Web Analytics Made Easy - Statcounter

ثقفی گفت: دولت برای نرخ شیر و گوشت به صورت کارشناسی قیمت را مصوب کند تا دامدار بتواند به تولید خود ادامه دهد در غیر اینصورت تبعات آن گریبانگیر تولید کننده، جامعه و دولت خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر ثقفی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا؛ گفت: کمبود شدید نهاده‌های دامی به خصوص سویا یکی از عمده مشکلات دامداران است به نحوی که در 6 ماهه اول وضعیت عرضه نهاده‌ها شامل ذرت، جو و تا حدی سویا بهتر بوده ولی از شهریورماه سال جاری به بعد وضعیت عرضه روز به روز محدود شد به نحوی که حداکثر 30 درصد از نهاده مورد نیاز دامداران از طریق دولت تامین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دراین شرایط دامداران مابقی نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد، با هزار زحمت و با چند برابر قیمت تهیه کردند به نحوی که سویا به قیمت تا بالای 15 هزار تومان برای هر کیلو رسید. میزان مصرف نهاده‌های دامی مورد نیاز استان شامل ذرت، سویا، جو روزانه یک هزار تن بوده ولی حداکثر در 7 ماهه سال جاری حدود 50 هزار تن تحویل اتحادیه شد.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان یزد عنوان کرد: قیمت شیر مصوب ستاد تنظیم بازار کشور 4500 تومان و هم اکنون از درب دامداری می باشد در حالی که چنانچه نهاده‌های مورد نیاز دامدار تماما به نرخ دولتی تامین شود قیمت تمام شده شیر 4500 تومان می‌شود، وقتی که دامدار 70 درصد نهاده را از بازار آزاد تهیه می‌کند قیمت شیر بیش از 5900 تومان و نیز قیمت شیر با نهاده کاملا آزاد بالاتر از6 هزا رتومان خواهد بود.

ثقفی در خصوص قیمت گوشت قرمز گوساله گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم دام زنده درب دامداری 53هزار و 910 تومان می‌باشد این در حالی است که دولت به وسیله شرکت پشتیبانی امور دام گوشت بی استخوان و خالص را در مردادماه هر کیلو 70 هزار تومان و یک ماه بعد از آن هرکیلو 72 هزار و 500 تومان از دامدار خریده است و دامدار حداقل هر کیلو 10 تا 12 هزار تومان ضرر کرده است.

وی ادامه داد: در طرح جدید خرید، شرکت پشتیبانی امور دام برای هر کیلو گوشت خالص مبلغ 82 هزار و 500 تومان پیش خرید اعلام کرده و برای هر کیلو گوشت تحویلی هم حدود 4.5 کیلو ذرت و جو با نرخ دولتی برای مدت 6 ماه طی قراردادی فرمایشی دامدار و شرکت پشتیبانی امور دام از دامدار گوشت می خرد که در این طرح هم دامداربا ضرر و زیان حداقل 8 تا 9 هزار تومان مواجه می‌شود.

مدیر عامل اتحادیه دامداران استان یزد با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود دولت برای نرخ شیر و گوشت به صورت کارشناسی شده قیمت را مصوب کنند تا دامدار بتواند به تولید خود ادامه دهد، تصریح کرد: در غیر اینصورت دامدار مجبور به حذف دام مولد خود و عرضه آن به کشتارگاه می‌شود که صدای آن در چند ماه آینده در می‌آید که دیگر دام مولدی وجود ندارد که گوشت تولید کند و یاشیر مورد نیاز جامعه را تامین کند و آن وقت است که دولت باید به واردات روی آورد و محتاج بیگانه شود و از طرف دیگر بیکاری و تبعات ناشی از آن گریبانگیر تولید کننده، جامعه و دولت می شود.

انتهای پیام/

 

 

منبع: دانا

کلیدواژه: هزار تومان مورد نیاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات مرغ و گوشت
  • رشد غیرمتعارف تامین ارز برای واردات گروه کالایی گوشت مرغ و گوشت قرمز
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • تامین گوشت گرم در استان یزد
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضرورت خرید تضمینی ۲ میلیون راس دام مازاد از دامداران
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان