Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین اسماعیلیان روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: با الحاق شرکت آب و فاضلاب روستایی به این شرکت، اکنون ۳۰۳ هزار نفر زیرپوشش قرار گرفته‌اند و از مجموع ۳۵۳ روستا، ۲۲۳ روستا تحویل این شرکت شده و آمادگی تحویل مابقی روستاهای با جمعیت ثابت شهرستان را نیز داریم.
وی ادامه داد: ۷۹ روستا از این تعداد در اولویت اول آبرسانی با اجرای پروژه‌های اضطراری قرار گرفتند و برای رفع مشکلات آنها پروژه‌های متعدد برنامه‌ریزی شد که به رغم مشکلات اعتباری این پروژه‌ها با جدیت اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: در این راستا تا پایان امسال ۲۲ حلقه چاه برای تامین آب این روستاها حفر و ۸۰ کیلومتر شبکه احداث می‌شود که بخشی از آنها تاکنون انجام شده است.
وی افزود: همچنین تاکنون ۱۵ حلقه چاه روستایی بهسازی شده و از ۹ ایستگاه پمپاژ که تا پایان سال باید احداث شود تاکنون ۶ ایستگاه احداث شده‌ است.
اسماعیلیان ادامه داد: در حوزه انشعابات غیرمجاز روستایی نیز بیش از ۲ هزار و ٤٨٢ انشعاب غیرمجاز شناسایی و ٩٢٩ انشعاب قطع شده است.
وی گفت: ۲۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب نیز در سال جاری با تانکر برای این روستاها تامین شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: پوشش بخش قابل توجهی از روستاهای حاشیه شهر مشهد و کاهش آبیاری با تانکر از مهمرتین اولویت‌های این شرکت در بخش پوشش روستاهای شهرستان مشهد است.
وی ادامه داد: برای حل مشکل آب روستاهای جاده سیمان نیز پروژه آبرسانی در دست انجام است و مشکل آب روستاهای این محدوده تا پایان امسال رفع می‌شود.
اسماعیلیان گفت: اتکای روستاها در تامین آب به منابع زیرزمینی است و در سالهای اخیر نیز در پی خشکسالی، بخش زیادی از منابع آب زیرزمینی را از دست داده‌ایم.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب مشهد متولی تامین آب شرب است، روستاها برای دام نیز به آب نیاز دارند و باید جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه اقدام کنند.
افزایش مصرف آب با شیوع کرونا

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: با شیوع کرونا و طی سال جاری میزان مصرف آب در این شهرستان نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش یافته در حالی که مصرف آب در بخش غیرخانگی حدود ۳۲ درصد کاهش داشته است.
وی با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در ۲ سال اخیر گفت: ۵۰ درصد از منابع تامین آب مشهد سدها و منابع سطحی هستند و وضعیت منابع آب مشهد در سال ۹۷ نگران‌ کننده بود.
اسماعیلیان افزود: در سال ۹۷ میزان وابستگی منابع تامین آب مشهد به چاه‌ها و منابع زیرزمینی به دلیل کمبود منابع سطحی حدود ۷۰ درصد بود که با بارش‌های ۲ سال گذشته، هم‌اینک ۵۸ درصد از آب مورد نیاز مشهد از طریق منابع سطحی و ۴۲ درصد از طریق چاه‌ها تامین می‌شود.
وی ادامه داد: قطع آب خط قرمز ماست، تامین آب مشهد مشکلات جدی دارد و تامین آب نیازمند همراهی تمامی شهروندان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: نیاز آب شهر مشهد در افق ۱۴۲۰ حدود ٣٩٦ مترمکعب است و باید ۱۰۰ میلیون مترمکعب از این مقدار از محل پساب تامین شود.
عقب ماندگی در بخش تصفیه‌خانه فاضلاب
وی افزود: در بخش تصفیه خانه فاضلاب عقب ماندگی جدی داریم، ۷۹ درصد از شبکه فاضلاب مشهد اجرا شده و اگر تمام شبکه فاضلاب مشهد اجرا و سیفون‌های مشترکان نصب شود ٥٠ درصد کمبود ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب خواهیم داشت.
اسماعیلیان ادامه داد: هزینه اجرای تصفیه خانه فاضلاب بیش از هزار میلیارد تومان است، این درحالی است که کل اعتبار امسال این شرکت در این بخش ۶ میلیارد تومان است و برای تکمیل شبکه فاضلاب مشهد نیز ۶ هزار میلیارد تومان مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ۶۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در حاشیه شهر مشهد اجرا شده ‌است گفت: در حاشیه شهر شبکه فاضلاب در بخشی از منطقه طبرسی و شهرک‌های شهید رجایی و باهنر و شهرک طرق انجام نشده ‌است که تا سال ۱۴۰۰ این شبکه در شهرک‌های شهید رجایی و باهنر تکمیل می‌شود. 
هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهر مشهد از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند و شبکه فاضلاب در شهر مشهد سه هزار و ۲۰۰ کیلومتر طول دارد.

برچسب‌ها مشهد کم آبی شركت آب و فاضلاب مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد کم آبی شركت آب و فاضلاب مشهد مشهد کم آبی شركت آب و فاضلاب مشهد اخبار کنکور تصفیه خانه فاضلاب میلیارد تومان شبکه فاضلاب شهر مشهد تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۶۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان جغتای با استفاده از فناوری نوین
  • آب شرب ۹۰ درصد روستا‌های سیل زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • بررسی روند بازسازی زیرساختهای آب وفاضلاب مناطق زلزله زده خوی
  • تخصیص ۴۳۵ میلیارد برای اجرای طرح‌های آبی استان قزوین
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • بهره مندی هشتاد درصدی جمعیت روستایی ارومیه از شبکه آب و فاضلاب
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی