Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@18:30:27 GMT

تردد در جاده‌های برفی شمیرانات جریان دارد

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۸۱۴۰

تردد در جاده‌های برفی شمیرانات جریان دارد

رضا حاجتی بامداد پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به تداوم بارش‌ها عملیات پاکسازی مسیرهای دسترسی شهرستان همواره ادامه دارد تا خللی در تردد شهروندان و مسافران ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه طبق قوانین مسافران جاده‌های کوهستانی بایستی از ۱۵ آذر ماه زنجیرچرخ، لوازم ایمنی و خوراک و پوشاک لازم به همراه داشته باشند، تاکید کرد: انتظار داریم شهروندان از سفرهای غیرضروری به مناطق کوهستانی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاجتی افزود: تردد و تجمع بی‌مورد برخی از مسافران که به منظور تفریح و برف‌بازی در جاده‌ها بویژه جاده‌های روستایی توقف می‌کنند، در بسیاری از موارد عامل اختلال عملیات راهداری می‌شود که از آنان تقاضا داریم همکاری لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: شهروندان پیش از آغاز سفر از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی "۱۴۱" راهنمای جامع حمل و نقل برون شهری جاده‌های کشور از آخرین وضعیت جاده‌ها از جمله مسیرهای شمیرانات مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، شهرستان شمیرانات دارای ۱۰۱ کیلومتر راه روستایی و ۶۷ کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

طبق اعلام روز چهارشنبه هواشناسی استان تهران، با نفوذ سامانه بارشی در سطح استان بارش باران و در بخش‌های شمالی و ارتفاعات بارش برف گاهی با کولاک پیش‌بینی می‌شود که تا روز جمعه ادامه‌دار خواهد بود.

روز پنجشنبه به صورت موقت از میزان بارش کاسته خواهد شد و مجدد از پنجشنبه شب تا ۲۴ ساعت، کاهش محسوس دما و در روز جمعه در بعضی ساعات وزش باد شدید و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس این اعلام در روزهای شنبه و یکشنبه جو نسبتاً پایدار و به‌تدریج غلظت آلاینده ها افزایش می‌یابد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شمیرانات اختصاصی ایرنا بارش برف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شمیرانات اختصاصی ایرنا بارش برف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای شمیرانات اختصاصی ایرنا بارش برف اخبار کنکور جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، از برقراری ممنوعیت‌های ترددی در محدوده صادقیه برای برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: با توجه به برگزاری مراسم سوگواری امام ششم شیعیان در محدوده صادقیه، محدودیت‌های ترددی ایجاد شده است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ درباره جزئیات ممنوعیت‌های ترددی ادامه داد: در مسیر شمال به جنوب خیابان اشرفی اصفهانی از تقاطع سازمان آب به سمت میدان صادقیه، بلوار آیت الله کاشانی به سمت شرق از تقاطع اباذر و خود میدان صادقیه به سمت غرب ممنوعیت ترددی داریم.

وی افزود: شهروندان می‌توانند از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند.

مومنی گفت: در حال حاضر رانندگانی که در خیابان اشرفی اصفهانی مسیر شمال به جنوب هستند؛ می‌توانند از خیابان سازمان آب به مسیر خود ادامه دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رانندگانی که در خیابان آیت الله کاشانی به سمت شرق هستند؛ می‌توانند از تقاطع اباذر به خیابان شهید سلیمی جهرمی شده و در بلوار فردوس ادامه مسیر دهند.

وی افزود: مسیر جنوب به شمال خیابان اشرفی اصفهانی از صادقیه به سمت شمال باز است و شهروندان می‌توانند تردد کنند.

مومنی از صبوری شهروندان تشکر کرد و از آنان خواست تا پایان این مراسم با پلیس همکاری لازم را انجام دهند.

دیگر خبرها

  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • هشدار درباره تردد غیر ضروری در محور‌های خوزستان
  • بازگشت سرما به این مناطق از امروز
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • ارتفاعات سبلان برفی می‌شود
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • تردد تهرانی‌ها در این مسیرها ممنوع!
  • شهروندان از تردد و توقف در حریم رودخانه ها خودداری کنند
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم