Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - با رشد فزاینده جمعیت در کلان شهر تهران و به دنبال آن افزایش مشکلات و مسائل ناشی از شهرنشینی در ابعاد وسیع اقتصادی اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی لزوم ایجاد و استفاده از بسترهای مدیریت شهری جدید همراه با به روز ترین و کاربردی ترین فناوری ها احساس می شود.
یکی از مشکلات رایج و فراگیر که در مدیریت کلان شهر تهران مشاهده می شد ضعف دریافت اطلاعات به موقع مدیران شهری درباره نیاز های شهروندان و تشخیص ضرورت های ارائه خدمات شهری در نواحی و مناطق مختلف شهرداری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستای تحقق «شهر الکترونیک» یکی از بهترین روش ها برای کسب اطلاعات دقیق در زمینه مسایل و مشکلات شهروندان و دریافت دیدگاه های مردم پیرامون مدیریت شهری، ایجاد خطوط ارتباطی مناسب با شهروندان و کسب اطلاعات از طریق خود آنان می باشد و این مهم با ایجاد سامانه مدیریت شهری 137 در شهرداری تهران دنبال شده است.
این سامانه از بدو تاسیس تاکنون توانسته است ضمن ایجاد ظرفیت های مناسب و با حضور به موقع و اثر بخش در بسیاری از مسایل و موضوعات شهری به نحوی رضایت شهروندان تهرانی را فراهم کند. مشارکت مردم در روند تصمیم گیری شهری یکی از عناصر اصلی توسعه همه جانبه شهری بوده و افزایش مشارکت مردم در امور شهری می تواند در ایجاد تعادل شهری نقش ارزنده ای را ایفا نماید.
توجه به درخواست های مردمی و تامین نیازهای ضروری آن ها، رضایتمندی و ایجاد فضای مشارکت و همدلی میان شهروندان و مدیریت شهری را به وجود آورده است که دقت، سرعت و پاسخگویی به درخواست های شهروندان در کوتاه ترین زمان ممکن ، کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن خسارت ها می تواند تاثیر بسزایی در جلب رضایتمندی شهروندان داشته باشد.
مردم داری، اخلاق مداری، مسئولیت پذیری و خشوع و خضوع باید سرلوحه کار کارکنان خدوم این سامانه قرار گیرد تا بتوانیم گره گشای بخشی از مشکلات شهروندان باشیم.
حال در پانزدهمین سالروز تاسیس این سامانه از زحمات کلیه مدیران، کارشناسان و پرسنل اجرایی گرانقدر این سامانه تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال آرزوی سلامتی و بهروزی برای ایشان دارم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم

شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا علی قاسم‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در صدوسی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان با گرامیداشت فرارسیدن روز شوراها اظهار کرد: مدیریت شهر و شورا، استانداری و فرمانداری همیشه در کنار هم بوده‌اند و از برکت این همدلی بسیاری از مشکلات استان و شهر رفع شده است.

وی افزود: امیدوارم در فرصت باقی‌مانده نیز کماکان کنار هم مشکلات باقی مانده که احصا شده است را رفع کنیم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه موضوعاتی همچون آب که مشکل اول است و دیگر موضوعات همچون قطار سریع السیر که جز رویاهای شهر ما است، تصریح کرد: قطار شهری، رینگ چهارم، حمل‌ونقل بین شهری به‌ویژه خط هوایی که مقدمه‌ای برای توسعه گردشگری است، مورد توجه است.

قاسم‌زاده گفت: مدیریت شهری اصفهان آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات استان در کنار مدیریت استان به‌ویژه استاندار بایستد و ایفای نقش کند.

کد خبر 748828

دیگر خبرها

  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • چهار هزار میلیارد ریال صرف احداث طرح های جمع آوری آبهای سطحی و ساماندهی آبگرفتگی معابر کرج شده است.
  • استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد در توسعه فناوری شهری
  • استفاده از ظرفیت بی‌نظیر دانشگاه آزاد در زمینه علم و فناوری برای توسعه شهری
  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • آمادگی داریم برای رفع مشکلات اصفهان کنار مدیریت استان بایستیم
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است