Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دادگستری شهرستان زرند گفت: از زمان شروع بکار واحد مصلحین و حکمین قرانی در زرند تا کنون تعداد ۳۸۷ پرونده به این واحد ارجاع شده که از این تعداد ۲۴ درصد به صلح و سازش  منجر شده است و ۲۹ درصد در حال بررسی و مصالحه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمدی در نشست هم افزایی و تشریک مساعی در اجرای موفق تر طرح مصلحین که با حضور دادستان عمومی و انقلاب زرند، فرماندهی انتظامی شهرستان، اعضای مصلحین دادگستری  زرند و واحد سازش دادسرا برگزار شد، گفت: یکی از وظایف ذاتی دستگاه قضایی ضمن برخورد با جرم، پیشگیری از وقوع جرم است که خوشبختانه در سال های اخیر معاونت  اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری با اجرای طرح های مختلف گام های موثری در این زمینه برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این مطلب که خانواده رکن اساسی و اصلی اجتماع است که سلامت آن تضمین کننده سلامت جامعه و کشور به شمار می رود، اظهار کرد: هرگونه تنش و تشنج در خانواده می تواند عامل معضلات متعدد در اجتماع باشد و امروزه با توجه به تغییر سبک زندگی مردم و وجود مشکلات اقتصادی و اجتماعی، شاهد آمار فزاینده طلاق و اختلافات خانوادگی هستیم که این موضوع زیبنده نظام اسلامی نیست.

رییس دادگستری شهرستان زرند ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم  دادگستری طرح ها و اقدامات مختلفی جهت پیشگیری از طلاق و اختلافات خانوادگی انجام داده است که از مهمترین این طرح ها، طرح مصلحین و حکمین قرانی است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در راستای طرح مصلحین و حکمین قرانی، اجرای الگوی حکمیت و داوری در دعاوی خانوادگی که یکی از سفارشات و سنت های فراموش شده دین مبین اسلام است، مورد تاکید قرار گرفته است.

این مقام قضایی گفت: طرح مصلحین با برگزاری کارگاه های آموزشی با موضوع آشنایی با نهاد خانواده، الگوی مطلوب زندگی، مهارت های زندگی و همسرداری، آموزش شیوه های حل اختلاف و میانجیگری  برای ۳۰۰ نفر مصلح  که از بین ریش سفیدان و معتمدین محلات و صنوف، ائمه جماعات و بسیجیان در سطح شهرستان انتخاب گردیده بودند، آغاز شد.

وی ادامه داد: واحد ثابت مصلحین طی سال جاری در دادگستری زرند و به منظور اصلاح ذات البین در پرونده های طلاق و اختلافات خانوادگی راه اندازی شده است که از زمان شروع بکار این واحد تا کنون تعداد  ۳۸۷ پرونده به این واحد ارجاع شده که از این تعداد۲۴ درصد به صلح و سازش منجر  و ۲۹ درصد در حال بررسی و مصالحه است.

حجت الاسلام محمدی ضمن اشاره به فعالیت واحد سازش دادسرا گفت: از ابتدای سال تاکنون سه هزار و ۳۴۸ مورد اختلاف به این واحد ارجاع شده که از این تعداد ۲۸ درصد به صلح و سازش انجامیده است.

وی به راه اندازی اورژانس قضائی اشاره کرد و گفت: این برنامه از سال گذشته در حوزه زرند در حال اجرا است و امیدواریم با همکاری مصلحین و فرماندهی انتظامی شهرستان نسبت به تقویت این واحد گام های اساسی تری برداشته شود.  

رئیس حوزه قضائی زرند یادآور شد: در صورت عدم سازش زوجین و صدور رای طلاق واحد اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری زرند با راه اندازی مرکز مهر خانواده با هدف کاهش مشکلات طلاق با کمک های مشاوره ای زوجین و فرزندان طلاق جهت آماده سازی زندگی بهتر، همچنین ملاقات کودکان با والدین در محیطی آرام اقدام کرده است و این مرکز با حضور یک مشاور و دو مددکار اجتماعی آمادگی ارائه هر گونه خدمات مشاوره ای را به زوجین دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان پیشگیری از وقوع جرم مصلحین و حکمین صلح و سازش طرح مصلحین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۰۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه

رییس دادگستری زرند گفت:مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، در راستای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضایی و به جهت رسیدگی به امور مددجویان و بررسی وضعیت زندان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، به همراه جمعی از قضات از زندان شهرستان بازدید و به درخواست ۲۰۹ نفر از زندانیان رسیدگی کردند.

در حاشیه این بازدید رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: با عنایت به برنامه ریزی صورت گرفته و با توجه به ضرورت پایش پرونده زندانیان و سرکشی دوره‌ای از زندان ها، مشکلات زندانیان توسط قضات چهره به چهره بررسی و دستور تسریع رسیدگی به موضوعات مرتبط با مددجویان صادر شده است.

ابوالفضل فرحبخش با اشاره به استمرار بازدید‌های ماهیانه از زندان تصریح کرد: در برنامه بازدید از زندان علاوه بر رسیدگی به پرونده قضایی زندانیان، وضعیت زندان‌ها از نظر رفاهی، بهداشتی بند‌های موجود و وضعیت غذایی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس حوزه قضایی زرند گفت: مهمترین مشکل شهرستان وجود زندان در مرکز شهر است که مشکلاتی را برای شهروندان و به ویژه مجاورین زندان به وجود آورده است و که در این خصوص با توجه به در نظر گرفتن زمین برای احداث زندان جدید و قول مساعد رییس سازمان زندان‌های کشور برای تخصیص بودجه امیدواریم به زودی امکان ساخت و انتقال زندان به خارج از شهر فراهم گردد.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • افزایش کیفیت خدمات به مردم با رویه‌ای واحد در دادسرا‌های گلستان