Web Analytics Made Easy - Statcounter

"آگوستو سانتوس سیلوا" وزیر امور خارجه پرتغال چهارشنبه شب اعلام کرد که لیسبون از واشنگتن برای انتقال سفارت به قدس تبعیت نخواهد کرد.

 از پایگاه خبری "عربی ۲۱" سیلوا انتقال سفارت کشورش به قدس را در برهه کنونی رد کرد.

وی افزود که لیسبون در این موضوع از آمریکا تبعیت نخواهد کرد.

سیلوا  روز چهارشنبه به رام الله رفت و با  "ریاض المالکی" و "محمد اشتیه" نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اشتیه نیز در این دیدار به وزیر امورخارجه پرتغال توصیه کرد که طرح پارلمان کشورش برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اجرایی کند.

پارلمان پرتغال ۱۲ دسامبر سال جاری میلادی با اکثریت آرا خواستار تسریع در به رسمیت شناخته شدن کشور مستقل فلسطینی شده بود.

اظهارات سیلوا یک روز پس از آن روی می‌دهد که مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه با اکثریت آراء قطعنامه حاکمیت دائمی مردم فلسطین بر اراضی اشغالی فلسطینی تصویب کرد.

بر اساس این گزارش، در رأی گیری مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۵۳ کشور به این قطعنامه رأی مثبت دادند و ۵ کشور (کانادا، جزایر مارشال، میکرونزی، جمهوری نائورو، آمریکا) به همراه رژیم صهیونیستی با آن مخالفت کرده و ۱۷ کشور  نیز به این قطعنامه رأی ممتنع دادند.

این قطعنامه در حالی به تصویب رسید که نیکلای ملادینوف از مقام‌های سازمان ملل متحد نسبت به برنامه های رژیم صهیونیستی برای گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری انتقاد کرد.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر به ویژه در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» اقدامات خرابکارانه خود را در سرزمین های فلسطینی افزایش داده و علاوه بر احداث شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری، سیاست تخریب منازل فلسطینیان را در اولویت قرار داده است. / ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!

به گزارش "ورزش سه"، در مهم‌ترین مسابقه هفته سی و یکم لیگ برتر پرتغال، تیم فوتبال پورتو که مهدی طارمی را در لیست بازیکنان خود دارد، از ساعت 23 امشب (به وقت ایران) در ورزشگاه دو دراگائو به مصاف تیم صدرنشین اسپورتینگ لیسبون خواهد رفت.

مهدی طارمی که پس از حضور تعویضی و گلزنی مقابل فامالیکائو، در دو دیدار اخیرشان در مرحله نیمه نهایی جام حذفی و مسابقه لیگ برتر پرتغال مقابل تیم‌های ویتوریا گیمارش و کاسا پیا به ترکیب رسید و در این دو بازی هم یک گل به ثمر رساند و یک پاس گل داد، امشب از جمع 11 نفر اصلی در جدال با اسپورتینگ خارج شده است.

ستاره ایرانی پورتو علی‌رغم آمادگی بالایی که در سه مسابقه اخیرشان داشت و دو گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده بود، با نظر سرخیو کونسیسائو از ترکیب بیرون رفته و اوانیلسون به تنهایی در راس خط حمله اژدها برابر اسپورتینگ لیسبون دیده می‌شود.

مهدی طارمی که تجربه درخشش و گلزنی مقابل اسپورتینگ لیسبون را دارد، در فصل جاری لیگ برتر پرتغال 19 بازی انجام داده و چهار گل به ثمر رسانده و دو پاس گل داشته است.

تیم فوتبال پورتو با 19 پیروزی، 5 مساوی و 6 شکست در فصل جاری لیگ برتر پرتغال 62 امتیازی و تیم سوم جدول این رقابت‌ها است که برای کسب برد مقابل اسپورتینگ و حفظ این جایگاه تلاش می‌کند.

دیگر خبرها

  • غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • گرامیداشت یاد شهید ناصر پیروی در رشت
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد