Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ه- استاندار قزوین گفت: جمعیت از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه در کشور است و ‌لازم است تا با بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت زمینه فرزندآوری فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، هدایت‌ الله جمالی‌پور در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: اقتصاد عنصری کلیدی و موثر در حوزه جمعیت است و نقشی اساسی در کاهش و افزایش آن ایفا می‌کند و بهبود معیشت مردم افزایش فرزندآوری و به تبع آن افزایش جمعیت کشور را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در شرایط پیک جمعیتی قرار داریم افزود: نادیده گرفتن این موضوع سبب تخریب ساختارها بوده و لازم است تا برنامه‌ریزی برای بهبود این اوضاع مورد توجه نخبگان و جریان‌های سیاسی قرار گیرد تا با کاهش منازعات و درگیری‌ها به معیشت و در ادامه آن به فرزندآوری یاری رسانند.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: جمعیت از مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه است و لازم است تا توجه بیشتری به آن شود چرا که در صورت نادیده گرفتن این موضوع با چالش‌های اساسی در این حوزه روبه‌رو خواهیم بود.

تلاش پوتین برای افزایش فرزندآوری با پرداخت 400میلیارد روبل به والدین در یک سال!نقش گرانی پوشک و وابستگی به واردات آن در تمایل زوجین به "فرزندآوری"/ لزوم برخورد قضایی با مقصراننقش توجه به معیارهای همسرگزینی در فرزندآوری خانواده‌ها

جمالی‌پور با اشاره به اینکه ایران کشوری در حال توسعه است ادامه داد: نیروی انسانی موتور محرک پیشرفت جامعه است و نادیده گرفتن آن می‌تواند سبب مشکلات اساسی برای کشور شود.

وی تاکید کرد: در حوزه جمعیت با خطر جدی در استان روبه‌رو هستیم و عدم برنامه‌ریزی صحیح و اصولی مشکلات فروانی را برای ما به وجود خواهد آورد و بهتر است تا این مسئله از توجه بیشتر دولت و مسئولان برخوردار شود.

استاندار قزوین گفت: در 30 ساله اخیر با فشارهای اقتصادی بیشتری روبه‌رو بوده‌ایم و افزایش این تنش‌ها در آمار طلاق و فرزندآوری تاثیر ویژه‌ای را داشته است.

جمالی‌پور بیان کرد: افق بلند مدت ایران بر مبنای پیشرفت و سرآمد اقتصادی و صنعتی کشور تا سال 1430 است و نیل به این هدف در گرو توجه جدی به مسئله جمعیت است و لازم است تا مسئولان اهتمام جدی خود را در این زمینه به انجام رسانند.

آمادگی مرکز ناباوری قزوین در جهت افزایش فرزندآوری در استان

پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین نیز در این جلسه اظهار داشت: بنابر اهمیت موضوع فرزندآوری مرکز ناباوری دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین از نیمه اول سال 99 فعالیت خود را در بیمارستان ولایت آغاز کرده و به متقاضیان خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: تمامی تجهیزات مورد نیاز در این مرکز وجود دارد و با تعرفه دولتی به شهروندان عرضه می‌شود و تنها دغدغه ما انتقال این مرکز درمانی به نزدیکی بیمارستان تخصصی بانوان در جهت خدمات‌رسانی بهتر است و در جهت پیشبرد این مسئله نیازمند حمایت جدی مسئولان هستیم.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی استانداری قزوین اقتصاد مقاومتی استانداری قزوین استاندار قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نجم الدین شریعتی مجری کارشناس رسانه ملی درباره رویداد ملی جوانی جمعیت با اشاره به اهمیت بحث فرزندآوری بنا به مصلحت‌های جمعیت شناختی کشور گفت: ما این روز‌ها بیش از هر چیزی نیاز به فراهم آوری زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور داریم تا جوانان هم با احساس بهتر و امنیت خاطر بیشتری به بحث ازدواج و فرزندآوری توجه کنند.

وی با اشاره به مناسب بودن چنین طرح‌هایی در عرصه تشویق جوانان گفت: در کنار همه مسائل اقتصادی ما نیاز داریم که ابعاد فرهنگی و دیدگاه‌های مردم نسبت به فرزندآوری مثبت باشد.

البته من خیلی قائل به این نیستم که بگویم تهاجم فرهنگی و نگاه‌های ضدفرهنگی عامل کم شدن فرزندآوری در کشور شده، اما بی تاثیر هم نیست. شریعتی با تأکید بر اهمیت تبلیغات مثبت و ایجاد شعار‌های مناسب در عرصه فرزندآوری گفت: جوانان ما علاقه‌مند ازدواج و سپس فرزندآوری هستند در صورتی که امنیت خاطر داشته باشند، این امنیت خاطر از بالا به پایین به جامعه تزریق می‌شود بنابراین نیاز به سیاست‌های صحیح در عرصه فرزندآوری داریم. وی در پایان یادآوری کرد که کارشناسان زیادی در این عرصه می‌توانند نظر دهند و شرایط جامعه را بررسی کنند.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • در کنار همه مسایل اقتصادی به ابعاد فرهنگی فرزندآوری توجه شود
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • هشدار زرد هواشناسی برای وضعیت جوی استان قزوین
  • نقش مهم رسانه ملی در ترویج فرزندآوری
  • مشکلات طرح جوانی جمعیت از زبان یکی از مادران مشمول طرح