Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت خارجه عراق به اقدام دولت دونالد ترامپ در عفو شرکت آمریکایی «بلک واتر» که محکوم به کشتار شهروندان عراقی در سال 2007 است، واکنش نشان داد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه اقدام دولت آمریکا در عفو افراد متهم به قتل را محکوم کرد.

وزارت خارجه عراق امروز چهارشنبه در واکنش به این اقدام دولت آمریکا بیانیه‌ای صادر کرد و گفت: «وزارت خارجه عراق تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ مبنی بر صدور فرمان عفو شماری از محکومان به قتل ۱۴ شهروند عراقی و زخمی کردن دیگران در حادثه سال ۲۰۰۷ پیگیری کرد؛ حادثه‌ای که در سطح محافل بین‌المللی محکوم شده و مخالفت و محکومیت گروه‌های داخلی عراق را در پی داشت».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه همچنین آمده است: «این تصمیم خطرات و پیامدهای جنایت مذکور را مورد توجه قرار نداده و متناسب با پایبندی دولت آمریکا به ارزش‌های حقوق‌بشری و عدالت و حاکمیت قانون نبوده و به شکل تأسف‌باری کرامت قربانیان و احساسات و حقوق نزدیکان آن‌ها را زیر پا گذاشته است».

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه خود همچنین تصریح کرد که با دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماسی این مسئله را پیگیر خواهد شد تا از واشنگتن بخواهد درباره این تصمیم خود تجدید نظر کند.

رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز چهارشنبه دستور بخشش ۱۵ نفر از جمله چند نفر نزدیک به حزب جمهوری‌خواه و ۴ نظامی آمریکایی که دلیل کشتار شهروندان غیر نظامی عراقی محکوم شده بودند را صادر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بلک واتر عراق آمریکا دولت آمریکا خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه ساکنان نوار غزه از آب‌ آشامیدنی ناسالم استفاده می‌کنند، تاکید کرد که جان تمامی آنها در معرض خطر است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شهروندان ساکن نوار غزه آب‌های ناسالم می‌نوشند و این زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود علت این امر را تعطیلی آزمایشگاه بهداشت عمومی و نبود امکان بررسی و آزمایش آب‌های آشامیدنی، مخالفت مسؤولان رژیم صهیونیستی با افزودن کلر با هر ماده جایگزینی برای تصفیه آب از راه کلرزنی اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ما نسبت به گسترش خزندگان و حشرات با توجه به دمای بالا هشدار می‌دهیم که یک فاجعه بهداشتی را در نوار تهدید می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ واحد نظامی ارتش اسراییل اقدام به نقض حقوق بشر کرده اند
  • چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره « تیک تاک » کشته شد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • ام فهد، زن مشهور عراقی کیست و چرا کشته شد؟