Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@00:12:58 GMT

۶۰ درصد مردم دیار سلطان غربالگری شدند

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۰۳۰۷

۶۰ درصد مردم دیار سلطان غربالگری شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حمید رضایی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در هفته‌های پیشین وضعیت کرونا در این شهرستان از زرد به نارنجی تبدیل شده است، اظهار کرد: در دو هفته ابتدایی اعمال محدودیت‌های کرونایی وضعیت شهرستان آستانه‌اشرفیه زرد بوده ولی بعدازاین مدت به دلیل برخی عدم رعایت‌ها وضعیت از زرد به نارنجی تبدیل شده و این شرایط تاکنون ادامه‌دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره نامساعد بودن پنج بیمار کرونایی سه بیمار کرونایی در آستانه‌اشرفیه گفت: وضعیت کرونا در این شهرستان تحت کنترل بوده و ۱۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان این شهر بستری که حال سه نفر از آنان نامساعد و در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه از ادامه‌دار بودن تعطیلی مشاغل سطح‌ سه و چهار در این شهر خبر داد و افزود: طبق ابلاغیه ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور در شهرهای نارنجی تنها مشاغل سطح یک و دو مجوز به فعالیت داشته و کماکان تمامی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در این شهر تعطیل و تحصیل در حوزه علمیه، دانشگاه و مدارس به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

رضایی با اشاره به اینکه طرح غربالگری شهید سلیمانی در آستانه‌اشرفیه به‌خوبی در حال اجرا است، تصریح کرد: با همکاری بسیج، سپاه پاسداران و کارشناسان حوزه بهداشت و درمان ۶۰ درصد از مردمان آستانه‌اشرفیه غربالگری شده و برخی از افراد مشکوک به کرونا هم در مراکز درمانی و نقاهتگاها منتقل شدند لذا از تمامی مردم درخواست دارم به افراد مراجعه‌کننده به منازل که در طرح غربالگری فعالیت دارند اطلاعات درست و دقیق ارائه داده تا از این طریق زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: فرماندار شهرستان آستانه اشرفیه حمید رضایی کرونا در آستانه اشرفیه آستانه اشرفیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر، دو بنای تاریخی در دو شهر و دو کشور هستند که شباهت زیادی دارند معماری دو بنا یکی در ترکمنستان و دیگری در شهر زنجان کشور ایران یکی از دهها ویژگی مشترک معماری، هنر و فرهنگی بین این دو کشور است.

آرامگاه سلطان احمد سنجر در شهر مرو کشور ترکمنستان واقع شده است این آرامگاه ۲۷ متر بلندی دارد و طول و عرض آن ۱۷ متر است. دیوارهای آن هم ۱۴ متر بلندی دارد ولی درون آن هیچ تزئیناتی ندارد. این آرامگاه یکی از بزرگترین مقبره‌های سلجوقی بوده و یک گنبد آبی با آجر لعاب هم داشته است. در کنارش مسجد و قصر و حیاط هم وجود داشته است.

در شهر زنجان نیز بزرگ‌ترین، قدیمی‌ترین، باشکوه‌ترین گنبد یا آرامگاه سلطان محمد خدابنده (اولجایتو) هشتمین سلطان مغول وجود دارد. این بنا اولین گنبد بزرگ آجری جهان است و ۴۸ متر ارتفاع دارد. گنبد از کاشی‌های فیروزه‌ای رنگ پوشیده و سقف داخل آن بالا با گچ‌بری‌ها و آجرهای رنگارنگ تزئین شده است.

هر دو بنا آرامگاه هستند. یکی مقبره هشتمین سلطان مغول در زنجان و دیگری نهمین سلطان امپراتوری سلجوقی در مرو. هر دو در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

بنای گنبد سلطانیه با الهام از معماری مقبره سلطان سنجر سلجوقی در دوره ایلخانی ساخته شده است. با این تفاوت که مقبره سلطان سنجر دارای پلان مربع است در حالی که سلطانیه هشت ضلعی ساخته شده است.

مقبره سلطان سنجر سلجوقی فارغ از تزئینات است اما گنبد سلطانیه با کتیبه‌ها و نقوش هندسی مختلف آراسته شده است.

همچنین هر دو بنا گنبد دو پوسته آجری دارند، در نمای بیرونی دو بنا نیز شباهت‌هایی دیده می‌شود.

کد خبر 6089699 فاطمه کریمی

دیگر خبرها

  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • چرا باید از شکستن حکم اعدام بابک زنجانی استقبال کنیم؟
  • برق این مناطق گیلان فردا قطع می‌شود
  • خبر خوش برای استقلال در آستانه بازی با تراکتور
  • ۲۱۰۰ اتوبوس در خطوط تهران فعالیت می‌کنند + فیلم
  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید