Web Analytics Made Easy - Statcounter

مخالفت عده‌ای با نامگذاری معبری در تهران به نام استاد «شجریان» وارد فاز جدیدی شده است؛ غائله‌ای که امروز ابعاد جدیدی یافت.
به گزارش «تابناک»، هنوز دو روز از نصب تابلوی جدید خیابانی در منطقه دو تهران نگذشته، خبری منتشر شد که حکایت از تغییر نام این معبر داشت. تغییری نه از نوع رسمی و با پشتوانه مصوبه شورای شهر، که ناشی از مخالفت عده‌ای با این نامگذاری و اقدام عملی برای تغییر دوباره نام آن معبر از «شجریان» به شهید «فخری زاده».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
البته این نخستین بار نیست که نامگذاری معابر و حتی تغییر نام برخی معابر حاشیه ساز می‌شود و پیش از این هم نمونه‌های بسیاری از این رویداد به ثبت رسیده است. اتفاقی که گاه دلیلش مخالفت با نام انتخاب شده یا موافقت با نام قبلی هم نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد. مثل اتفاقی که برای خیابان نوفل لوشاتو بعد از تکرار انتشار کاریکاتور موهن در یک نشریه فرانسوی رخ داد.
در آن برهه، گروهی تابلوی آن خیابان را با استفاده از برچسب تغییر دادند و نام خیابان پیامبر را برای ساعاتی به معبر بخشیدند و بعد اوضاع به روال قبل بازگشت، اما ماجرای خیابان شجریان کمی فرق می‌کند، چراکه مخالفت با آن از ابتدای طرح این تصمیم در شورا شکل گرفت و حتی تا کان لم یکن کردن ماجرا پیش رفت.
برای مرور ماجرا می‌بایست به فروردین ماه سال گذشته بازگردیم که از خیابان بهشت در قلب تهران خبر رسید که شورای شهر رای به نامگذاری معبری در تهران به نام شجریان داده است. تصمیمی در راستای تکریم اساتید هنر ایران زمین که عمر استاد به اجرایش قد نداد و هربار در خصوص چرایی معوق ماندن آن از اعضای شورای شهر پرسیده شد، پاسخی دریافت نگردید.
البته این پایان ماجرا نبود و در مهرماه امسال، زمانی که شجریان چشم از جهان فروبست، زمانی که رئیس شورای شهر تهران در انتهای یکی از نشست‌های این شورا در جمع خبرنگاران حضور یافت و در این باره مورد پرسش قرار گرفت، از رفع ممنوعیتی سخن گفت که سد راه اجرای این مصوبه شورا شده بود و وعده اجرای آن «به زودی» را داد.  
رویدادی که نه چندان زود، اما بالاخره رقم خورد و خیلی زود با حاشیه به صدر اخبار بازگشت. حاشیه‌هایی که امروز قسمت دیگری از آن‌ها رونمایی شد، چراکه ساعتی بعد از اقدام شهرداری تهران برای بازگشت تابلو شجریان، فرماندار تهران در مصاحبه‌ای از غیرقانونی بودن این نامگذاری خبر داد و تاکید کرد که مصوبه‌ای از شورا در این خصوص به فرمانداری واصل نشده است.
این در حالی است که بر اساس قانون، کلیه مصوبات شورای شهر می‌بایست به تایید فرمانداری برسد و بر این اساس، اظهار نظر عیسی فرهادی، فرماندار تهران مبتنی بر قانون و تامل برانگیز است. تامل برانگیز از این جهت که می‌بینیم چنین مصوبه‌ای به تایید فرمانداری نرسیده و سوای آن، به این نکته پی می‌بریم که فرمانداری تهران در همه این مدت که این طرح در دستور اجرا قرار داشته و حتی بعد از اجرایی شدنش، بر غیرقانونی بودن ماجرا تاکید نکرده و سکوت را ترجیح داده است.
نکته قابل تامل دیگر در این خصوص، تاکید فرماندار تهران بر وقوع دو تخلف در این ماجراست که اولی همان اجرای مصوبه بدون تایید فرمانداری است و دومی، کندن تابلوی شجریان از معبر مورد اشاره. دو تخلفی که معلوم نیست پیگیری آن‌ها در دستور کار فرمانداری قرار خواهد گرفت یا نه، همان گونه که مشخص نیست واکنش شورای شهر به ماجرا چه خواهد بود.
اکنون کافی است به این موارد، انتشار برخی اظهارنظر‌های مخالفان این نامگذاری مبنی بر تغییر دوباره این نام را که رسانه‌ای شده مرور کنیم تا به این نتیجه برسیم که غائله پایان نیافته است. غائله‌ای که چه بسا پتانسیل تبدیل به کشمکشی بزرگ را هم داشته باشد، مگر آنکه تدبیری ویژه برای پایان دادن به آن اندیشیده شود.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی خیابان شجریان فرماندار تهران شورای شهر کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۷۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

 نخستین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه دکتر کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • داستان پیچیده بازگشت یحیی گل‌محمدی؛ مجوز تا پایان فصل صادر نمی‌شود؟!
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • بازخوانی بی‌نظیر آواز شجریان توسط خواننده پایتخت + ویدئو
  • تصویب نقشه راه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • ضرب‌العجل به شورای شهر کنگاور برای تعیین شهردار
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • یک‌روز برای خلیج همیشه فارس