Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات وزارت علوم برای بررسی رصد اشتغال دانش آموختگان گفت: در این زمینه طرحی را از سال نود و هشت در وزارت علوم و دانشگاه‌ها تحت عنوان رصد اشتغال رشته‌های دانشگاهی و دانش آموختگان شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او در ادامه بیان کرد: از هر دانشگاهی خواستیم که خودشان بر اساس کد ملی دانشجو‌ها وضعیت اشتغال دانشجویان را پیگیری کنند و علاوه بر این موسسه‌ پژوهش‌های آموزش‌های عالی هم  که آمار آموزش عالی را در اختیار دارند  به فرآیند اجرایی سازی این طرح وارد شدند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در این بررسی هر کسی که بیمه  برای آن‌ها پرداخت شده را شاغل حساب کردیم. البته در این شیوه مشخص نیست که آن‌ها در رشته خودشان مشغول به کار شده اند و یا در رشته‌های دیگر مشغول شده اند.  

غلامی افزود: از سال ۹۲  هم طرحی شروع داریم که اشتغال دانش آموختگان را بر اساس رشته تحصیلی و مقطع بررسی می‌کنیم. در این بررسی، چون باید یک دوره خواب دو ساله طی شود و همچنین اینکه پسران دو سال سربازی دارند آمار سال به سال منتشر نمی‌شود.

حدود ۷۰ درصد دانش آموختگان تحصیلات تکمیلی شاغل هستند

به گفته این مقام مسئول، نتایج بررسی دانشگاه‌ها بر اساس میزان مراجعه برای گرفتن گواهی نشان می‌دهد که خیلی از فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها مشغول به کار شده اند. حدودا آمار  بالای ۷۰ درصد اشتغال در مقاطع تحصیلات تکمیلی «دکتری و کارشناسی ارشد» و در مقاطع کارشناسی بالای ۵۰ درصد آمار اشتغال فارغ التحصیلان را  داشته ایم که البته این آمار دقیق نیست. در بین این فارغ التحصیلان مردان بیشتر از زنان مشغول به کار شده اند.

غلامی ادامه داد: برخی تصور می‌کنند که تمام فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار هستند که این گونه نیست. علت این امر که خیلی از دانش آموختگان مشغول به کار در رشته تحصیلی خود نمی‌شود این است که با علاقه به رشته تحصیلی وارد نمی‌شوند بلکه خانواده‌ها به زور آن‌ها را به دانشگاه‌ها می‌فرستند و وقتی این دانشجویان خودشان مسئول اداره زندگی خود می‌شوند این روند را رها می‌کنند و به سمت علاقه خود می‌روند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت علوم اشتغال جوانان فارغ التحصیلان دانش آموختگان مشغول به کار دانشگاه ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور

نایب رئیسان هیئت‌های شنای استان‌های کشور در نخستین جلسه هیئت‌های شنای استان‌های کشور  در اصفهان طرح‌های پیش رو برای گسترش شنای بانوان  را بررسی کردند.

 نایب رئیس فدراسیون شنا از مهم‌ترین عناوین این جلسه را بررسی اجرای طرح بانو توانا در کشور دانست وگفت: این طرح با هدف ورود و فعالیت بانوان بالای ۳۵ سال در رشته‌های آبی و شنا برای حفظ بیشتر سلامتی این قشر به زودی در سراسر کشور و با کمک مدارس شنا اجرا می‌شود.

خانم ورنوس افزود:در اجرای این طرح ،  هیئت شنای استان اصفهان از پیشتازان است و با توجه به موفقیت سه مدرسه شنای استان اصفهان در کشور عمکرد این هیئت الگویی برای هیئت‌های دیگر در این جلسه معرفی شد.


در پایان این جلسه از تلاش‌های نواب رئیس هیئت‌های شنای استان‌های کشور تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • اعلام آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳
  • آخرین آمار انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۳ اعلام شد
  • تلاش برای استخدام طلبه های زن در آموزش و پرورش
  • آمارسازی اشتغال یعنی پاک کردن صورت مسئله
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • ۹۶ درصد اشتغال تعهد شده در سال ۱۴۰۲ ایجاد شده است