Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@02:39:32 GMT

مینی پای فندق و مربا + دستور تهیه

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۸۱۱۸

مینی پای فندق و مربا + دستور تهیه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم شما را با دستور تهیه مینی پای فندق و مربا آشنا کنیم.با ما همراه باشید.

مواد مورد نیاز
آرد ....... ٢٢٥ گرم

پودر فندق بوداده ..... ٧٥ گرم

پودر شکر .....٨٠ گرم

پودر دارچین..... یک‌چهارم قاشق چایخوری

کرة سرد (خرد کرده) ..... ١٨٥ گرم

زردة تخم مرغ .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... ١ عدد

آب سرد .....  ۲ قاشق سوپخوری

سفیدة تخم‌مرغ همزده..... ١ عدد

مربای توت فرنگی یا مربای دلخواهتان...... به میزان لازم

روش تهیه

آرد، فندق، پودر شکر و دارچین را در کاسة دستگاه غذاساز بریزید. کره را بیفزائید و دستگاه را روشن کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید. آن‌گاه زردة تخم‌مرغ و آب سرد را بیفزائید تا خمیر مناسبی حاصل شود. سپس خمیر فراهم کرده را در کیسة نایلونی بگذارید و یک ساعت در یخچال نگه دارید.

حالا هر بار تکة کوچکی از خمیر را بردارید و آن را بین دو کاغذ روغنی باز کنید و ۳ دقیقه در فریزر قرار دهید. اکنون خمیر را با برشگر به قطر ۷ سانتیمتر قالب بزنید و آن‌ها را در قالب‌های کوچک پای بگذارید (قالب مینی مافین). اینک مربای دلخواهتان را در خمیر بریزید و رویش را با باقیماندة خمیر به این ترتیب بپوشانید.

باقیماندة خمیر را به قطر ۳ سانتیمتر قالب بزنید و بعد مرکز این دایره‌ها را با برشگر کوچکتری سوراخ کنید. آن‌گاه به لبه‌های خمیر سفیدة تخم‌مرغ بمالید و خمیر میان تهی را روی مارمالاد بگذارید و لبه‌های دو خمیر را به هم بچسبانید. سپس پای را به مدت تقریبی ۲۵ دقیقه در فر گرم کرده با دمای ۱۹۰ درجه سانتیگراد بپزید. حالا پای را از فر درآورید و پس از ۱۰ دقیقه از قالب جدا کنید. همینکه پای کاملا خنک شد، رویشان پودر شکر بپاشید.

خواص فندق

فندق نوعی آجیل از درخت فندق است که در حال حاضر به یکی از آجیل‌های بسیار محبوب در سراسر جهان تبدیل شده است. فندق در کشور‌های یونان، ایتالیا، انگلستان و نیمه‌ای از ایالات متحده بیشترین میزان تولید را دارد. اما، به طور عمده در ترکیه تولید می‌شود، زیرا این کشور تقریبا ۷۵ درصد تولید جهانی فندق را دارد. ما شرط می‌بندیم که شما قبلا می‌دانستید فندق مزایای زیادی برای سلامتی بدن شما را دارد خوب، شما کاملا درست فکر می‌کردید؛ در ادامه بخش سلامت نمناک لیستی از مزایای سلامتی فندق آورده شده است.

منبع: شور و شیرین

انتها یپیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش آشپزی آشپزی ایرانی آشپزی خانگی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ در پایان مسابقات مینی گلف قهرمانی کشور که به مدت ۳ روز به میزبانی سایت استاندارد مینی گلف اصفهان برگزار شد تیم‌های تهران و قم به ترتیب در بخش آقایان و بانوان بر سکوی قهرمانی ایستادند.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با بیان اینکه این مسابقات در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شد گفت: بیش از ۱۷۰ ورزشکار از ۲۴ استان کشور در این مسابقات حضور داشتند.

خانم جهانی افزود: این هفتمین دوره مسابقات کشوری مینی گلف بود که با حضور برترین‌های ایران برگزار شد سطح بسیار بالایی داشت.

وی گفت: این رقابت‌ها در کنار سنجش میزبان آمادگی ورزشکاران مینی گلف کشور فرصتی هم برای کشف استعداد‌های جدید بود تا از آنها در اردو‌های تیم ملی برای رویداد‌های بین المللی دعوت شود.

جهانی افزود: مینی گلف یکی از رشته‌های جذاب و پرهیجان ورزشی است که سن و سال در آن مطرح نیست و‌در حوزه قهرمانی می‌توان از سنین پایین تا سنین بالای ۶۰ الی ۷۰ در این ورزش فعالیت کرد.

نایب رئیس انجمن مینی گلف کشور با اشاره به جایگاه خوب ایران در آسیا گفت: ایران در سال‌های اخیر همواره جزو ۳ تیم برتر آسیا در مینی گلف بوده است و تلاش این است که در جهان هم بتوانیم جزو ۱۰ کشور برتر باشیم.

خانم جهانی افزود: با پایان این مسابقات قرار است برترین‌ها با حضور در تیم ملی به زودی راهی رقابت‌های بین المللی شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • طرز تهیه سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو
  • کشف ۱۰ تن خمیر مایه در بناب
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ‌زنی شد
  • مینی پالایشگاه دهدشت کلنگ زنی شد/تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین در روز
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • این مربا را برای صبحانه نخورید!
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی