Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش «تابناک» به نقل از همشهری‌آنلاین، اواسط سال ۱۳۶۰ اعضای ۲ خانواده در خرم‌آباد با یکدیگر درگیر شدند. آنها از مدتی پیش با هم دچار اختلاف و کشمکش شده بودند و وقتی اختلافات بالا گرفت کار به زد و خورد کشیده شد. در جریان این درگیری خونین یک نفر به قتل رسید و مرد دیگری نیز به‌شدت مجروح شد. قتل این مرد موجب شد اختلافات این دوطایفه بیش از گذشته شود؛ چرا که از آن به بعد طایفه‌ای که یک عضوش به قتل رسیده بود به‌دنبال انتقام بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط بود که یک نفر به اتهام دست داشتن در این جنایت دستگیر شد. او مدعی بود با وجود اینکه در درگیری حضور داشته اما مرتکب قتل نشده است. او که تنها مظنون به قتل بود مدتی را در زندان گذراند اما بعد از محاکمه قضات دادگاه او را در این جنایت بی‌گناه تشخیص داده و به بی‌گناهی‌اش حکم دادند و او آزاد شد. با اینکه مأموران پلیس حتم داشتند مقتول توسط اعضای طایفه مقابل به قتل رسیده است اما قاتل هیچ‌وقت شناسایی نشد.

اعضای هر دوطایفه همیشه آماده زد و خورد با یکدیگر بودند و گاهی به بهانه‌های مختلف درگیری‌ها ادامه پیدا می‌کرد تا اینکه یک‌سال پس از نخستین قتل، این بار مردی از طایفه مقابل به طرز مرموزی جانش را از دست داد. اعضای خانواده او معتقد بودند او به قتل رسیده و عامل قتلش اعضای طایفه مقابل هستند. با این حال عامل جان‌باختن این مرد نیز شناسایی نشد.

هرچند در جریان درگیری‌های اعضای این دوطایفه از هر طرف یک نفر جان‌باخته بود اما درگیری‌های بین آنها پایانی نداشت و هر از گاهی به بهانه‌های مختلف با هم درگیر می‌شدند. آنها چند مرتبه به خانه‌های یکدیگر یورش برده و آتش‌سوزی به‌راه انداختند. مسئولان وقت شهر بارها تلاش کردند که اعضای این دوطایفه را به صلح و سازش دعوت کنند اما فایده‌ای نداشت و آنها به کمتر از انتقام‌گیری راضی نمی‌شدند.

کشمکش‌های خونین اعضای این دوطایفه سال‌ها ادامه داشت و در این مدت علاوه بر ۲نفری که جان‌شان را از دست دادند، دست‌کم ۱۰۰نفر در درگیری‌های مختلف مصدوم شدند و از سال۱۳۶۰ تاکنون ده‌ها خانه و خودرو متعلق به طرفین به آتش کشیده شد. در این سال‌ها بسیاری از افراد دخیل در درگیری‌ها به‌دلیل کهولت سن جان‌شان را از دست دادند اما فرزندان و بازماندگان آنها همچنان به دشمنی با طایفه مقابل ادامه دادند. درگیری این دوطایفه ۳۹سال به طول انجامید تا اینکه سرانجام مسئولان شورای حل اختلاف خرم‌آباد تصمیم گرفتند به هر قیمتی که شده به درگیری‌های این دوخانواده پایان دهند. آنها از مدت‌ها قبل رایزنی های‌شان را با بزرگان دوطرف آغاز کردند تا اینکه هردوطرف که سال‌ها از کینه‌جویی‌ها زیان دیده بودند حاضر به صلح و سازش شدند. در این شرایط بود که چند روز قبل اعضای ۲طایفه با وساطت اعضای شورای حل اختلاف در جلسه‌ای رودرروی یکدیگر قرار گرفتند و پذیرفتند که با کنار گذاشتن کدورت‌های قدیمی از این بعد در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی کنند.

یارالله کاکولوند، معاون قضایی رئیس‌کل دادگستری و رئیس توسعه حل اختلاف استان لرستان در این‌باره به همشهری گفت: در جلسه‌ای که با حضور مقامات قضایی محلی، معتمدان و خانواده‌های طرفین در محوطه باز مدرسه فدک خرم‌آباد برگزار شد اعضای این دوطایفه با یکدیگر صلح کردند.

وی ادامه داد: در درگیری‌هایی که بین این دوطایفه از سال۱۳۶۰ آغاز شده و ۲ نفر جان باخته بودند صدها پرونده دیگر با موضوع نزاع‌های دسته جمعی، تخریب وآتش‌سوزی که منجر به ضررها و خسارت‌های فراوان شده بود تشکیل شده و در سال‌های اخیر درگیری‌ها شدیدتر هم شده و حجم پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه بیشتر شده بود و در این شرایط تنها راه صلح و سازش بود.

کاکولوند در ادامه گفت: خوشبختانه با تلاش‌های فراوان هیأت سازش توسعه حل اختلاف خرم‌آباد، وساطت ریش سفیدان و معتمدان، صلح و سازش بین خانواده‌ها برقرار شد و هر دوخانواده مقتول بدون دریافت دیه، رضایت خود را نسبت به یکدیگر اعلام و تعهد کردند از این به بعد بین آنها هیچ‌گونه خصومتی وجود نداشته باشد و درگیری‌ها پایان پیدا کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی خرم آباد درگیری طایفه ای درگیری خونین قتل صلح مصالحه کارت اعتباری سهام عدالت کنت مک کنزی سنتکام واکسن فایزر کرونای انگلیسی طایفه مقابل صلح و سازش حل اختلاف درگیری ها خرم آباد سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند

آیت الله میرزا محمدحسین احمدی فقیه یزدی استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تاکید بر لزوم همفکری و هم اندیشی جهان اسلام در برابر جنایات صیهونیست ها در غزه و پایان دادن به کشتار مسلمانان بی دفاع، اظهار داشت: امام صادق عليه السلام می فرماید: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله در مراسم مناى حجّة الوداع، در مسجد خيف، خطبه ايراد فرمود و ابتدا حمد و ثناى الهى گفت و سپس فرمود : سه كار است كه دلِ هيچ مرد مسلمانى نسبت به آنها خيانت و نا راستى روا نمى دارد؛ خالص گردانيدن عمل براى خدا و خيرخواهى و صداقت نسبت به پيشوايان مسلمانان و همراهى با جماعت آنان، زيرا دعوت و رسالتشان، آنها را از هر سو در ميان گرفته است.

وی در ارتباط با حدیث مذکور توصیحاتی ارائه نمود و بیان کرد: خداوند متعال شاد و خرم کند بنده ای را که به خداوند نظر کند و بنده ای که سخن مرا بشنود و در گوش خود قرار بدهد و برساند به کسی که این حدیث را نشنیده است.

وی عنوان کرد: اول اخلاص در عمل برای رضای خدا ، دوم خیرخواهی کسانی که در امامت و راس امور قرار می گیرند، از امام معصوم و دیگران که جانشین او هستند و جز به جز افراد مردم به مانند استانداران ، فرماندهان جنگ ، اقتصاد و اختیارداران سیاست که باید خیرخواه باشند.

این عالم شیعه، تصریح کرد: سوم جماعت عامه مسلمین و مومنین را استوار کرده و همراهی جماعت کنیم؛ التزام و ملتزم به جماعت باشیم و کسانی که جمعی را دارند و اجتماع بزرگی را تشکیل داده اند، در واقع عمده جماعت مسلمین باید یک ید واحده باشند و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به شرایط حساس منطقه، اظهار داشت: از همگان دعوت می شود که به یکدیگر بپیوندیم؛ همه مسلمین برادر یکدگیر هستند و خون های آنان مساوی است، مسلمان باید فدای مسلمان شود و یا هر دو فدای اسلام شوند، نه آنکه شاهد درگیری و خونریزی مسلمان توسط صهیونیست های جنایتکار باشیم و این غیر قابل قبول است.

وی در پایان تاکید کرد: ارتباط ، همدلی و با هم بودن گاها برای تصمیم گیری و سست نشدن، یک امر ضروری برای پیشرفت هر جامعه ای است و از این رو باید از جنگ ها، تنش ها ، بالا و پایین کردن های بی ملاک و  بی معنا پرهیز نمود، فلذا احترام به اندیشه های یکدیگر ولو به مصلحت فردی نباشد باید مورد توجه قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حمله گروهک تروریستی جیش الظلم به یگان تکاوری نصرت آباد
  • امشب شاهد مقارنه ماه و سیاره زحل باشید
  • تصادف خونین مینی‌بوس در شاهین‌شهر با ۱۵ مصدوم
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • بازداشت عامل جنایت خونین در بوستان ولایت
  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تجلیل از معلمان روستای احمد آباد سفلی در تکاب
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند