Web Analytics Made Easy - Statcounter

شمار روزافزونی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی در حال حمایت از چالشی علیه تایید نتیجه کالج الکترال در ششم ژانویه هستند.

 به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اکنون دست‌کم ۲۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را خطاب به رهبری کنگره و روسای چندین کمیته کنگره به امضا رسانده و خواستار تحقیق درباره آنچه "سرقت انتخاباتی" نامیدند، شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرچه چندین شکایت حقوقی کمپین ترامپ علیه نتایج انتخابات سوم نوامبر راه به جایی نبرده است، در نامه گفته شده: انتخابات ریاست جمهوری با ده‌ها شکایت که ادعای تقلب رای‌دهندگان، رای‌دهی غیرقانونی و سرقت انتخاباتی را مطرح می‌کند، مواجه است و در ششم ژانویه ۲۰۲۱ این موضوع هدف بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت چرا که کنگره باید مشخص کند که آیا آرای الکترال ایالت‌های مختلف پذیرفته شده یا باید رد شوند.

رهبری حزب جمهوری‌خواه برای متوقف کردن جریان اعضایی که برای به چالش کشیدن این نتایج تلاش می‌کنند، وارد عمل شده و روی آینده پسا ترامپ متمرکز است. جان تیون، دومین جمهوری‌خواه ارشد سنا گفت: چیزی که آنها باید به یاد داشته باشند، این است که چنین روشی به جایی نمی‌رسد. این کار انحرافی است.

همین پیام کافی بود تا دونالد ترامپ در توییتر پاسخ او را بدهد. ترامپ نوشت: جان تیون، داکوتای جنوبی ضعف را دوست ندارد. او را می‌توان در ۲۰۲۲ جایگزین کرد چون عرصه سیاسی او به پایان رسید!!!

مشکل هرگونه چالشی در مجلس نمایندگان علیه نتایج این انتخابات این است که برای به رای گذاشتن و بحث روی این موضوع، یک سناتور باید آن را تایید کند و اکنون تنها سناتوری که گفته چنین کاری انجام می‌دهد، سناتور تازه وارد تومی توبروایل است که روز سوم ژانویه سوگند می‌خورد، یعنی سه روز پیش از آنکه آرای الکترال در کنگره به تایید برسند. حمایت این سناتور هم صرفا امکان بحث روی این مساله را ممکن می‌سازد نه لغو نتایج انتخابات را چون دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند. / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری خواه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام جعفری در آخرین نطق خود در مجلس یازدهم تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در طرح‌های انتقال اب بین حوزه‌ای را خواستار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • ۱۳ اردیبهشت آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات مجلس
  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد