Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،‌ جلسه ۳۴۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه و پیش از دستور، محمود نیلی احمد آبادی با اشاره به تشکیل هیئت بررسی علل و عوامل مرتبط با مدیریت سیلاب به ارائه گزارشی از روند عملکرد این هیئت پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه تهران گفت:‌ گام‌های اصلی که این هیئت انجام داد، شامل روایت حادثه، آسیب‌شناسی وضعیت موجود، مستندسازی درس‌آموخته‌های رخ‌داده‌های سیل ابتدای سال ۹۷ و ۹۸ و نیز ارائه راهبردها بوده است.

وی افزود: این هیئت که شامل ۱۵ کارگروه همراه با ۲۹۰ عضو بوده است توانسته با تشکیل سیستم مدیریت دانش و مستندسازی اطلاعات مجموعه‌ای قوی از اخبار، گزارش، تحلیل و پایان‌نامه پیرامون موضوع سیلاب جمع‌آوری کند.

نیلی احمدآبادی ادامه داد: همچنین اقداماتی از قبیل جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری تجارب موفق جهانی در مدیریت سیل، برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها و سازمان‌های فعال در حوزه سیل در سایر کشورها، تنظیم جلسات با گروه‌های بین‌الملل در زمینه موضوع سیل و مواردی از این قبیل مسائلی بوده که هیئت مذکور در زمینه بین‌الملل انجام داده است.

وی تصریح کرد: در کل هیئت به این نتیجه رسید که اگر در حکمرانی اصلاحات اساسی را صورت ندهیم، نگاه بخشی به مسئله سیل مشکل ما را حل نخواهد کرد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: گزارش نهایی هیئت تلاشی است برای اینکه معلوم شود چگونگی عناصر حکمرانی در حیطه تخصصی هرکارگروه و ترکیب کارکرد عناصر حکمرانی در حیطه همه کارگروه‌ها به نحوی کار کرده‌اند که مسئله مدیریت سیلاب در هر سه بازه زمانی پیش، حین و پس از سیلاب سبب بروز نقصان‌ها، خسارات و فاصله با وضع مطلوب شده و در نهایت چه اصلاحاتی باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: تجربه هیئت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها ما را متقاعد می‌سازد که این شیوه از بررسی مسائل با اتکای به جامعه کارشناسی و علمی کشور با رویکردی بین‌رشته‌ای و بین بخشی همراه با تضمین استقلال هیئت بر بررسی و اعلام نتایج صورت گرفته است.

نیلی احمدی آبادی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در کشور نیروهای متخصص و مبرز زیادی وجود دارد ضمن آنکه در زمینه موضوع سیل پایان‌نامه‌ها و رساله‌های بسیار مفیدی احصاء شد و امیدواریم جهت پیشگیری از خطرات ناشی از سیلاب از دستاوردهای این گزارش و الگوهای آن که در اختیار دولت قرار داده شده است استفاده شود.

در ادامه سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تجربه هیئت مذکور گفت: فضای همکاری و هم‌افزایی میان دانشگاهی از موارد مهمی است که هرچه بتوان در جهت افزایش همکاری‌ها با دولت و بخش بازار بطور عام معطوف شود ارزشمند است.

وی با تأکید بر اهمیت محسوس بودن نتایج تحقیقات افزود: مناسب است دستورالعمل‌های ابلاغ شده و نتایج پژوهش هیئت مذکور در اختیار همگان قرار گیرد.

عاملی ادامه داد:‌ متأسفانه در طول تاریخ ایران آنچنان که لازم بوده است، ‌دولت‌ها دانشگاه را نپذیرفته‌اند و امکان رفع مشکلات را در درون دانشگاه‌ها جستجو نکرده‌اند و این امر تبدیل به یک فرهنگ اجرائی شده است.

وی افزود: ما نزدیک به ۴میلیون دانشجو و نزدیک به ۱۵۰هزار عضو هیئت علمی در کشور داریم که به‌طور بالقوه قابلیت رفع مشکلات و حل مسائل مهم و اساسی کشور را دارا هستند. به میزانی که به آنها کار اجرا شود، حوزه توانائی ها و نوآوری ها تقویت می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شایسته است که شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم از این نوع تحقیقات حمایت به عمل آورد.

وی با اشاره به مشکل عدم تمکین به قانون در مسائل جاری کشور تصریح کرد: اگر ضامن اجرای قانون قوه قضائیه است بایستی تخلفات مربوط به ابلاغات را پیگیری کند که چرا به عنوان مثال معضل سیلاب کماکان در اهواز جاری است.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: در دوره فعلی به تشکیل خوشه‌های علمی اقدام کرده و مسائل مختلف کشور را در گروه‌های مربوطه تجزیه و تحلیل کرده که جمع‌بندی آن را برای دولت ارسال کرده‌ایم.

 نیلی احمدآبادی نیز در ادامه تصریح کرد: تجربه هیئت سیلاب نشان داد که با حداقل اصطکاک و با همکاری کامل دانشگاهی و دستگاهی نتایج خوبی به دست آمد.

وی افزود: این تجربه نشان داد که اگر سازماندهی خوبی بر مبنای علمی وجود داشته باشد، همکاری ثمربخش خواهد بود.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: مشارکت‌های مردمی و نقش مردم از جمله مواردی بود که در هیئت مذکور بدان پرداخته شده است.

وی افزود: آنچه در این میان گاهی منجر به مشکل می‌شد، عدم فرماندهی واحد بود که گاهی این مشارکت‌ها را دچار آسیب می‌کرد.

نیلی احمدابادی با اشاره به تجربه دانشگاه تهران در بررسی زلزله کرمانشاه گفت:‌ در آنجا مشاهده کردیم که مردم به راحتی با نهادهای دولتی ارتباط برقرار نمی‌کنند و در همین رابطه گروه‌های تسهیل‌گری که از دانشکده‌های روانشناسی و علوم اجتماعی حضور یافته بودند نقش فوق‌العاده‌ای در جهت اقناع مردم جهت باور به همکاری دولت و همراهی با نهادهای دولتی ایفا کردند.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1085256 برچسب‌ها شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران هیئت علمی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه تهران هیئت مذکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار رشتخوار گفت: دشمنان مدام به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران و ناامید کردن این قشر عزیز از جامعه هستند.

حسین باهوش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: آنچه امروزه جلوی فعالیت و تلاش افراد را می‌گیرد بی‌انگیزگی است. اگر افراد در هر وضعیتی شغلی که دارند بی‌انگیزه شوند، قطعاً کار آنان بی‌نتیجه خواهد ماند.

وی اظهار کرد: باید با برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌ مختلف در هفته بزرگداشت کار و کارگری بُعد انگیزشی و توجه به کارگران را تقویت کنیم به‌طوری که کارگران احساس نکنند در جامعه مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

فرماندار رشتخوار با اشاره به اینکه همه ما یک مجموعه واحد هستیم که در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مردم کار و تلاش می‌کنیم، ادامه داد: کارگران چرخه تولید، اقتصاد و سرمایه‌گذاری در جامعه را در دست دارند، این قشر زحمتکش و سخت‌کوش هم باید تکریم شوند و هم حق و حقوقات آنان به موقع و طبق قوانین کار پرداخت شود.

باهوش با بیان اینکه کارگران شهرداری‌های شهرستان حق و حقوقاتشان تا فروردین‌ماه پرداخت شده است، تأکید کرد: در رشتخوار وضعیت به گونه‌ای مدیریت شده است که کمترین معوقات حقوقی و نارضایتی در حوزه کار و کارگری وجود دارد.

وی عنوان کرد: پیمانکاران دستگاه‌های اجرایی حق ندارند کارگران را اذیت کنند بلکه باید به موقع تمامی حق و حقوقات آنان را پرداخت کرده و از جایگاه قدرت با آنها برخورد نکنند، در قبال آن کارگران هم باید به نحو احسن کار کنند.

فرماندار رشتخوار در ادامه تأکید کرد: کارگران و جامعه کارگری نباید فریب دشمنان را بخورند و در جبهه دشمن حرکت کنند، دشمنان امروزه به دنبال سوء استفاده از مشکلات حوزه کارگران هستند و تلاش می‌کنند که مسائل را بزرگنمایی کنند، لذا کارگران باید حق و حقوقات خود را از مسیر قانونی مطالبه کنند تا در دام دشمنان گرفتار نشوند.

باهوش افزود: ما باید در راستای جلوگیری از تضییع حقوق کارگران حرکت کنیم و عدالت را در بین این قشر زحمتکش برقرار سازیم. بدون شک حرمت و عزت جامعه کارگری باید حفظ شود و دیدگاه ما باید نسبت به قشر کارگر مثبت باشد.

وی با بیان اینکه کارگران ستون فقرات کشور هستند و اگر حضور آنان نباشد چرخ اقتصاد از کار می‌افتد، اذعان کرد: با وجود ۱۴ هزار شهید در جامعه کارگری به این نتیجه می‌رسیم که کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بزرگی دارند، این عزیزان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند که به انقلاب و ولایت وفا دارند.

فرماندار رشتخوار در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص نظارت‌ها، بازدیدها و به روز رسانی حق و حقوقات کارگران اتفاقات خوبی در شهرستان انجام شده است، افزود: سال گذشته ۲۲۶ مورد مراجعه کارگری در اداره کار رشتخوار ثبت شده است که بیشتر این مراجعات مربوط به بیمه بیکاری بوده و فقط ۴۸ مورد آن منجر به شکایت شده و الباقی موارد با گفتگو پیگیری و رفع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیشترین اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها در این دولت حضور دارند 
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • جزئیات گفت‌وگوی هیئت‌های حماس و فتح در چین
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • بازار اصفهان نباید در معرض تهدید باشد/ موزه فرهنگ و تاریخ نصف جهان برای دنیا جذاب است