Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا از متحدان اروپایی خود و شرکتهایی خصوصی خواست کاری که به ساخت خط لوله گاز طبیعی نورد استریم ۲ کمک می کند را متوقف کنند و تحریم‌های گسترده تر علیه این پروژه را در هفته های آینده آماده می کند.

به گزارش ایسنا، سه مقام آگاه به رویترز اظهار کردند دولت ترامپ دور جدیدی از تحریمها را به دستور کنگره در آینده بسیار نزدیک آماده می کند و تصور می رود که این تحریمها می توانند ضربه شدیدی به این پروژه صادرات مستقیم گاز طبیعی روسیه به آلمان وارد کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از یک وقفه یک ساله که تحت تاثیر تحریم‌های فعلی آمریکا روی داد، روسیه ماه جاری کار ساخت پروژه ۱۱.۶ میلیارد دلاری نورد استریم ۲ که ۹۰ درصد آن تکمیل شده است را ازسرگرفت.

کار جدید در بخشی به مسافت ۲.۶ کیلومتر در آبهای کم عمق منطقه اقتصادی انحصاری آلمان متمرکز شده اما هنوز بخش عمیق که در آبهای دانمارک قرار دارد و ۱۰۰ کیلومتر را شامل می شود، شروع نشده است.

واشنگتن می گوید این پروژه وابستگی اروپا به گاز روسیه را افزایش خواهد داد و امنیت انرژی اروپا را به مخاطره می اندازد. در مقابل، روسیه می گوید این تحریمها از یک رقابت غیرمنصفانه نشات می گیرند که هدف آنها کمک به تولیدکنندگان گاز طبیعی مایع آمریکاست و اصرار دارد که کار ساخت این خط لوله را تکمیل کند.

به گفته دیپلماتهای خارجی، این اختلاف عمیق پس از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا در ۲۰ ژانویه از میان نخواهد رفت.

کمپین فشار آمریکا علیه پروژه نورد استریم ۲ مورد حمایت نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه قرار دارد که نگرانند روسیه با ساخت این خط لوله، اوکراین را دور بزند و این کشور را از درآمد هزینه ترانزیت گاز طبیعی محروم کند. بایدن در سال ۲۰۱۶ این خط لوله را برای اروپا یک توافق بد توصیف کرد و از مسکو برای نقشی که در حمله سایبری عظیم علیه سازمانهای دولتی آمریکا داشته و هفته گذشته کشف شد، انتقاد کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، گفته می شود تحریم‌های جدید و لایحه سیاست دفاعی آمریکا اگر تصویب شوند، به طور مستقیم و غیرمستقیم بیش از ۱۲۰ شرکت از بیش از ۱۲ کشور اروپایی را هدف قرار می دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خط لوله نورد استریم 2 تحریم های آمریکا گاز طبیعی خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد

وزیر امور خارجه آمریکا طی سخنانی در مجمع جهانی اقتصاد در کشور عربستان گفت که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) هیچ طرحی علیه روسیه ندارد.

به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در سخنانی اظهار داشت که ناتو هیچ گونه طرحی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مجمع جهانی اقتصاد در عربستان سعودی گفت: همانطور که قبلاً اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک ائتلاف دفاعی است که هیچ طرحی در مورد حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت.

در جریان اجلاس ماه جولای سال گذشته رهبران ناتو در ویلنیوس پایتخت لیتوانی، کشور‌های عضو این پیمان، روسیه را جدی‌ترین تهدید برای امنیت بین‌الملل خطاب کردند و اولین طرح دفاعی این ائتلاف در مقابل مسکو را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ادعا‌های غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگی علیه ناتو وارد شود را یک هذیان خواند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • احتمال خروج توتال از پروژه ال‌ان‌جی روسیه
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • حیرت و درماندگی غرب در برابر شکوه قدرت سازی ایران
  • روزنامه‌ای آلمانی دلیل امتناع اوکراین از صلح با روسیه را فاش کرد