Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)،  یکصد و پانزدهمین جلسه شورای عالی فرهنگی این آستان به ریاست آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس و با حضور اعضای شورا به صورت مجازی برگزار شد.

آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته با اشاره به لزوم حفاظت و نگهداری شایسته از میراث فرهنگی منطقه گفت: آستان مقدس در سنوات گذشته پیشنهاد سرمایه گذاری دولت در خصوص تبدیل "قلعه گبری" که از میراث فرهنگی منطقه ری محسوب می شود، به عنوان موزه را مطرح نموده است تا به سبب این امر، میراث فرهنگی ری به شایستگی حفظ و حراست شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار ویژه شهرستان ری نیز در این جلسه ضرورت ایجاد یک مکان فرهنگی در شهرری را به عنوان موزه و کانون معرفی مشاهیر مطرح و افزود: در آستان مقدّس حضـرت عبدالعظیم(ع) و شهرری مشـاهیر و بزرگان فراوانی مدفونند که می بایست معرفی شوند و این اقدام، نیازمند برنامه ریزی و تخصیص بودجه کافی است.

حسین توکلی کجانی ادامه داد: دو موضـوعِ ظرفیت نخبگان و همچنین آثار فرهنگی مکشوفه در شهرستان ری که فعلا محلی برای نگهداری آن در شهرری وجود ندارد، از موضوعات در حال پیگیری مجموعه فرمانداری است که می توانیم این دو موضوع را با محوریت آستان مقدس پیگیری و برنامه ریزی کنیم.

معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس و دبیر شورا نیز در این جلسه پیرو طرح یکی از فعالان فرهنگی گفت: ایشان طرحی در ارتباط با وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) به معاونت فرهنگی و روابط عمومی ارائه نمود که این طرح از سوی آستان مقدس به دیگر مراکز فرهنگی ارسال شد تا به سبب این طرح نهادها و متولیان فرهنگی با توجه بیشتری نسبت به وجود پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در فعالیت های خود اقدام کنند.

وی افزود: در ارتباط با اقدامات عملی آستان مقدس، علاوه بر نامگذاری یکی از صحن های جدید بنام پیامبر اعظم، هشت پیشنهاد نیز توسط یکی از خادمان افتخاری این آستان ارائه شده که مورد توجه قرار خواهد گرفت و همچنین شایسته است مراکز وابسته به آستان مقدس نیز در این خصوص فعالیت های بیش از پیش داشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طرحی توسط کانون هنرمندان ری برای آستان مقدس ارسال گردیده که موضوع اصلی آن مصاحبه و ثبت خاطرات زائرین این بارگاه ملکوتی است که این طرح در کارگروه شورا مطرح و با در نظر گرفتن شرایطی قابلیت اجرا خواهد داشت.

وی همچنین ضمن اشاره به طرحی با عنوان بزرگداشت مشاهیر مدفون در آستان مقدس اظهار داشت: علما، ادیبان، فضلا، شهدا و بزرگانی در این بارگاه ملکوتی آرمیده اند که هر کدام یک الگو و اسوه فرهنگی هستند و با معرفی ایشان می توان در زمینه الگو پردازی در جامعه به اهداف مهم فرهنگی رسید و از همین رو طرحی توسط اداره کل ارتباطات و تبلیغات تحت عنوان برگزاری ویژه برنامه بزرگداشت مشاهیر مدفون در آستان مقدس تهیه و در کارگروه بررسی و کلیات آن مورد تأیید قرار گرفت.

در این جلسه مصوباتی از جمله اقدامات فرهنگی اداره کل ارتباطات و تبلیغات و دیگر مراکز وابسته در رابطه با شخصیت والای حضرت رسول اکرم(ص)، اجرای طرح افکارسنجی، اجرای طرح مصاحبه و ثبت خاطرات زائران با ضوابط مصوب، برگزاری طرح بزرگداشت مشاهیر، پیگیری اتمام طرح نصب کیو آر کد ویژه قبور موجود در آستان مقدس، پیگیری تهیه تابلوی معرفی خادمان افتخاری اساتید دانشگاه و بالاخره موضوع ترافیک اطراف آستان از طریق نهادهای مسئول مطرح و به عنوان مصوبات یکصد و پانزدهمین جلسه شورای عالی فرهنگی آستان مقدس ابلاغ گردید.

به گزارش ایرنا،  قلعه گبری در جنوب شرقی شهرری در شهرک علائین و محلی به همین نام واقع شده و قدمت آن به ۲ هزار سال پیش می‌رسد.

این قلعه در مساحتی حدود سه هزار متر مربع در دوره ساسانیان ساخته شده که در اسفند سال ۷۶ با شماره ثبت ۱۹۸۲ در فهرست آثار ملی کشور قرار گرفت.

برچسب‌ها شهرستان ری امامزاده شاه عبدالعظیم موزه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری موزه شهرستان ری موزه اخبار کنکور شهرستان ری آستان مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۳۹۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد 

 پیراهن تیم ملی فوتسال کشورمان که در روز‌های اخیر عنوان قهرمانی مسابقات جام ملت‌های آسیا را بدست آورده بود، توسط مهدی تاج به موزه دفاع مقدس در کرمان اهدا شد.

رئیس فدراسیون فوتبال امروز به همراه جمعی از مدیران فوتبال استان کرمان با حضور در موزه دفاع مقدس کرمان از این موزه دیدن کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • واکنش قاضی‌عسکر به اتفاقات دانشگاه‌های آمریکا
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • تجلیل از مشاهیر، موجب اعتلای فرهنگی و هنری می شود
  • تجلیل از بزرگان فرهنگی فرصتی برای اعتلای فرهنگ است
  • موزه آستان قدس رضوی نفائسی مرتبط با امام صادق(ع) در خود دارد /به جامانده از صادق آل محمد(ع)
  • آنچه در جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان گذشت
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس استان کرمان
  • اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به موزه دفاع مقدس کرمان
  • پیراهن تیم ملی فوتسال ایران به موزه دفاع مقدس اهدا شد