Web Analytics Made Easy - Statcounter

ممنوعیت‌های ورود، تعلیق پروازها و سایر محدودیت‌های سفر که توسط دولت‌های اروپایی با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال شده، توقف رفت و آمدها در بیش از ۶ هزار مسیر هوایی و روانه شدن صدها هواپیما به آشیانه‌هایشان را در پی داشته است.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، بنا بر گزارش سالانه شورای بین‌المللی فرودگاههای اروپا (ACI Europe) در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۰ میلادی بیش از ۶ هزار مسیرهوایی فعال در دوران قبل از همه‌گیری کرونا «بلا استفاده» مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرودگاه لندن

این گزارش همچنین اعلام می‌دارد که بدترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا، فرودگاه‌های بریتانیا دیده‌اند.

بر اساس داده‌های این مرکز، تنها از ماه سپتامبر پروازهای فرودگاه باراخاس در اسپانیا ۷۱ درصد، پروازهای فرودگاه فیومیچینو در ایتالیا ۷۰ درصد، پروازهای فرودگاه مونیخ در آلمان ۶۸ درصد، پروازهای فرودگاه هیترو در لندن ۶۸ درصد و پروازهای فرودگاه فرانکفورت در آلمان ۶۷ درصد کاهش یافته است.

به گفتۀ اولیویه یانكووک، از مدیران شورای بین‌المللی فرودگاههای اروپا صدمه‌ای که شیوع کرونا بر حمل و نقل هوایی وارد کرده، آنچنان سنگین بوده که اتکای صرف به صنعت بازاریابی برای احیای این بخش بی‌نتیجه است. او از رهبران اتحادیه اروپا همچنین دولتهای عضو خواسته است تا برای احیای حمل و نقل هوایی به کمک این صنعت بیایند.

در سراسر اروپا فرودگاههای کوچک بسیار بیشتر از فرودگاههای شناخته شده و بزرگ از این همه گیری آسیب دیده‌اند و پروازهای آنها تا بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است.

این شورا در گزارش دیگری که در نیمه ماه نوامبر منتشر کرده بود نیز اعلام کرد که در مجموع تردد مسافران در فرودگاههای اروپا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ میلادی نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن ۸۱ درصد کاهش یافته است و در این مدت فرودگاههای اروپا حدود ۱.۵ میلیارد مسافر را از دست داده‌اند.

برچسب هااتحادیه اروپا (EU) کرونا

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا EU کرونا آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو پروازهای فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۱۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان

به گزارش صدای ایران به نقل از تسنیم،روابط عمومی فرودگاه‌های سیستان و بلوچستان: پرواز تهران - زاهدان - مشهد ساعت ۱۹:۰۵ امشب بعلت رگبار شدید باران، تگرگ و رعد و برق از ۴۰ مایلی جنوب غربی زاهدان به فرودگاه کرمان رفت.

دیگر خبرها

  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • برنامه پروازهای فرودگاه بین المللی ارومیه در ششم اردیبهشت
  • آمادگی هما برای انجام پرواز حج عمره از فرودگاه بندرعباس
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • برقراری پرواز عسلویه - شهرکرد و بالعکس
  • افزایش تعداد پروازهای فرودگاه شهرکرد
  • پروازهای فرودگاه بجنورد توسط اتاق بازرگانی چارتر شد