Web Analytics Made Easy - Statcounter

شریعتی با بیان اینکه مدافعان سلامت بیشترین خطرپذیری را برای سلامت، سربلندی و امنیت جامعه از خود نشان می دهند گفت: شرایط فعلی استان در مواجهه با بیماری کرونا جز با همت و بردباری کادر درمان و مدافعان سلامت استان محقق نمی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «غلامرضا شریعتی» عصر امروز (چهارشنبه ۳ دی) در مراسم تجلیل و تقدیر از مدافعان سلامت استان که به پاسداشت مجاهدت ها و ایثار گری های آنها در استانداری خوزستان برگزار شد اظهار کرد: پیدایش و شیوع ویروس کوید ۱۹ باعث شد تا باری دیگر زمینه ترویج فرهنگ ایثار که در هشت سال دفاع مقدس بسیار در جامعه گسترش پیدا کرده بود، برای نسل جدید ایجاد شود تا باز هم بتوانیم شاهد صحنه های ایثار و از خود گذشتگی در جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار خوزستان افزود: امروز وظیفه خود می دانیم تا به صورت نمادین از نمایندگان هفت هزار مدافع سلامت چه در حوزه بهداشت که در زمینه های بیماریابی، کنترل، پیشگیری، اِپیدمیولوژی و طراحی نقشه راه برای کنترل بیماری و چه در حوزه درمان بیماران که در ایام شیوع بیماری منحوس کرونا در کشور با نشان دادن رشادت و ازخودگذشتگی با فرماندهی رئیس دانشگاه علوم پرشکی جندی شاپور اهواز خود را وقف جامعه کردند تشکر کرده و قدردانی به عمل آوریم.

 

وی با بیان اینکه خطرپذیری آگاهانه برای رسیدن به ارزش هایی والاتر از ارزش های فردی در پیشگاه حق تعالی اجر بیشتری خواهد داشت اضافه کرد: کسانی که با علم به خطرات و تهدیدهای موجود در این مسیر، از جان خود گذشتند و به سوگند و تعهد خود نسبت به جامعه پایبند ماندند و هدف خود را محقق کردند، آفرین جامعه را از آن خود کرده و کشور سپاسگذار زحمات و رشادت های آنها است.

 

شریعتی با اشاره به اینکه در دوره پیک بیماری با وجود فشارهای بسیار زیادی که بر جامعه و کشور تحمیل شده بود، همچنان شرایط در استان در کنترل بود تصریح کرد: در دوره پیک بیماری با وجود افزایش بیماران در بیمارستان ها و شرایط سنگینی از جمله کنترل و درمان بیماری و اختصاص پیدا کردن بیمارستان های متعدد به افراد مبتلا به ویروس کرونا که از این جهت برای سایر بیماری های دیگر نگرانی ایجاد شده بود و همچنین مشکلاتی در تأمین امکانات و پشتیبانی در این زمینه، به لطف خداوند و با ازخودگذشتگی، تحمل و بردباری مدافعان سلامت از این شرایط عبورکردیم که این مهم نشان دهنده وطن پرستی و مسئولیت پذیری بالای نخبگان کشور در قبال جامعه حتی در شرایط سخت و با وجود نا ملایمتی های زیاد است.

 

وی ابراز کرد: به لطف پروردگار، همت و برنامه ریزی و فعالیت های زایدالوصف کادر درمانی در شرایط پیک بیماری، هیچ شهر و منطقه ای از استان با کمبود تخت چه در بخش های عادی و یا مراقبت های ویژه و ICU و یا حتی خواباندن بیماران در راهروهای بیمارستان مواجه نشده است.

 

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرایط فعلی استان در مواجهه با بیماری کرونا جز با همت و بردباری کادر درمان و مدافعان سلامت استان محقق نمی شد عنوان کرد: تجربیات مدافعان سلامت در مواجهه با یک بیماری عفونی ناشناخته، چند چهره و پیچیده باعث شد تا امروز شاهد کاهش آمار فوتی و بستری در استان باشیم و همه این ها در پیشگاه خداوند محفوظ و در ذهن و حافظه تاریخی مردم استان ماندگار خواهد بود.

 

وی با یاد آور شدن فشارها و حملاتی که پیش از شیوع بیماری کرونا بر جامعه پزشکی و نخبگان کشور تحمیل شده بود اذعان کرد: زمانی که نخبگان یک جامعه را با حرمت شکنی بی اعتبار کنند، برای کل آن جامعه حرمت و اخلاقی باقی نخواهد ماند و این گونه جامعه به هزاران بی راهه کشیده خواهد شد.

 

شریعتی ادامه داد: اما مردم پس از شیوع بیماری کرونا و مشاهده ازخودگذشتگی کادر درمانی کشور به احترام این قشر ایستادند و فهمیدند تمامی آن حملات چیزی جر عقده گشایی نبوده و مدافعان سلامت در زمان خطر بیشترین خطرپذیری را برای سلامت، سربلندی و امنیت جامعه و کشورشان از خود نشان می دهند.

 

وی با اشاره به توأم شدن شیوع بیماری کرونا با تحریم های ظالمانه چند جانبه یاد آور شد: همانطور که دیدید با وجود سختی های موجود و تحریم های ظالمانه و مشکلات موجود در زمینه ورود تجهیزات و تأمین دارو برای بیماران که کمتر کشوری با چنین مشکلاتی مواجه بود، با توان و همت متخصصین داخلی ما تبدیل به تولیدکننده و صادرکننده وِنتیلاتور شدیم و طبق آمار می توان متوجه این شد که از هیچ کشوری دیگر در زمینه درمان، بهبود و کنترل عقب نیستیم و حتی شرایط بهتری نسبت به سایر کشورها داریم.

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: تجلیل از مدافعان سلامت مقابله با کرونا غلامرضا شریعتی مدافعان سلامت بیماری کرونا شیوع بیماری کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران

  ایوب کرد تمینی  بیان کرد: در واپسین روزهای هفته سلامت کارشناسان بهداشتی مرکز بهداشت سیب و سوران جهت برپایی ایستگاه سلامت برای کارکنان و ارباب رجویان بانک ملی شهر سوران با هدف توانمندسازی مردم درخصوص حفظ و ارتقاء سلامت خود اقدام کردند.
 
وی افزود: شاخص سواد سلامت به‌عنوان یکی از عوامل مهم اجتماعی مؤثر بر سلامت است و آگاه‌سازی مردم از حقوق و مسؤلیت‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت محیط‌های ارائه مراقبت‌های سلامت در امر خود مراقبتی فردی و سازمانی، با تحقق رویکرد جامعه و انسان سالم صورت خواهد گرفت.
 
زیبا اربابی کارشناس مسئول واحد آموزش و ارتقاء سلامت در این رابطه گفت: افزایش آگاهی و مسئولیت‌پذیری افراد جامعه با استفاده از ظرفیت‌های آموزشی و رسانه‌ای بر بخش سلامت باید هدفمند باشد و لازم است که مردم به‌عنوان منابع اصلی سلامت، در حوزه خود مراقبتی توانمند شده و کنترل بیشتری بر سلامت خود، خانواده و جامعه داشته باشند.
 
 وی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت، یک امر مستمر است و صرفاً مناسبتی و در هفته سلامت نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • عبدالکریم حسن در فهرست 19 نفره بهترین مدافعان چپ تاریخ پرسپولیس
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌