Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یوسف احمدی گفت: مساجد ما هیچگاه تعطیل بردار نیستند و اکنون که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری نماز جماعت در مساجد نیست اما شاهد آن هستیم که به مکانی برای خدمتگزاری به مردم در راستای مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام یوسف احمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد  از اقدامات مساجد جهت مقابله با ویروس کرونا خبر داد و اظهار داشت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، نیروهای جوان و مومن در این‌خصوص وارد عرصه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه افزود: مساجد ما هیچگاه تعطیل بردار نیستند و در حال حاضر که به دلیل شیوع کرونا امکان برگزاری نماز جماعت در مساجد نیست اما شاهد آن هستیم که به مکانی برای خدمتگزاری به مردم در راستای مبارزه با ویروس کرونا تبدیل شده است.

وی با اشاره به فعالیت تمام پایگاههای مساجد در ایام شیوع کرونا، خاطر نشان کرد: فعالیت مساجد ما در این ایام نه تنها کاهش پیدا نکرد بلکه در حوزه‌های مختلف بیشتر شده است.
حجت الاسلام احمدی در ادامه از تشکیل قرارگاه شهید قاسم سلیمانی جهت مبارزه با کرونا در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: در استان به این منظور ستادی برای هماهنگی کارهای درمانی، مواسات و همدلی تشکیل دادیم.

وی بیان داشت: این کار با محوریت مساجد انجام شده است و ائمه جماعات و هیئت امنا گروههای مردمی و محله ای را برای مواسات و همدلی تشکیل دادند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه همچنین از حضور طلاب و روحانیون برای کمک به کادر درمانی و همچنین خاک سپاری فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا خبر داد و اظهار داشت: این افراد به طور خودجوش اقدام به این کار خداپسندانه کردند.

وی خاطر نشان کرد: در مبارزه با ویروس کرونا تمام نیروهای بسیج، سپاه، شهرداری و تمام دستگاههای مختلف به طور جهادی وارد خط مقدم شدند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: اگر برنامه ریزی های خوبی صورت بگیرد بدون شک مساجد به کارکرد اول انقلاب می رسند همانطور که در اوایل انقلاب تمام امورات از جمله صندوق قرض الحسنه، پشتیبانی از ضعفا و فقرا، اعزام به جبهه و... در مساجد انجام می شد امروز نیز همه اقدامات از مساجد سرچشمه خواهند گرفت.

این مسئول همچنین اشاره ای به اجرای طرح « امام محله » در مساجد داشت و گفت: این طرح در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با محوریت ائمه جماعات و مشارکت مردم اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: بر این اساس انجام امور مختلف در تمامی محله ها با محوریت امام‌جماعت و همکاری و حضور فعال اقشار مختلف با برنامه‌های جذاب صورت می گیرد و بدون شک برکت های مختلفی برای عموم شهروندان و جوانان به همراه خواهد داشت.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم

 به نقل از شهرداری قم، مجید متین‌فر در جلسه هیئت‌مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف به وجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل‌شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • شنبه تمامی میادین و بازار های میوه و تره‌بار تعطیل است
  • شنبه تمامی میادین و بازارهای میوه و تره‌بار تعطیل است
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت