Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی موظف به عمل و همکاری با مصوبه ستاد بحران‌ هستند گفت: شرایط شهر رشت برای مقابله با بحران احتمالی برف نگران‌کننده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، امیر مرادی عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت، استان گیلان را جزو استان‌های بحران‌خیز دانست و اظهار داشت: با توجه به موقعیت استان، دستگاه‌ها تحت هر شرایطی باید برای بحران آماده باشند و بنده می‌توانم اعلام کنم که مدیریت بحران استان برای مقابله با بحران‌ احتمالی برف در سطح استان آماده است اما برای شهر رشت بسیار نگران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به استفاده از تمام امکانات بنیاد مسکن و 76 دستگاه زمستانی در کنار شهرداری تصریح کرد: مسیر کریدور شهر رشت هم باید باز نگه داشته شود تا به مشکل نخوریم از طرفی تدابیری اتخاد شده که امسال از امکانات سپاه گیلان نیز برای بازگشایی مسیرها استفاده شود.

مرادی افزود: برای تامین سوخت هم هماهنگی‌های لازم با همه بخش‌ها انجام شد و از ظرفیت ماشین‌آلات بخش خصوصی نیز استفاده خواهیم کرد و علاوه بر 350 دستگاه، از امکانات بخش خصوصی با 70 دستگاه، امکانات بخش خصوصی راه و شهرسازی با 30 دستگاه و امکانات بخش خصوصی صنعت و معدن نیز استفاده می‌شود.

اعلام آمادگی سپاه گیلان برای مقابله با بحران‌ احتمالی برف؛ مردم از مسئولان انتظار خدمات‌دهی مناسب دارندتجهیزات لازم برای مدیریت بحران برف در اختیار راهداری‌های گیلان قرار گرفت1900 نیروی پلیس در طرح زمستانه گیلان مشارکت می‌کنند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از فرمانداران خواست تا در حوزه راه‌های اصلی و فرعی اجازه دهند تا ماشین‌آلات راهداری کار خود را انجام دهند اما اولویت با راه‌های اصلی است گفت: انتظار داریم صبر و حوصله داشته باشند و فرمانده محورها هم مشخص شده است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت بازرسی استان خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات لازم برای مقابله با بحران پیش‌بینی شده اما وسط بحران باید بدانیم کدام دستگاه‌ها فعال و کدام دستگاه‌ها فعال نیستند به‌همین دلیل از ظرفیت بازرسی استفاده می‌شود و دستگاه‌های اجرایی موظف به عمل و همکاری با مصوبه ستاد بحران‌ هستند.

شهردار رشت نیز در این جلسه اظهار داشت: با وجود انجام آسیب‌شناسی‌ها پس از بحران اما متاسفانه از سال 83 تا 98 در تمامی بحران‌ها مغلوب شده‌ایم و در سال گذشته هم بارش برف پیش‌بینی شده بود اما تمام انتظارات به‌سمت شهرداری بود در صورتی‌که انتظار داریم همه دستگا‌ه‌ها از شهرداری تا بخشداران و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان در ابتدا وظایف خود را انجام دهند بعد درباره عملکرد دیگران اظهار نظر کنند.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه بارندگی اخیر هم با مشکلاتی همراه بوده اما شهرداری رشت با همراهی نیروی انتظامی در وسط میدان برای کنترل ترافیک و رفع آبگرفتگی‌ها حضور داشت خاطرنشان کرد: چند نقطه آبگیر در رشت داشتیم که در 40 روز اخیر، بعضی از این نقاط به‌صورت موقت لایروبی شد و در بخشی دیگر نیز باید اجرای پروژه داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت اورهال کردن ماشین‌آلات زمستانی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون بخشی از ماشین‌آلات را جمع‌‌آوری کرده و تعدادی هنوز از تعمیرگاه خارج نشده است و از شهرداران مناطق هم خواستیم که تعدادی دستگاه اجاره کنند و وارد مذاکره با بخش خصوصی هم شده‌ایم لذا بسیار امیدوار هستیم که با وحدت و همدلی موجود بین مدیران شهرستان بر بحران‌ها غلبه کنیم‌

انتهای پیام/612/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برای مقابله با بحران مدیریت بحران استان احتمالی برف ماشین آلات دستگاه ها بخش خصوصی شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی

منصور شیشه فروش صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی استان اصفهان اظهار کرد: بر این اساس بارش‌های رگباری طی روز پنج شنبه در تمامی مناطق استان اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه آماده باش مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان اعلام شده است، ابراز کرد: با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری‌های همرفتی و محلی از روز چهارشنبه تا جمعه هفته جاری مرخصی نیروهای امدادی لغو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه با توجه به بارش‌های هفته گذشته در مناطق شمال و شرق استان منجر به وقوع سیلاب‌های محلی و جمع شدن رسوبات در مسیر رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها شد، ادامه داد: مستعد بودن شرایط سیلاب‌های محلی در مناطق فوق به علت رطوبت خاک مدیریت بحران را بر آن داشت به اداره راهداری، شهرداری‌ها، آب منطقه‌ای، بخشداری‌ها و دهیاران و سایر دستگاه‌های مرتبط ابلاغ شده است.

وی گفت: بازگشایی مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، تخلیه رسوب از دهانه پل‌ها، تقویت و باسازی سیل بندها، آزادسازی هر گونه تصرف در مسیل‌ها، جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی در معابر و زیرگذرها در دستور کار قرار گرفت و برای این امر تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاه‌های امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب، طوفان و آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده‌ها انجام شد.

شیشه فروش با بیان اینکه تقویت تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده‌ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیت‌های اسکان اضطراری انجام شده است، ادامه داد: عدم انجام سفرهای غیر ضروری در محورهای شمال و شرق استان ضروری است.

وی با اشاره به لزوم پرهیز از صعود به ارتفاعات رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه‌های پلیس در جاده‌ها گفت: حفاظت محصولات و سازه‌های کشاورزی، گلخانه‌ها واحدهای دام و طیورو شبکه‌های آب و گاز در برابر سیل، تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران امری ضروری است.

کد خبر 6092898

دیگر خبرها

  • آمادگی تمامی دستگاه ها برای کمک به  کشاورزان  در بارندگی پیش رو
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • اعلام آماده‌باش در اصفهان در پی صدور هشدار نارنجی
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • لزوم آماده‌باش همه دستگاه‌ها به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • دستگاه های حمایتی از خسارت دیدگان سیل اخیر زرند حمایت کنند
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی