Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: سازمان حفاظت محیط زیست باید نسبت به رفع مشکلات آلودگی هوای این کلانشهر بطور جدی ورود و موضوع را با نگاه ملی در کارگروه آلودگی هوای کشور مطرح کند.

او ادامه داد: اصفهان با شرایط خاصی در زمینه آلودگی هوا مواجه است و با استقرار بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و جمعیت بالا و شرایط خاص جغرافیایی، کم بارشی، خشکی آب رودخانه و کانون‌های گرد و غبار نیازمند نگاه ملی توسط سازمان محیط زیست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر اینکه موضوع آلودگی هوای اصفهان باید در کارگروه ملی آلودگی هوا مطرح شود اظهار داشت: وزارت نیرو و سازمان محیط زیست همانگونه که برای احیای دریاچه ارومیه اقدام کردند باید بمنظور پیشگیری از انتشار آلاینده‌های هوا نسبت به احیای رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی اقدام کنند.

او تصریح کرد: آلودگی هوای اصفهان شرایط خاصی دارد که حل و فصل آن به یک اراده ملی نیاز دارد.

شیشه فروش با بیان اینکه صنایع و نیروگاه‌ها باید از مصرف مازوت خودداری کنند، اضافه کرد: توصیه به مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف گاز در راستای کاهش انتشار آلاینده‌های ناشی از مصرف گاز‌های خانگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او با بیان اینکه استاندارد سازی موتورخانه‌ها به ادارات و مجتمع‌های مسکونی هم ابلاغ شد، خاطرنشان کرد: مصرف بهینه گاز به همه ادارات استان ابلاغ و به توصیه شد که سیستم‌های گرمایشی را در راستای صرفه جویی پس از پایان کار اداری خاموش کنند که شرکت گاز در این زمینه اطلاع رسانی لازم را انجام داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ۲ مطالعه در خصوص آلودگی هوای اصفهان توسط دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی انجام و به محیط زیست ابلاغ شده که باید عملیاتی شوند.

او ادامه داد: با توجه به اینکه سهم هر یک از دستگاه‌ها در زمینه آلودگی هوا در این مطالعات مشخص شد باید متناسب با سهم هر کدام از آن‌ها بسته‌های محدودیت فعالیتشان در این شرایط به آن‌ها ابلاغ شود.

شیشه فروش بیان کرد: پلیس راهور هم در این شرایط، تشدید نظارت و برخورد با خودرو‌های آلاینده و دودزا را در دستور کار خود دارد و اجرای طرح زوج و فرد بطور مجدد از هفته آینده انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: میزان رطوبت هوا در کلانشهر اصفهان در ۲۴ ساعت گذشته ۸۰ درصد بوده است و بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان مه بسیار سنگین، کاهش دید افقی و پایداری و رطوبت شدید هوا وجود دارد.

به گفته شیشه فروش ریزش هوای سرد و افت دما موجب کاهش و رطوبت هوا موجب کاهش میدان دید و بروز مه سنگین شده است.

او با بیان اینکه این شرایط در طول سال بطور معمول یک یا ۲ روز اتفاق می‌افتد ادامه داد: کاهش حضور مردم در این شرایط که مه بسیار سنگین، پایداری شدید و رطوبت شدید هوا وجود دارد ضروری است و توصیه‌های بهداشتی و ورزش نکردن در فضای باز اطلاع رسانی شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه جلسه ستاد مدیریت بحران شب گذشته برگزار شد و بر اساس پیش بینی‌های بعمل آمده تدابیر لازم اتخاذ شد به شهروندان توصیه شد که دستورالعمل بهداشتی در زمینه استفاده از ماسک، کاهش سفر‌های غیر ضروری را در این شرایط جدی بگیرند.

او با بیان اینکه آلودگی هوا در این شرایط بصورت خاص مشهود است اضافه کرد: بر اساس تدابیری اندیشیده شده مقرر شده که تشدید نظارت‌های پلیس برای جلوگیری از تردد خودرو‌های دودزا و آلاینده و کاهش ترافیک ادامه داشته باشد.

شیشه فروش گفت: جلسه کمیته اضطرار اصفهان روز گذشته برگزاری شد و بررسی آخرین شرایط در دستور کار قرار گرفت.

به گفته او اکنون مدارس تعطیل، محدودیت‌های ترافیکی از ساعت ۹ شب تا چهار صبح ادامه دارد و به ادارات هم تاکید شد که در این شرایط برای جلوگیری از حضور در سطح شهر و در راستای کاهش ترافیک با یک دوم و بصورت دورکاری فعالیت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: درگاه‌های الکترونیکی در همه دستگاه‌های اجرایی فعال شده و فعالیت بسیاری از آن‌ها بصورت دورکاری انجام می‌شود و بسیاری از واحد‌های آموزشی هم تعطیل شده است.

شیشه فروش خاطرنشان کرد: در راستای توسعه دولت الکترونیک و کاهش سفر‌های غیر ضروری، درگاه‌های الکترونیکی در دستگاه‌های مختلف استان از جمله برق، آب، گاز و شهرداری‌ها فعال شده و به شهرداری‌های استان هم اعلام شد که از انجام فعالیت‌های ساختمانی، قیرکاری و گودبرداری که موجب تشدید آثار گرد و غبار می‌شود خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: همه صنایع آلاینده‌ای که در فهرست محیط زیست قرار دارند موظف شدند که بصورت خاص با محدودیت فعالیت داشته باشند و پایش‌های ویژه محیط زیست برای جلوگیری از مصرف سوخت مازوت نیروگاه و صنایع انجام خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: گروه‌های گشت و نظارت محیط زیست در استان فعال شده و نظارت ویژه‌ای بر صنایع و کارخانه‌ها خواهند داشت و با هر اقدامی موجب انتشار و تشدید آلاینده‌ها شود، برخورد جدی خواهند کرد.

شیشه فروش تصریح کرد:جلسه کمیته اضطرار بصورت شبانه روزی و آنلاین برگزار می‌شود و با موارد تشدید کننده آلاینده‌ها برخورد جدی خواهد کرد.

کلانشهر اصفهان افزون بر ۲ میلیون جمعیت دارد.


منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران آلودگی هوا توسعه دولت الکترونیک محیط زیست مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان آلودگی هوای اصفهان آلودگی هوا آلاینده ها محیط زیست شیشه فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۸۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۵۳ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه اسلام‌شهر با شاخص ۱۰۷ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۵۹، باغستان شهریار با شاخص ۸۳، پاسداران با شاخص ۸۹، پاکدشت با شاخص ۵۲، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۵۵، پیشوا با شاخص ۸۴، تهران پارک شکوفه با شاخص ۵۳، دانشگاه تهران با شاخص ۶۵، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۶۱، دماوند با شاخص ۵۱، رباط‌کریم با شاخص ۷۹، سلامت با شاخص ۷۹، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۶۷، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۶۵، شهرداری منطقه چهار با شاخص ۶۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۶۴، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۶، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۶۶، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۵۲، شهریار با شاخص ۷۳، فرمانداری شهرری با شاخص ۷۷، قرچک با شاخص ۸۳، گلبرگ منطقه هشت با شاخص ۵۷، ملارد با شاخص ۶۹، منطقه ۱۵ با شاخص ۵۳، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۶۵، ورامین با شاخص ۷۳ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۲ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب ایستگاه ۳۹، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۳۰، امام خمینی با شاخص ۴۰، پارک رازی با شاخص ۴۳، پردیس با شاخص ۴۶، پونک با شاخص ۳۹، چشمه با شاخص ۳۶، ژئوفیزیک با شاخص ۳۹، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۳۳، شهرداری منطقه دو با شاخص ۳۵، علم و صنعت با شاخص ۲۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۳۴، در موقعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 749956

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تهران در شرایط قابل قبول
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳+ شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان رکورددار آلودگی هوا/ هوای ۲۰ کلان‌شهر سالم و پاک ثبت شد
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مشکل کمبود نیروهای پلیس راهور در شهرها را با برون‌سپاری رفع می‌کنیم