Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@21:23:55 GMT

نگاه کارمندی به حرفه کتابداری آسیب می زند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۷۹۰۳

نگاه کارمندی به حرفه کتابداری آسیب می زند

زره ساز گفت: نگاه به کتابداری و ارائه خدمات در کتابخانه های عمومی باید مبتنی بر عشق و علاقه به کار باشد و نگاه کارمندی به این حرفه آسیب می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمد زره ساز» در نشست علمی «تجربیات کتابخانه های عمومی در بحران کرونا»با اشاره به سپری شدن دوران تقریبا یکساله از شیوع ویروس کرونا گفت: بحران کرونا جامعه بشری و به تبع آن کشور ما را از نقطه نظر استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در تعاملات اجتماعی به جلو پرتاب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی، ساز عدم اعتماد به فضای مجازی و ترجیح تعاملات رو در رو را از جمله دلایل کندی گسترش استفاده از فضای مجازی قبل از شیوع ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: با شیوع ویروس کرونا قابلیتهایی که در حالت عادی سخت و دشوار بدست می آمد به سرعت محقق شد و در کتابخانه های عمومی این فرایند با سرعت و کیفیت بهتری انجام شد.

 

دبیر انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران ضعف در زیرساختهای فناوری اطلاعات و تولید ناگهانی حجم اطلاعات گسترده و اشتراک گذاری در فضای مجازی و نحوه ارزیابی اطلاعات ارائه شده را از چالشهای پیش رو در مواجهه با فضای مجازی در دوران کرونا عنوان کرد.


وی یکی از کارکردهای کتابخانه های عمومی را ارزیابی اطلاعات فضای مجازی عنوان کرد و گفت: عدم برنامه ریزی برای مواجهه با بحران مشکل اساسی در جهان و کشور است و فعالیت اتاق فکر و برنامه ریزی برای مواجهه با بحرانهایی مانند کرونا از ضوررت هاست که به خاطر عدم وجود این اتاق فکر و به تبع آن عدم برنامه ریزی، جهان در مواجهه با کرونا با یک شوک روبرو شد.

 

زره ساز در ادامه به اشاره به فعالیتهای کتابخانه های عمومی در جهان و کشور در دوران شیوع ویروس کرونا  گفت: نگاه به کتابداری و ارائه خدمات در کتابخانه های عمومی باید مبتنی بر عشق و علاقه به کار باشد و نگاه کارمندی به این حرفه آسیب می زند.

 

دبیر انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران وجود این دیدگاه را در کتابداران کتابخانه های عمومی باعث بروز خلاقیتها و ابتکارات و نوآوریهای بزرگ در حوزه ارائه خدمات به مردم در دوران کرونا دانست.

پایان پیام/648

منبع: شبستان

کلیدواژه: کتابخانه های عمومی خراسان رضوی فناوری اطلاعات کتابداری شیوع ویروس کرونا فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • نگاهی به آسیب‌های نوپدید فضای مجازی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم