Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با نقل خاطراتی از شهید سلیمانی گفت: بدون تحمل مگر می شود جبهه انقلاب اسلامی عظیم شود؟ باید سنگ زیرین آسیاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان سردار حسین معروفی چهارشنبه (۳دی ) در آئین آغاز به کار تیپ شهید حسین مرادی لشکر وابستگان حاج قاسم شهر بم یاد شهدا را گرامی داشت و افزوود: هدایت‌ آن‌ بزرگواران موجب نزدیک شدن‌ دل های ما شده است،‌ انسان هایی که در سخت ترین‌ شرایط از همه هستی خود گذشتند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌ و از میادین مین‌ عبور کردند و کوه ها را پشت سر گذاشتند و برای حفظ کرامت‌ ملّت ایران و‌ انقلابی که فخر انبیاء و اولیاء الهی است‌ و برای حفظ تمامیت‌ ارضی تلاش کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرمانده‌ سپاه ثارالله استان‌ کرمان به شهید حاج‌ قاسم‌ شهید مقاومت اشاره و‌ بیان کرد:  روح شهید حاج‌ قاسم‌ و دست نازنین او را در همه‌ امور می بینیم‌ و با چشم‌ سر نه چشم‌ دل، باز کردن‌ گره های کور را مشاهده می کنیم.

 


وی از مرحوم‌ سردار ابوحمزه که در استان‌ کرمان‌ مجاهدت کرد و در مجموعه مقاومت و در مجموعه فرماندهی سپاه ثارالله هم‌ حضور پر ثمری داشت یاد کرد و گفت: این شخصیت ۴۰ سال مجاهدت‌ کرد و ویژگی های خاصی‌ داشت‌ و بزرگترین‌ ویژگی ابوحمزه، ایستادگی در جریان ها بود، ۴۰ سال در ادامه مسیر حق که مسیر انقلاب اسلامی و مسیر امامت‌ و ولایت بود تردید نکرد و ایستاد و این‌ انسان خود را وقف انقلاب کرد و شخصیتی که کوچکترین وابستگی به دنیا نداشت و عقبه مادی برای‌ خودش نگذاشته است.

 

 

سردار معروفی ادامه داد: مرحوم‌ ابوحمزه همیشه خانه به دوش از این‌ استان‌ به استان‌ دیگر برای مجاهدت کردن‌ بود؛ ایستادگی در مسیر حق، ولایت‌ باوری، خداترسی وی باعث شد مؤمن‌ ترین‌ فرمانده معرفی شود، او درون‌ رزم‌ خوبی‌ بود که برون‌ رزم خوبی در مقابل بد خواهان‌ و دشمنان‌ داشت.

 


وی با اشاره به نزدیک شدن‌ به پنجم‌ دی گفت: ۱۷ سال پیش‌ اتفاقی افتاد و جمعه ۱۳۸۲ فراموش نشدنی است و یکی از بدترین‌ روزهای عمرم‌ پنجم دی است، من در جمعه سال‌ ۸۲ بخشی از محشر را دیدم، آن‌ صحنه ای که‌ نه تنها مردم‌ بم که همه مردم در معرکه امتحان بودند، سخت بود اگر می خواهیم‌ اوج‌ این‌ حادثه را بدانیم ثبت ۲ بار سفر امام‌ المسلمین‌ به این‌ شهر را ببینیم، این یعنی عمق فاجعه در طول دوران انقلاب اسلامی و هر ۲ بار هم‌ رهبر انقلاب اسلامی در یک مکانی در بم مهمان‌ سپاه  ‌بود که بعداً  تبدیل به حسینیه ولایت شد.

 


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: باید سنگی مزین‌ شود و بر روی آن بنگارند که تاریخ بعد از ما بنویسند که ولی و حجت خدا نه تنها برای تسکین‌ مردم‌ که‌ برای مدیریت‌ بحران‌ سفر کرد؛ در سفر دوم‌ ایشان‌ در رابطه با کرامت انسانی مردم‌ بم‌ به دو معاون وزیر بهداشت و معاون وزیر کشور هشدار داد و از تاریخ و بزرگی بم‌، از ولایتمداری‌ مردم‌ بم‌ گفتند و فرمودند جای دشمن اینجا نیست و باید خودمان روی زانوی خود بایستیم‌ و بروید به سمت احیای مردم  بم‌ و زندگی آن ها را احیا کنید؛ فرمودند بم باید در سر جای خودش ساخته شود.

 

 

وی تصریح‌ کرد: ببینید چه اتفاق هایی می خواست‌ بیفتد که امام‌ ورود کردند و این‌ پیام آرام بخشی که عده ای با بی تدبیری چیزی را عنوان‌ کردند امّا امام ما  آن را امتحان‌ سخت الهی برای ایران‌ قلمداد کرد و آبی روی آتش بود و جلوی همه یاوه گویی های‌ بدخواهان‌ را گرفتند، این‌ صحنه ها فراموش نشدنی است، چه کسی می تواند فراموش کند خانواده ای که ۶۰ نفر از آن جان‌ دادند؟! چه انسان هایی اهل تهجد، قرآن‌ و ذکر بودند که در این‌ حادثه جان دادند.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان‌ کرد: در کنار این‌ تلخی ها زیبایی هایی‌ هم‌ ایجاد شد، مردم‌ بم‌ از این‌ امتحان‌ روسفید بیرون‌ آمدند آن‌ ها در مقابل این‌ حادثه سخت‌ با همه وجودشان‌ صبر کردند و شکر گذار خدا بودند در مسیر حق قرار گرفته و آن‌ را امتحان‌ قلمداد کردند خداوند هم‌ آنان‌ را بزرگ و عزیز کرد.

 


وی گفت: ایثار مردم‌ در این صحنه نباید فراموش شود، چنین فاجعه ای به بار می آید که در یک شهر کوچک ۳۰، ۴۰ هزار نفر جان خود را از دست‌ می دهند، چه امراضی‌ آن‌ شهر را فرا می گیرد؟ آیا در بم‌ بعد از آن‌ زلزله یک مرضی مردم‌ را گرفت؟ چرا خداوند بعد از زلزله، آن‌ طوفان‌ های شدید و باران‌ های شدید را برای مدد فرستاد؟ این‌ ها همه معجزه الهی بود در مقابل سد عظیم‌ مردم‌ و در مقابل  روسفیدشدن مردم‌ که نباید‌ نادیده گرفته شود این‌ ها زیبایی در کنار آن تلخی زلزله‌ بود که باید پاس بداریم.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز هرکس به سمت‌ شهر بم می آید چه توریست داخلی چه خارجی، می گوید می خواهم‌ شهری را ببینم‌ که خاک شد و موقعی وارد شهر می شود باید همت ما را ببیند؛ همت ما زیبایی شهر بم‌ است، شهر بم را باید زیبا کرد که هر کس وارد آن می شود همت بزرگ انقلابی و جهادی ما را ببیند نه اینکه کوچه پس کوچه های شهر بم‌ بعد از ۱۶ سال پر از خاک باشد، مردم ‌بم‌ شایسته بزرگی و شرافت هستند.

 


وی خاطرنشان کرد: حضور رهبری آن‌ هم‌ ۲ مرتبه به شهر بم‌ برای ما پیام‌ دارد؛‌ اینکه بعد از آن چه باید انجام بدهیم، در حال حاضر ما کنار شما هستیم و ما به وجود شما که عصاره‌ مردم‌ بم‌ و از جنس ما هستید افتخار می کنیم‌؛ تاریخچه بم هم قبل و هم بعد از انقلاب پر افتخار است، افتخار می کنیم‌ که در زمان‌ تبعید امام‌ المسلمین‌ در ایرانشهر، مردمان‌ بم‌ رابط آن‌ امام‌ با انقلابیون‌ بودند، نقش آن‌ ها در پیروزی انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس‌ و وجود دو گردان خط شکن‌ رزمی بارز و مفید و مؤثر بود، بعد از آن‌ هم در صحنه های سیاسی حضور داشتند حضور مردم‌ بم‌ در استان‌ کرمان در تراز اول است که این‌ نشانه بصیرت و هوشمندی مردم بم‌ است.

 

 

سردار معروفی گفت: در ایام‌ سالگرد شهادت‌ ابر مرد تاریخ‌ انقلاب اسلامی هستیم؛‌ شخصیتی که در صحنه نبرد آنچه که امامش و امامین‌ انقلاب ترسیم‌ کردند این‌ شخصیت بی نظیر که صاحب مکتب است‌ راه را رفت،‌ مکتب او مکتب امام و اهل بیت‌ است او جبهه های استکبار و دشمنان‌ قسم‌ خورده اسلام را یکسره خنثی کرد او می دانست که امام‌ چه می خواهد و خواسته امام را برآورده ساخت.

 


وی بیان‌ کرد: حاج‌ قاسم سلیمانی تنها کسی بود که در کنار مردم‌ غزه که مورد ظلم‌ عربستان‌ قرار گرفته بودند، ایستاد اگر فرماندهی حاج‌ قاسم‌ در جبهه مقاومت نبود چه اتفاقی برای مردم‌ لبنان‌ و غزه می افتاد؟ بنابراین نگاه حاج‌ قاسم سلیمانی به انقلاب اسلامی جامع الاطراف بود و با این نگاه در جبهه‌ اسلام‌ قرار گرفت‌ که امروز بر همه قلوب حاکم‌ است؛ چرا رهبری فرمودند که این‌ شهادت تاریخی است؟ و فرمودند شهید حاج قاسم‌ سلیمانی چنان‌ تیزبین‌ بود که چند سال قبل از ایجاد ریشه های داعش‌، پیش من‌ آمد و از پیدایش آن با من گفتگو‌ کرد.

 


سردار معروفی افزود: نظام‌ ولایی‌ حاج‌ قاسم‌ سلیمانی نظام فتواگرفتن، نامه و دستور گرفتن و ابلاغ کردن نبود، نظام‌ ولایی‌ او نظام ولی خدا و حجت خدا و کار کردن‌ برای خدا بود او در ولایت ذوب شد، حکیم دانستن‌ ولایت و باورداشتن‌ ولایت‌ موجب عاقبت‌ به خیری است.

 

 

وی افزود: نظام‌ شهید حاج‌ قاسم‌ نظام‌ جامع الاطراف است، نظام‌ سیاسی حاج‌ قاسم‌ نظام‌ سیاسی امام‌ خمینی و رهبر انقلاب است؛ اندیشه او اندیشه امام‌ و اندیشه‌ نظام  سیاسی و الگوی عملی نظام‌ سیاسی است یعنی قدرت تولید نرم، یعنی افزایش آستانه تحمل در مقابل دشمنان‌ قسم‌ خورده که هر روز برای ملّت ایران در حال توطئه و هر روز دنبال پشیمانی هستند دنبال خسته کنندگی مردم‌ و دنبال سناریو نوشتن برای ایرانی ها هستند‌؛ هر روز دنبال‌ بردن نگاه ها به بیرون از حریم‌ ایران‌ هستند اما نظام‌  سیاسی مکتب حاج‌ قاسم‌ نظام‌ سیاسی ولایت‌ است.

 

 

سردار معروفی به خاطره ای از شهید حاج‌ قاسم‌ که در  یک شب عاشورا در آئین یادواره شهدا اتفاق افتاد اشاره و بیان کرد:  مجاهد مرحوم حاج‌ حسین‌ افشار که وی را آورده بود پس از تمام‌ شدن‌ سخنرانی حاج‌ قاسم، من، او را به کرمان‌ آوردم، دیر رسیدیم‌ ساعت یک یا ۲ بود گفتم‌ برویم‌ مهمانسرا گفت نه برویم‌ پیش فرزندان‌  فلان شهید منتظرم‌ هستند؛ موقعی رفتیم‌ سر کوچه دیدیم‌ دختران‌ و پسران شهید بیرون‌ ایستاده و منتظر هستند، او رفت کنار خانواده شهید، حاج‌ قاسم‌ راه انس و رسیدن‌ به خدا را در این‌ می بیند‌ که فرزندان‌ شهدا را فراموش نکنیم‌ و نگاه تان به آن‌ ها پدرانه‌ باشد.

 


وی ادامه داد: تصمیم گرفتیم‌ برای برگزاری یک یادواره شهدا حاج قاسم‌ را برای سخنرانی دعوت کنیم، که قبول نکرد و در این جریان اتفاقی افتاده بود و با دو عزیز مجاهد برخوردی{بد} شده بود، زنگ زدم‌ به حاج‌ قاسم‌ گفت برنامه تان  چیست؟ پاسخ دادم یادواره شهدا برای شهرستان، گفت کدام‌ شهدا؟ شما با شهدای زنده چکار کردید؟ حال می خواهید برای شهدای رفته مراسم‌ بگیرید؟ من نمی آیم، گفت چرا فراموش کردید که ما در یک جبهه، در یک میدان‌ مین و‌ در یک سنگر از همدیگر برای شهادت سبقت‌ می گرفتیم.

 

 

سردار معروفی به خاطره دیگری از شهید حاج قاسم در زلزله بم‌ اشاره و بیان کرد: من مخالف این‌ بودم که از خارج‌ شهرستان‌ بم‌ جهت ساختن خانه های موقت بم‌ به این‌ شهر بیایند، می گفتم بچه های بم‌ این کار را انجام‌ دهند برای آن‌ ها احترام‌ است که خودشان‌ شهر خود را بسازند بر این‌ اعتقادم‌ سرسخت بودم و دعوا سر مردم داشتیم؛ شب عاشورا به کرمان رفتم‌، بعد از مراسم هم شهید حاج‌ قاسم‌ به من گفت به لشکر برویم و سری به طبخ غذای ظهر عاشورا بزنیم، در این‌ بازدید حاج‌ قاسم‌ گفت تبرکی غذایی بخوریم‌؛ رو به من کرد و گفت مراقب باش بچه ها همدیگر را هول ندهند یعنی تحمل کن؛ برای عظیم شدن جبهه انقلاب اسلامی باید سنگ زیرین‌ آسیاب شویم‌.

 

 

وی در ادامه اظهار کرد: باید مقاومت‌ کرد، چرا ۳۰ ، ۳۵ درصد از جمعیت تهران‌ دختران‌ بد حجاب و بی حجاب در آئین‌ تشییع پیکر شهید حاج قاسم‌ سلیمانی بودند و زمان‌ شهادت‌ حاج‌ قاسم‌ در تهران‌ همه اشک می ریختند جمعیت فراوان‌ بود و هیچکس به چیزی فکر نمی کرد همه به تشییع حاج‌ قاسم‌ فکر می کردند؛ چه شده بود؟ حاج‌ قاسم‌ پاسدار و سرباز اسلام‌ بود چون‌ دستش در دست خدا، ائمه اطهار و ولایت فقیه بود.

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: ما می خواهیم طرح شهید حاج‌ قاسم‌{لشکر وابستگان} را در این‌ ساختار قرار دهیم‌ و یک ریل گذاری کنیم و هر چه پیشکسوت‌ اضافه می شود در این‌ قطار سوار شود و از قطار جا نماند؛ یعنی در جبهه ما بازنشستگی نیست، مگر پاسداری از انقلاب اسلامی بازنشستگی دارد؟ مانند یک روحانی که در زمان‌ پیری هم کار هدایت مردم‌ را عهده دار است رسالت بر دوش داریم.

 

 

 

فرمانده سپاه ثارالله استان‌ کرمان‌ افزود: ما می خواهیم جبهه انقلاب اسلامی را تربیت‌ کنیم‌ اینکه‌ اتحاد بین‌ بچه های جنگ را بیشتر کنیم‌ یعنی قدرت نرم‌ تولید کردیم  و این‌ لشکر به هیچ عنوان خط گذاری سیاسی ندارد امّا خط قرمزش فتنه است، ببینید امام‌ چه می گوید، ما در تربیت جبهه انقلاب اسلامی ۸‌ راهکار دادیم‌ از جمله عملی کردن‌ مکتب حاج‌ قاسم‌ سلیمانی، کمک به ترویج فرهنگ شهادت، دفاع از آرمان‌ های دفاع مقدس، کمک به حوادث غیرمترقبه، کمک به امنیت پایدار داخلی، اشراف اطلاعاتی و ... است؛ این لشکر تأثیر دارد این‌ ها بقیه را هم جمع می کنند و این‌ ایثارگران‌  برای خدمت به مردم به میدان‌ می آیند و تولید فرهنگ می کنند و به مردم‌ و انقلاب خدمت و ۵ تیپ در سیرجان، شرق استان، رفسنجان،‌ کرمان‌ و جنوب استان‌ داریم امسال یکی از برنامه های سالگرد شهادت حاج‌ قاسم سلیمانی این‌ است که تمام‌ شهرستان‌ ها در استان‌ کرمان‌ با حضور ۲۰۰ نفر با رعایت پروتکل های بهداشتی آئین‌ را برگزار می کنند.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: سردار معروفی سفر رهبری زلزله بم استان کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان جبهه انقلاب اسلامی سردار معروفی شهید حاج حاج قاسم شهر بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا گفت: جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.

به گزارش مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

دیگر خبرها

  • درخواست محسن رضایی از جبهه انقلاب | در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن برخی ارزش‌ها بوده‌ایم
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • محسن رضایی: جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • وحدت و برادری نیاز مهم امروز کشور است
  • نامه رهبر انقلاب به دانشجویان منشا تحولات عظیم اروپا و آمریکا شد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • سازمان اوقاف خود را مخاطب در جبهه پیشران انقلاب اسلامی می‌داند
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی