Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از فارس، جمعی از مسلمانان نیجریه چهارشنبه با برپایی تجمعی اعتراضی از دولت نیجریه و دستگاه قضایی این کشور آزادی سریع «شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه را خواستار شدند.

هواداران شیخ ابراهیم زکزاکی در منطقه «ویس» در «آبوجا» پایتخت نیجریه تظاهراتی برپا کردند. حاضران در این تجمع مردمی با در دست داشتن تابلو‌ها و دست نوشته‌هایی ضمن حمایت از شیخ زکزاکی و همسرش، آزادی سریع و بدون قید وشرط این دو را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در برخی از این دست نوشته‌ها به پنج سال حبس غیر قانونی شیخ زکزاکی و همسرش اشاره شده بود. از دیگر نکات قابل توجه در این تظاهرات حضور بانوان مسلمان نیجریه‌ای بود.

شیخ زکزاکی از آذرماه ۱۳۹۴ با حمله نیرو‌های ارتش و پلیس به اقامتگاه وی در ایالت «کادونا» در شمال نیجریه بازداشت شد؛ یورشی که در نتیجه آن تعداد زیادی شهید و زخمی شدند. نیرو‌های امنیتی و نظامی نیجریه، «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی را هم دستگیر کردند.

بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری این کشتار را محکوم می‌کنند. سازمان عفو بین‌الملل نیز اوایل اردیبهشت ۱۳۹۵ گزارش داد که ارتش نیجریه مرتکب کشتار شیعیان، دفن آن‌ها در گور‌های جمعی و نابود کردن اسناد مرتبط با این جنایت شده است.

چندی قبل «سهیلا زکزاکی» فرزند شیخ ابراهیم زکزاکی، از وخیم بودن حال والدینش به‌علت اهمال پزشکی خبر داد و گفت که پدر و مادرش زمانی که دستگیر شدند هر دو زخمی بودند و اکنون به دلیل محرومیت از مراقبت‌های پزشکی و درمانی وضعیت سلامتی آن‌ها وخیم‌تر شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی نیجریه شیخ ابراهیم زکزاکی مسلمانان نیجریه تجمع اعتراضی کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی شیخ زکزاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، پلیس آلمان به محل تحصن معترضان حامی فلسطین در «برلین» که حدود دو هفته پیش، مقابل دفتر صدراعظم آلمان با برپاکردن چادرهایی، تجمع کرده بودند تا اعتراض خود را به جنایات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان نشان دهند، حمله برد.

طبق گزارش شبکه راشاتودی، نیرو‌های پلیس به حدود ۲۰ چادری که مقابل دفتر صدراعظم آلمان بنا شده بود حمله کرد و دستکم ۷۵ نفر را بازداشت کرد. 

معترضان آلمانی خواستار توقف ارسال تسلیحات آلمان به رژیم صهیونیستی هستند.

آلمان تنها کشوری نیست که دولت آن با حامیان فلسطینی که علیه جنایات رژیم صهیونیستی تظاهرات برپا کرده‌اند، رفتار خشونت‌آمیز دارد. 

پیش از این نیز در کشور آمریکا، نیرو‌های پلیس به سمت معترضان حمله کرده و آن‌ها را بازداشت کردند.

مسئولان آلمانی، معترضان را به ارتکاب جرایم جنایی همچون تحریک به نفرت‌پراکنی علیه یهودیت و استفاده از نماد‌های غیرقانونی و سردادن شعار‌های ممنوعه متهم کرده است. 

سخنگوی پلیس برلین انجا دریشکه در توجیه این اقدام پلیس گفته است «تضمینی برای حفاظت از تجمعات در این نقطه از زمان وجود ندارد، زیرا امنیت و نظم عمومی به شدت در معرض خطر است».

روز جمعه، پلیس آلمان برای برچیدن چادر‌های معترضان اقدام کرد و تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که با معترضان درگیر شد و شروع به بازداشت آن‌ها کرد و این در حالی است که برخی از معترضان در حالی که در مقابل بازداشت شدن مقاومت می‌کردند، شعار می‌دادند «زنده باد فلسطین».

طبق گزارش پلیس آلمان، حدود ۱۵۰ افسر پلیس در مقابل دفتر صدراعظم آلمان مستقر شدند تا چادر‌ها را از میان بردارند. 

یکی از فعالان معترض گفت «ما آرام بودیم، اما پلیس هر روز با احمقانه‌ترین محدودیت‌هایی که برای ما تعیین می‌کند، ما را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد».

وی به دویچه‌وله گفت «آن‌ها، ما را از استفاده از زبان‌های غیر از آلمانی و انگلیسی منع می‌کنند، آن‌ها عبادات، سرود‌ها و کارگاه‌های ما را جرم میدانند و هم‌اکنون منطق رسمی آن‌ها این است که مبل‌های ما به علف‌ها آسیب می‌زنند. در آلمان، آسیب رساندن به چمن، بدتر از نسل‌ کشی است».

دیگر خبرها

  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • برخورد خشونت‌بار پلیس فرانسه با دانشجویان حامی فلسطین در «سوربون»
  • فصل بیداری
  • تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان در محکومیت برخورد آمریکا با دانشجویان
  • چهره‌های ورزشی که در ایران مسلمان شدند
  • فرار بیش از ۱۰۰ زندانی در نیجریه
  • مخالفت شدید هواداران میلان با لوپتگی؛ هشتگ اعتراضی ترند شد، کوروا سود هشدار داد
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • ۲ ورزشکار و یک مربی قبل از ژوزه مورایس در ایران مسلمان شدند