Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@12:21:25 GMT

زیان‌های مرگبار ملاس چیست؟

تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۴۴۲۲۳۶

زیان‌های مرگبار ملاس چیست؟

به نقل از اخبار الیوم، ملاس یکی از انواع تنباکو است که طعم آن برای افراد قلیانی جذاب و متمایز است، زیرا برخلاف سیگار دود زیادی دارد. 

ملاس از طریق ترکیب با عصاره تفاله میوه خشک شده مطابق با طعم و مزه مورد نظر مانند عطر و طعم لیمو و نعناع تازه درست می شود.

ملاس حاوی مقادیر زیادی نیکوتین و ده‌ها ماده سرطان زا و مضر است، علاوه بر این حاوی عناصر طعم و رایحه‌ای است که به استعمال کننده آن احساس طبیعی می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بارزترین نگرانی درباره ملاس مورد استفاده در قلیان این است که تحت هیچ گونه نظارت و پیگیری بهداشتی قرار نمی‌گیرد، به گونه‌ای که حاوی موادی است که خطر عوارض جانبی آن‌ها مشخص نیست؛ بنابراین روی جعبه‌های تنباکو، تصاویری از میوه‌های سالم کشیده می‌شود و مسلم است که تبلیغات رایج درباره طعم و رایحه جذاب آن تنها توجیهی گمراه کننده برای ایجاد این تصور در مصرف کننده است که این ترکیب ملاس چندان مضر نیست، بلکه بیشتر از میوه طبیعی مفید آن ترکیب شده است.

زیان‌های ملاس

آسیب‌های ناشی از استفاده از ملاس را نباید دست کم گرفت. این زیان‌ها در بیماری‌های خطرناکی مانند سرطان ریه، دهان و مری، معده، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ریوی و بسیاری از بیماری‌های کشنده خود را نشان می‌دهد. علاوه بر این ملاس حاوی مقادیر مونوکسید کربن است که جایگزین اکسیژن می‌شود و عملکرد گلبول‌های قرمز را مختل می‌کند.

همچنین طعم دلپذیر ملاس جوانان را در معرض اعتیاد قرار می‌دهد و آن‌ها را به سمت مصرف روزانه سوق می‌دهد که باعث افزایش سطح نیکوتین در خون آن‌ها می‌شود و به دلیل تشدید و افزایش سطح سل ریوی، بیماری‌های انسداد مزمن ریوی و کاهش شدید و محسوس وزن کودکان تازه متولد شده به ریه‌ها و تنفس آسیب جدی وارد می‌کند.

علاوه بر این احتمال بروز بیماری‌های دهان، دندان و لثه، بی حالی و احساس خستگی مداوم، به ویژه در ساعات اولیه صبح، همچنین احساس خستگی مفرط، تنگی نفس و ضربان قلب سریع هنگام انجام هر گونه تلاش عضلانی را افزایش می‌دهد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ملاس نیکوتین ملاس سبک زندگی پارسی خبر نیکوتین سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قند پنهان در کدام یک از مواد غذایی وجود دارد؟
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • قندهای پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آنها را حذف کنید