Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اصفهان بعنوان صنعتی‌ترین استان در بسیاری از صنایع نقش اول را دارد و بیش از ۷۰ درصد از فولاد و ۵۰ درصد از محصولات صنایع ساختمانی کشور در این خطه تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سردار حسین دهقان روز چهارشنبه در بازدید از دستاوردها و توانمندی‌های این دانشگاه افزود: این ویژگی ها بدین معنی است که دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند نقش بسیار جدی در توسعه صنعتی کشور، ارتقای کیفیت و اصلاح فرآیندها ایفاء کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه محققان این دانشگاه توانستند در عرصه بسیاری از ظرفیت های ناشناخته ورود کنند، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان برکات زیادی برای کشور داشته است.

دهقان با تاکید بر لزوم ارتقای برند و شناخت بیش از پیش کشور از توانمندی‌های این دانشگاه گفت: دانش آموختگان این دانشگاه قابل اتکا و توانمندند و این یک اعتبار بزرگ است که باید از آن بیشتر استفاده کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به دستاوردهای پژوهشگران و فناوران این دانشگاه در حوزه های مختلف، به نقش آفرینی آنها در ارتقای زیرساخت های علمی و فناوری کشور در چهار دهه گذشته اشاره کرد.

سیدمهدی ابطحی با تأکید بر اثربخشی محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، به اقدامات این مرکز علمی در حوزه بین‌الملل بویژه میز توسعه ارتباطات با سوییس و مرکز "سرن" (CERN) اشاره و تصریح کرد: پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان در ۱۴ دانشکده و هشت پژوهشکده، آماده کمک به بخش های مختلف کشور در زمینه های علمی و فناوری هستند.

"سرن"(CERN) بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته ای است که در سال ۱۹۵۴ میلادی توسط سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای ایجاد شد و در این مدت پژوهش های متعددی را به رهبری دانشمندان برتر دنیا از جمله ۶ دارنده جایزه نوبل به سرانجام رسانید؛ دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان نخستین دانشگاه ایرانی در سال ۱۳۹۸ به عضویت این مرکز درآمد.

در این بازدید، تعدادی از مدیران پژوهشی و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان به تشریح اقدامات، دستاوردها و توانمندی های محققان و پژوهشگران این دانشگاه پرداختند.

کد خبر 463821

منبع: ایمنا

کلیدواژه: صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح فولاد سردار حسین دهقان دانشگاه صنعتی اصفهان زیرساخت های علمی و فناوری پژوهشکده مطالعات فناوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق دانشگاه صنعتی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گفت: این اداره‌کل در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) حضور فعال خواهد داشت.
علیرضا جیلان تأکید کرد: افزون‌بر دو هزار و ۵۰۰ میهمان خارجی شامل سفیران و سرمایه‌گذاران از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: این اداره‌کل امسال برای دومین سال متوالی در نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران (اکسپو) شرکت می‌کند.
جیلان گفت: نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور (اکسپو) از روز شنبه هشتم اردی‌بهشت‌ماه جاری کار خود را آغاز می‌کند.
وی یادآور شد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

دیگر خبرها

  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو ارائه می‌شود
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • «مهاجرت» توازن توانمندی‌های توسعه‌ای را دگرگون می‌سازد
  • معرفی برگزیدگان رویداد مدیریت مصرف آب در صنعت نساجی