹۸ نام با رای دادگاه عوض شده است که بیشترین تغییر نام در شهرستان بوشهر با ۸۴ مورد ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: ۳۱۳ نام خانوادگی نیز در سال جاری تغییر یافته است که دشتستان با ۳۲ مورد بیشترین تعداد را در این زمینه داشته است.

برچسب‌ها اداره کل ثبت احوال بوشهر بوشهر كارت هوشمند ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر كارت هوشمند ملی بوشهر كارت هوشمند ملی اخبار کنکور مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر ثبت شده هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • صاحبان صنایع استان بوشهر برای جذب دانشجویان بورسیه اقدام کنند
  • کلاهبرداری از مردم با ادعای صدور کارت هوشمند بیمه سلامت
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • تمدید ۲ ماهه کارت «پی‌.او‌.آر» پناهجویان افغان در پاکستان
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد