Web Analytics Made Easy - Statcounter

 وزارت خارجه آمریکا با ارسال نامه‌ای به کنگره اعلام کرد که در حال آماده سازی مقدمات فروش ۷۵ هزار بمب و مهمات هدایت شونده و هوا به زمین به عربستان است.
بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، ارزش این تسلیحات بالغ بر ۴۷۸ میلیون دلار از سوی وزارت خارجه آمریکا به کنگره اعلام شده است.
به گزارش بلومبرگ، این در حالیست که جزئیات قرارداد مذکور در ماه ژانویه به طور غیررسمی به قانونگذاران اعلام شده بود؛ اما با مخالفت دموکرات‌ها مواجه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


از آنجایی که جو بایدن مدعی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا وعده داده است تا در روابط واشنگتن - ریاض بازنگری کند؛ انتظار می‌رود مجوز فروش این تسلیحات تا پیش از روی کار آمدن دولت وی صادر شود.
گفتنی است که گروه‌های مدافع حقوق بشر از استفاده سعودی‌ها از تسلیحات آمریکایی در جنگ علیه مردم مظلوم یمن به شدت انتقاد کرده‌اند؛ تجاوز نظامی که تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان این کشور، نتیجه‌ای را برای متجاوزان به همراه نداشته است.

منبع: مهر

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز جمعه گفت که اظهارات اخیر دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس مبنی بر اینکه اوکراین «حق» دارد با استفاده از تسلیحات تحویلی انگلیس به خاک روسیه حمله کند، «خطرناک» است و بیانگر «تشدید لفظی» تنش اوکراین و روسیه است. 

پسکوف خاطرنشان کرد: «این‌ها تشدید مستقیم درگیری اوکراین است که می‌تواند به طور بالقوه خطری برای امنیت اروپا و کل معماری امنیت اروپا باشد».

او پیش از سفر به اوکراین هم در سخنانی جنجالی گفته بود که تسلیحات ارائه شده از سوی انگلیس به اوکراین می‌تواند برای حمله به داخل روسیه مورد استفاده قرار گیرد. کامرون در جریان دیدار پنجشنبه خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف، خاطرنشان کرد که "اوکراین این حق را دارد. همانطور که روسیه به داخل اوکراین حمله می‌کند. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • درخواست نمایندگان کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • واکنش کرملین به اظهارات خطرناک کامرون در مورد حمله به روسیه با سلاح‌های انگلیسی
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • آمریکا در حال کار بر روی یک توافق امنیتی بلندمدت با اوکراین است
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • چراغ سبز لندن به تداوم همکاری‌های تسلیحاتی با اسرائیل
  • هشدار ۵۷ عضو کنگره آمریکا به بایدن درباره حمایت تسلیحاتی از تل‌آویو
  • آنتونوف: اتهام‌زنی آمریکا درباره تسلیحات شیمیایی نفرت‌انگیز است
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم