Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاء الله هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خوشبختانه قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی ابلاغ شده است (جزئیات بیشتر)، گفت: براین اساس شورایی متشکل از ۹ نفر، قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی را تعیین می‌کنند و نکته قوت قانون جدید این است که شامل سال زراعی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ۹ نفر اعضای این شورا، ۶ نفر نماینده کشاورزان هستند، افزود: تنها وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی و رئیس سازمان برنامه و بودجه مسئولان دولتی در این شورا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه رئیس نظام صنفی کشاورزی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران، نماینده اتحادیه تعاونی‌های روستایی، نماینده سازمان نظام مهندسی و همچنین دو کشاورز خبره که توسط وزیر جهاد کشاورزی تعیین می‌شوند در این شورا حضور دارند.

هاشمی با اشاره به اینکه ناظرانی از مجلس نیز در این شورا حضور دارند، گفت: هفت نفر از اعضای این شورا مشخص شدند و تنها دو نفر کشاورز خبره که وزیر جهاد باید آنها را تعیین کند مانده است و وزیر جهاد کشاورزی نیز احتمالاً تا آخر هفته جاری یا اوایل هفته آینده این دو نفر را مشخص خواهد کرد و این شورا بلافاصله تشکیل جلسه می‌دهد و درباره قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: دولت خواست قیمت گندم را امسال زودتر اعلام کند تا شامل مصوبه جدید مجلس که اکنون تبدیل به قانون شده، نشود، اما خوشبختانه در قانون ذکر شده که شورای مذکور قیمت امسال را نیز تعیین خواهد کرد.

وی درباره قیمت احتمالی جدید برای خرید تضمینی گندم گفت: بنابراین فکر می‌کنم که نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی جدید همان ۴۸۰۰ تومانی باشد که مد نظر ما بوده چرا که از ۹ عضو شورا، شش نفر با این قیمت موافق هستند.

کد خبر 5100607 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: عطاءالله هاشمی نرخ خرید تضمینی گندم ویروس کرونا لایحه بودجه ۱۴۰۰ بانک مرکزی ایران شاخص کل بورس قیمت دلار بازار سهام اقتصاد چین وزارت جهاد کشاورزی تولید نفت قیمت نفت بورس تهران وزارت راه و شهرسازی ذخیره آب سدها قیمت یورو تضمینی محصولات خرید تضمینی وزیر جهاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی بعد از ظهر یکشنبه در دیدارهای جداگانه با اعضای شورای اسلامی شهر دیلم و امام حسن به مناسبت ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها، وجود تعامل و همدلی در میان اعضای شورا را اولین اصل تشکیل شورای موفق ذکر کرد.

وی اظهار داشت: دانش، تخصص، دلسوزی، اراده انجام کار تیمی و استفاده از خرد جمعی نیز یاری دهنده افراد شورا برای انجام رسالت و وظیفه سنگین نمایندگی مردم است و در سایه این خصوصیت‌ها، شهر به آبادانی و پیشرفت می‌رسد و آینده روشنی برای آن رقم می‌خورد.

فرماندار دیلم ضمن تبریک روز شوراها به منتخبین مردم در شورای اسلامی شهرهای دیلم و امام حسن افزود: ما به عنوان خادمین مردم در مجموعه دولت امیدواریم با همفکری و تعامل بیشتر با شوراها و شهرداری بتوانیم خدمات قابل قبولی در شهرستان انجام دهیم تا پاسخگوی توقعات به حق مردم باشیم.

در ادامه این نشست‌ها هر یک از اعضای شورا به بیان مطالبی در خصوص مشکلات و ارائه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 6091228

دیگر خبرها

  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • فعال شدن مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت
  • مراکز خرید محصولات کشاورزی در استان گلستان از ۱۵ اردیبهشت فعال می‌شود
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است