Web Analytics Made Easy - Statcounter

"حذف کنکور"؛ وعده ای که شاید آب سردی بر اضطراب و نگرانی داوطلبان جدید و قدیم کنکور بود، این وعده در حال حاضر با حذف کنکور در ۸۵ درصد رشته ها عملیاتی شده است، اما مسأله اصلی ادامه برگزاری کنکور برای ۱۵ درصد رشته ها است که پر رقابت ترین و پر داوطلب ترین صندلی های پزشکی و مهندسی و علوم انسانی را به خود اختصاص می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شورای عالی انقلاب فرهنگی از یکی دو سال گذشته به طور جدی تری وارد عرصه کنکور شده است و در این زمینه سیاست هایی را با همکاری نهادهای متولی برگزاری کنکور و پذیرش دانشجو پیش می برد؛ با این حال گذشت زمان باعث شد داوطلبان حتی روی نخستین کنکور قرن هم حساب باز نکنند و باز هم آزمون، ملاک سنجش و پذیرش آنها در ورود به رشته های پرطرفدار است.

نقشه جامع علمی کشور محوریت تصمیم گیری در حوزه سنجش و پذیرش و ساماندهی کنکور را بر عهده دارد و به کرات در دستور جلسات خود، بررسی حذف کنکور را با مسوولان دانشگاه ها و سازمان سنجش آموزش کشور به بحث و بررسی گذاشته است. در این زمینه سیاست هایی در حال تصویب است که به علت نهایی نشدن، نامی از آن برده نشد.

در این زمینه، سعید رضا عاملی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا درباره اصلاح نظام ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه، اظهار داشت: مسیر تصویب سیاست های کلان کنکور کارشناسی در حال نهایی شدن است، اما به کنکور ۱۴۰۰ نمی رسد.

وی با بیان اینکه حذف کنکور یا همان نظام ارزیابی داوطلبان ورود به دانشگاه عملیاتی می شود، گفت: اصلاح نظام ارزیابی با این ملاحظه است که وزن آموزش و پرورش بیشتر می شود و ۶۰ درصد امتحانات متوسطه دوم در پذیرش داوطلبان دخالت می کند.

عاملی درباره ۴۰ درصد باقیمانده به ایرنا اعلام کرد که برای نحوه پذیرش در ۴۰ درصد باقیمانده که برگزاری آزمون است باید به جمع بندی نهایی روی کیفیت ها برسیم. هشت سیاست کلان در این زمینه توسط نقشه جامع علمی کشور در دست تصویب داریم و یکی از سیاست ها که مربوط به حوزه علوم پزشکی است، در دستور کار بعدی نقشه جامع علمی کشور قرار دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: این موارد ابتدا در سازمان سنجش آموزش کشور بررسی خواهد شد. این سازمان پیشنهادهای اجرایی خود را ارائه می دهد و دوباره کار کارشناسی انجام می شود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست ها، اعمال پذیرش دانشجو توسط دانشگاه است، تاکید کرد: سازمان سنجش نمی تواند برای تعیین قطعی پذیرش، حضور داشته باشد و تنها در بخشی از سهم خود که ارزیابی داوطلبان است، عمل می کند. پذیرنده واقعی دانشگاه است که این موضوع نظام کنکور را تغییر می دهد.

به گزارش ایرنا، در تقسیم کاری که انجام شده است، علاوه بر شورای عالی انقلاب فرهنگی مراجعی به موضوع کنکور ورود کرده‌اند، ولی تصمیمات کلان مربوط به حوزه سنجش و پذیرش و ساماندهی کنکور بر عهده شورای عالی انقلاب فرهنگی گذاشته شده است و یک بند مصرح در نقشه جامع علمی کشور به این موضوع اختصاص دارد.

شورای عالی انقلاب فرهنگی از ابتدا به دنبال اجرایی کردن ساماندهی سنجش و پذیرش بود، ولی به دلیل اطمینان پذیری از برخی از زیرساخت‌های کشور و مطالعات عمیق کارشناسی در این خصوص به تأخیر افتاده بود.

برچسب‌ها آزمون سراسری سید سعیدرضا عاملی دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کنکور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری سید سعیدرضا عاملی دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کنکور آزمون سراسری سید سعیدرضا عاملی دانشگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی حذف کنکور اخبار کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علمی کشور ارزیابی داوطلبان نظام ارزیابی سنجش و پذیرش حذف کنکور سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد

کلید اولیه پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آزمون کتبی پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی در صبح روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در دانشگاه‌های علوم پزشکی محل آزمون با حضور ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر برگزار شد.

کلید اولیه آزمون امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شده است. داوطلبان از صبح امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۱۸ اردیبهشت فرصت دارند به صورت اینترنتی اعتراض خود را ثبت کنند.

پیش بینی می‌شود کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی تا یک ماه بعد از آزمون در اختیار داوطلبان قرار گیرد که بتوانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

براساس اعلام معاون آموزشی وزارت بهداشت، نتایج اولیه به صورت کارنامه در نیمه دوم خردادماه ۱۴۰۳ اعلام می‌شود و امکان انتخاب رشته برای داوطلبانی که بر اساس مفاد راهنمای مربوطه نمره لازم را کسب کرده‌اند فراهم می‌شود.

کد خبر 750806

دیگر خبرها

  • کلید اولیه آزمون دستیاری پزشکی منتشر شد
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • واکنش معاون رئیسی به پذیرش دانشگاهیان آمریکایی
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • اولین واکنش دولت به اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا توسط دانشگاه های ایران
  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است