Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌دستی خراسان‌جنوبی اظهار کرد:‌ کاروانسرای چهل‌پایه و مجموعه بناهای پیرامون آن واقع در شهرستان طبس در فهرست میراث ملی ثبت می‌شود.

علی شریعتی‌منش، امروز پنج شنبه چهارم دی به خبرنگاران گفت: کاروانسرا و مجموعه آثار واجد ارزش آن، دارای ویژگی‌های معماری بومی و سنتی مناطق کویری هستند، این مجموعه شامل کاروانسرا، آب انبار، پایاب، برج و کوره آجر پزی است که هرکدام از این آثار درخور توجه و مطالعه خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این بنا 1600 متر مربع مساحت دارد و بر اساس بررسی‌های باستان شناسی و شواهد معماری به دوره صفویه تعلق دارد.

به گزارش ایسنا، شریعتی‌منش خاطرنشان کرد: اجزای اصلی این اثر شامل سردر و هشتی ورودی، حیاط، برج، اصطبل و تاق‌نماهای حیاط است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی از صاحب سینما شدن شهرستان راز و جرگلان با همکاری موسسه سینما شهر خبر داد.

تقی صادقی امروز (۱۱ اردیبهشت ماه) گفت: تجهیزات سینمای راز و جرگلان با همکاری و مساعدت موسسه سینما شهر با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار خریده و این ماه در کانون فرهنگی و هنری شهید رجایی راز و جرگلان نصب خواهد شد.

وی به همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برای در اختیار قرار دادن فضای مورد نیاز اشاره و بیان کرد: با نصب این تجهیزات مردم راز و جرگلان ۲۰ سال بعد از شهرستان شدن، سینما خواهند داشت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی افزود: ظرفیت سالن برای تماشای فیلم ۱۲۰ نفر است و با راه‌اندازی این سینما، خراسان شمالی دارای هفت سینما در بخش دولتی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • مرزی‌ترین نقطه خراسان شمالی سینما خواهد داشت
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • اراضی محوطه ربع رشیدی بسیار مهم و حساس از نظر باستان شناسی است
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • شرایط ناپایدار برای مناطق غربی و جنوبی لرستان