Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی علی پور گفت: خون بند ناف که پس از تولد در بندناف و جفت باقیمانده و دور ریخته می‌شود، غنی از سلول‌های بنیادی است، سلول‌های بنیادی خون بندناف همانند سلول‌های بنیادی خون‌ساز مغز استخوان قادر به ساخت انواع سلول‌های دیگر به ویژه سلول‌های خون‌ساز می‌باشد و ذخیره خون بندناف یک سرمایه مهم و ضمانتی برای آینده سالم فرزندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امروز ذخیره خون بندناف برای درمان بیمار‌هایی با منشأ خونی مانند انواع سرطان‌های خون، لوسمی، تالاسمی، کم‌خونی‌های مادرزادی و بیماری‌های نقص سیستم ایمنی استفاده می‌شود.

مسئول جهاد دانشگاهی شهرستان لامرد ادامه داد: پدران و مادران که دغدغه زندگی سالم فرزندشان رادارند با ذخیره خون بندناف او در بدو تولد، می‌توانند او را در مسیر آینده‌ای روشن قرار دهند، زیرا یک انتخاب درست و یک عمل هوشمندانه باعث می‌شود که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های پدر و مادر رفع شود.

علی پور اظهار کرد: اگر امکان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی این سلول‌ها فراهم شود، همواره منبعی غنی از سلول‌های بنیادی خون‌ساز را در اختیارداریم که می‌توانند در بیماری‌هایی که منشأ خونی داشته و موجب اختلال در فعالیت مغزاستخوان و سیستم ایمنی می‌شوند مورداستفاده قرار گیرند و شانس بهبودی بیماری را به‌مراتب افزایش دهند.

او بیان داشت: برای ذخیره خون بندناف در بانک خون بندناف رویان، لازم است از آخر هفته ۳۶ بارداری نسبت به ثبت‌نام و تکمیل پرسشنامه پزشکی از طریق دفتر نمایندگی بندناف شهرستان لامرد اقدام شود و در صورت مشاوره بیشتر به شماره ۰۹۰۴۴۲۴۶۳۰۶ در پیام‌رسان واتس آپ پیام داده شود و یا شماره ثابت ۰۷۱۵۲۷۲۰۹۹۹ تماس گرفته شود تا راهنمایی‌های لازم انجام شود.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بانک خون بندناف ذخیره خون بندناف سلول های بنیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم داوری از ایران دیدار فینال جام ملت های زیر ۲۳ سال آسیا را قضاوت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسابقه فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا جمعه_ چهاردهم اردیبهشت_ ساعت ۱۸:۳۰ به وقت محلی در دوحه قطر برگزار می‌شود. با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا موعود بنیادی فرد به عنوان داور، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان کمک‌های وی قضاوت این بازی را برعهده دارند.

داور چهارم از کشور قطر و ناظر داوری از کشور عربستان برای این دیدار انتخاب شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 749700

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول های بنیادی»
  • کسب رتبه نخست محقق پژوهشکده سرطان معتمد در جشنواره تحقیقات برتر «سلول درمانی و سلول‌های بنیادی خونساز»
  • میزان ذخیره خون استان اصفهان چند روز است؟
  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • بنیادی فر داور فینال جام ملت های آسیا زیر ۲۳ سال شد
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • یافته‌های پژوهشگران برای افزایش ظرفیت دیالیز برای بیماران
  • «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی در مشهد اکران می‌شود
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • ساخت نخستین سلول مغزی مصنوعی با آب و نمک