Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@01:00:38 GMT

نقش مهم شهید سلیمانی در وحدت جبهه مقاومت

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۳۹۷۴۱

نقش مهم شهید سلیمانی در وحدت جبهه مقاومت

جدا از همه ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فرد حاج قاسم سلیمانی، نگاه جامع به موضوعات مختلف یکی از ابعاد شخصیتی مهم این شهید بزرگوار بود. سردار سلیمانی به عنوان یکی از شاگردان مکتب اسلام و امامین انقلاب با همین جهان‌بینی خاص اعتقادی و با دید فراملی هنگامی که مردم مظلوم منطقه مورد هجوم تروریست‌های داعشی دست‌پرورده غرب قرار گرفتند، هیچ شکی به خود راه نداده و به سرعت به یاری آن‌ها شتافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به حمایت‌هایی که از جانب نظام سلطه به‌ویژه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و پول‌پاشی سعودی روی داد، مقابله با این جریان اتفاق ساده‌ای نبود ولی انگیزه الهی نجات انسان‌ها از این بلیه، سردار را وا می‌داشت بتواند در نقاط مختلف دسیسه‌های دشمن را ناکام کند.

همین دیدگاه اعتقادی که در میدان مقابله با تروریسم به کمال خود رسید، به بهترین شکل نزدیکی اندیشه‌ها را به دنبال داشته و زمینه پیروزی مقاومت بر تروریست‌های تا بن دندان مسلح را در پی داشت. مکتب سلیمانی البته با خون وی آبیاری شد و درخت نوپایی که از ابتدای انقلاب اسلامی با تأکید بر وحدت مظلومان عالم بنا نهاده شده بود، امروز کم و بیش به بار نشسته است. پس از  شهادت وی، خون تازه‌ای در کالبد جریان آزادی‌طلب منطقه دمیده شد و رویکرد تازه‌ای از مقابله با اشغالگران به‌ویژه در عراق شکل گرفته است.

امروز نقش سردار سلیمانی در نزدیکی جریان‌های مقاومت منطقه از فلسطین گرفته تا عراق، سوریه و یمن غیر قابل انکار است. قهرمان ملی ما به دنبال نجات مردم از هر آیین و فرقه و نژادی بود. همین مسئله سبب شده حتی دشمنان هم ایشان را «قهرمان واقعی مبارزه با تروریسم» بدانند. انجام رایزنی و نزدیکی میان گروه‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی با حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نمود واقعی این مسیر است. با این نگاه انسانی بود که گروه‌های مختلف دینی و قومی منطقه از شیعیان گرفته تا اهل سنت، مسیحی و حتی ایزدی زیر یک چتر گرد آمدند و رؤیاهای غربی – عبری را ناکام گذاشتند. اکنون در حشدالشعبی عراق بخش بزرگی از جوانان اهل سنت و درصد کمتری مسیحی حضور دارند، در حالی که سلیمانی نه مسیحی بود و نه سنی. در تشکیلات بسیج عمومی سوریه علیه مزدوران غربی هم همین ترکیب وجود دارد. این نگاه مدیریتی که تحت فرماندهی میدانی شهید سلیمانی شکل گرفت، امروز به دیگر هسته‌های مقاومت منطقه هم تسری پیدا کرده و نوید آن را می‌دهد به‌زودی با تشکیل جبهه واحد، زمینه شکست خفت‌بار آمریکا فراهم شود.

شناساندن آمریکا به عنوان دشمن ملت‌های منطقه کاری بود که فقط از دست فردی مانند حاج قاسم ساخته بود. این هدف امروز در حال محقق شدن است و ایالات متحده در چاه حماقت‌ها و ماجراجویی‌های جهانی خود گرفتار شده است. اتحاد میدانی گروه‌های مقاومت با مدیریت حاج قاسم، کاخ‌سفیدنشینان را به این نتیجه رسانده بود که اگر این مسیر ادامه یابد، به‌زودی فریاد همه مردم منطقه برای رهایی از مظالم آن‌ها بلند خواهد شد. این برداشت درستی بود، اما تصور اشتباه دشمن آنجا بود که فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم این مسیر پایان خواهد یافت، غافل از اینکه سربازان سلیمانی در تداوم این راه ثابت قدم هستند و تا اخراج اشغالگران از پای نخواهند نشست.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سردار شهید سلیمانی مقاومت حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار

دریافت 26 MB

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز هنری رسانه‌ای نهضت در تازه‌ترین فعالیت موسیقایی خود نماهنگ «نحن المنتقمون» را به خوانندگی ابوذر روحی خواننده قطعه مشهور «سلام فرمانده» منتشر کرد.

در این نماهنگ مرتضی باغبانی شاعر، احسان جوادی آهنگساز و سیدامیرحسین موسوی تدوین دیگر عوامل اجرایی را تشکیل می‌دهند.

ابوذر روحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره پروژه «نحن المنتقمون» توضیح داده بود: آنچه در این پروژه برای گروه تولید از درجه اهمیت برخوردار بود تولید یک نماهنگ جدید با موضوع محور مقاومت در قالب نماهنگ ۲ زبانه عربی و فارسی است که در آن مضامین جبهه مقاومت و قدردانی از رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان، عراق، یمن و فلسطین اشغالی مورد توجه است. مضامینی چون «لبنانی قوت ما»، «عراق افتخار ما»، «ایرانی ارتش ما»، «یمن عهد ما»، «غزه صبر ما»، «ای صهیونیست‌ها ما مقاومت هستیم، ما انتقام جویانیم» که تلاش شده در قالبی متفاوت برای مخاطبان ارایه شود.

این خواننده آثار انقلابی بیان کرد: البته پیش از این قرار بود ما درباره «عملیات وعده صادق» نماهنگی را تولید کنیم اما چون می‌خواستیم تمام تلاش و رشادت رزمندگان جبهه مقاومت در دنیا پیش روی مخاطبان قرار گیرد، فضای گسترده‌تری را طراح کردیم. در این چارچوب قسمت اول نماهنگ درباره مظلومیت مردم غزه، قسمت دوم درباره قدرت جبهه مقاومت و قسمت سوم در راستای قدردانی از شهدای گرانقدر جبهه مقاومت است که دربرگیرنده تفاوت‌هایی هم هست.

کد خبر 6091187 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه اش، عسل /زینب گفت ببین یه ذره بچه داره من رو تهدید می‌کنه!
  • خسروپناه: با مکتب حاج قاسم درگیر دعواهای حزبی نمی‌شویم
  • حرکت جبهه جهانی انقلاب، مستحکم‌تر و نیرومندتر از پیش
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است