Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن خلیل آبادی گفت: ما باغ عمارت وثوق الدوله که لوکیشن سریال شهرزاد بود را در اختیار گرفتیم و درحال بازسازی این عمارت هستیم تا به عنوان مرکز تفریحی، فرهنگی، میراثی در اختیار اهالی منطقه قرار داده شود. حسن خلیل آبادی رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه رعایت مولفه‌های معماری ایرانی در زیباسازی نمای شهر به میزان گفت: مقررات مربوط به این موضوع در دوره گذشته شورای شهر به تصویب رسیده، اما در دوره کنونی برای هر منطقه کمیته‌های نما شکل گرفته و تمام پروژه‌هایی که نهاد‌ها یا خود مردم درصدد اجرا و عملیاتی کردنشان باشند باید جداره‌ها و نما‌های ساختمانی به تایید این کمیته‌ها برسد تا با معماری فاخر شهر تناسب داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خلیل آبادی درباره اقداماتی که در شورای شهر به منظور حفاظت از فضا‌های واجد ارزش‌های تاریخی انجام شده گفت: کلیه شهرداری‌ها و ادارات شهرسازی موظف هستند که نسبت به صیانت از معماری فاخر ابنیه تاریخی اقدام کنند. ما اصلا یک اداره‌ای داریم که مربوط به این ابنیه‌های تاریخی است و وضعیت کلیه این فضا‌ها و ابنیه‌های تاریخی توسط این اداره کل و همچنین شهرداری مناطق رصد می‌شود و اگر هرگونه فعل و انفعالی به خصوص درمورد آن بنا‌هایی که ثبت میراثی شده باشند اتفاق بیفتد تلاش می‌شود تا مالکان به طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هدایت شوند تا همه اقدامات با نظر کارشناسانه انجام شود.
عضو شورای شهر تهران با اشاره به نگرانی‌ها درباره آثار مخرب توسعه پروژه‌های عمرانی بر بافت‌های تاریخی تهران گفت: متاسفانه در ادوار گذشته این اتفاق برای تهران افتاده و خیلی از محله ها، خانه ها، باغ‌ها و مکان‌هایی که واجد ارزش‌های معماری، فرهنگی و تاریخی بوده اند در فرایند اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص احداث اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها تخریب شده اند و از بین رفته اند. این مساله را ما نمی‌توانیم کتمان کنیم. ولی در دوره جدید ما به جد پیگیری می‌کنیم که هر پروژه‌ای که قرار باشد اجرایی شود یک پیوست میراثی، تاریخی و فرهنگی داشته باشد. به خصوص پروژه‌هایی که شهرداری یا ادارات دولتی می‌خواهند در حریم بافت‌های تاریخی اجرا کنند باید با حفظ و رعایت حریم آن میراث و ارزش‌های فاخر معماری که در شهر هست انجام شود. شاید کمترین لطمه به آثار میراثی تهران در دوره فعلی مدیریت شهری وارد شده باشد. چون هر جا که توانسته ایم جلوگیری و پیش گیری کرده ایم و حتی گاهی پیش امده که پروژه‌ای را متوقف کرده ایم و اجازه ادامه فعالیت را نداده ایم.   بیشتر بخوانید: با نشانه‌های تاریخ و فرهنگ تهران چه باید کرد؟

رئیس کمیته گردشگری و میراث فرهنگی شورای شهر تهران در واکنش به اخباری که در خصوص اقدام شهرداری برای تملک خانه باغ علاء الدوله به گوش می‌رسد گفت: قطعا هدف شهرداری مرمت، بازسازی و مناسب سازی چنین مکان‌هایی برای استفاده عمومی است. بر اساس تمهیداتی که ما در این دوره در شورای شهر ایجاد کردیم جریمه‌هایی که گاهی بابت قطع اشجار و درختان گرفته می‌شود و به حساب شهرداری ریخته می‌شود را به صورت تجمیعی جمع آوری و با استفاده از این مبالغ در مناطق کم برخوردار باغ‌ها و فضا‌های عمومی خریداری می‌شود. یکی از اقدامات ما این بوده که همین باغ عمارت وثوق الدوله که لوکیشن سریال شهرزاد بود را در اختیار گرفتیم و درحال بازسازی این عمارت هستیم تا به عنوان مرکز تفریحی، فرهنگی، میراثی در اختیار اهالی منطقه قرار داده شود. همچنین عمارت‌ها و باغ‌های دیگری در دست اقدام است که انشالله بتوانیم از طریق همان بودجه خریداری کنیم و با حفظ آن جنبه‌های میراثی و با همکاری و هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای دسترسی عموم مردم مورد بهره برداری قرار دهیم.   انتهای پیام/ برچسب ها: حسن خلیل آبادی شورای شهر تهران

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حسن خلیل آبادی شورای شهر تهران میراث فرهنگی خلیل آبادی شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رستگاری در جریان بررسی بافت تاریخی ندوشن برحفظ واحیای بافت قدیمی وارزشمند شهر تاریخی ندوشن تاکید کرد.
وی، همچنین از مرمت وبازسازی بافت ارزشمند ندوشن با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خبرداد. 
جعفری شهردارندوشن هم از همکاری کامل با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری درمرمت وبهسازی این بافت خبرداد. 
ندوشن، با ده‌ها اثرتاریخی ثبت شده یکی ازشهر‌های هدف گردشگری استان یزد است که موردتوجه گردشگران داخلی وخارجی قرارگرفته است.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی به مناسب روز مریانج برگزار می‌شود
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی