Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@12:55:30 GMT

اگر عوارض خودرو را پرداخت نکنید جریمه می‌شوید

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۹۰۲۱

اگر عوارض خودرو را پرداخت نکنید جریمه می‌شوید

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا گفت: رانندگان در صورت نپرداختن عوارض سالیانه در موعد مقرر با استناد به ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر ماه تأخیر مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد عوارض می‌شوند.

به گزارش ایمنا، محمد جواد صادقیان، اظهار کرد: عوارض و مالیات شهری در زمره وجوه درآمدی مدیریت شهری است که هرگونه خللی در این زمینه باعث نارسایی در ارائه خدمات شهری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به استناد تبصره ۶ ماده ۴۲ فصل نهم قانون مالیات بر ارزش افزوده، مالکان خودروها موظف به پرداخت سالیانه عوارض خودروی خود هستند که بر اساس آخرین مدل خودرو برای خودروهای تولید داخل «قیمت فروش کارخانه» و برای خودروها وارداتی با احتساب مجموع «ارزش گمرکی و حقوق ورودی» به دست می‌آید.

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا ادامه داد: رانندگان در صورت نپرداختن عوارض سالیانه در موعد مقرر با استناد به ماده ۴۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده به ازای هر ماه تأخیر مشمول جریمه‌ای معادل دو درصد عوارض می‌شوند.

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا خاطرنشان کرد: نرخ عوارض خودرو ثابت و طبق نرخ‌های مصوب کشوری است که از طریق وزارت صمت به وزارت اقتصاد و دارایی و از آن طریق در قالب دفترچه‌ای به شهرداری‌ها اعلام می‌شود.

صادقیان تصریح کرد: در روش‌های حضوری پرداخت عوارض مالک باید با در دست داشتن برگ سبز یا کارت خودرو و نیز سوابق پرداختی وسیله نقلیه مورد نظر به شهرداری‌ها مراجعه و قبض پرداختی خود را دریافت کند.

وی ادامه داد: مراجعه حضوری برای پرداخت عوارض سالیانه خودرو شاید دغدغه‌ای است که بسیاری از شهروندان با آن روبرو هستند به همین منظور اغلب شهرداری‌ها از جمله شهرداری حمیدیا با هدف ایجاد و ترویج پرداخت الکترونیک این قابلیت را فراهم آورده است تا شهروندان بدون نیاز به مراجعه حضوری و در منزل یا محل کار اقدام به پرداخت عوارض مذکور کنند.

کارشناس درآمد شهرداری حمیدیا اضافه کرد: بدین منظور شهروندان می‌توانند با مراجعه به وب سایت شهرداری‌ها عوارض خودروی خود را پرداخت کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 463718

منبع: ایمنا

کلیدواژه: عوارض خودرو مالیات بر ارزش افزوده شهرهاي ايران حقوق شهروندی مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی مدیریت شهری عوارض شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق عوارض خودرو شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد

تین نیوز

از تاریخ اول خردادماه ۱۴۰۳ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از تابناک اقتصادی؛ سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: "در راستای تسهیل و تسریع بهره مندی مؤدیان مالیات بر ارث از سپرده های متوفیان نزد بانک ها و مؤسسات اعتباری، از تاریخ ۱۴۰۳.۱.۱ وراث متوفیان ۱۳۹۵.۱.۱ و بعد از آن می توانند بدون مراجعه به ادارات امور مالیاتی ذیربط و صرفاً با مراجعه مستقیم به شعبه بانک ذیربط نسبت به پرداخت مالیات سپرده های متوفی و دریافت مابقی سپرده، اقدام کنند.

بر این اساس پس از درخواست وراث با ارائه اسناد و مدارک مربوطه از جمله اسناد هویتی و گواهی حصر وراثت، بانک ذیربط مالیات مربوط به سپرده متوفی و سود متعلق به آن (تا تاریخ پرداخت سپرده به وراث) را محاسبه و از مبلغ سپرده و سود آن کسر کرده و مابقی را به وراث پرداخت می کند."

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • قاچاقچی سوخت ۸۸۸ میلیون تومان جریمه شد
  • محکومیت ۸۸۸ میلیون تومانی متهم قاچاق سوخت در بیرجند
  • جریمه نمایندگی فروش خودرو به دلیل گرانفروشی
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • بلینگام را با زیدان مقایسه نکنید!
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • پرداخت مالیات بر ارث، الکترونیکی شد