Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در پیام های توئیتری جداگانه ای نسبت به حواشی نامگذاری خیابانی بنام استاد شجریان واکنش نشان دادند.
به گزارش خرداد به نقل از ایسنا، محمدجواد حق شناس، رئیس کمیسیون فرعی نام گذاری شورای شهر تهران در واکنش به حواشی پیش آمده در خصوص نامگذاری خیابانی بنام استاد شجریان در پیامی توئیتری نوشت:
"پس از شهادت شهید فخری زاده شورای شهر تهران به احترام این شهید والا مقام نام خیابان صنایع در منطقه یک (محل کار وی)را با قید فوریت به نام ایشان نامگذاری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیش از ۴۵ درصد نامگذاری های این دوره به نام شهیدان سرافراز میهن بوده است.
انتظار رواداری به نمادهای جامعه خواسته زیادی نیست."
مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز در پیام توئیتری خود نوشت:
"نامگذاری خیابان شجریان اردیبهشت جاری مسیر قانونی خود را کاملا طی کرده است.
نیمی از نامگذاری های شورای پنجم به نام شهدا بوده و دوقطبی سازی کاذب شهدا-شجریان را جفا به شهیدان مظلوم می دانم.
خیابان شجریان در منطقه ۲ و شهید فخری زاده جنب وزارت دفاع هر دو تثبیت شده خواهند ماند."
علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز در رشته توییتی با اشاره به حواشی پیش آمده در خصوص تابلو خیابان استاد شجریان نوشت: "خود من فرزند ⁧ شهید⁩ هستم و می توانم احساسات و عواطف پدر ⁧ شهیداحمدی روشن⁩ را درک کنم؛ گلایه از آنان است که با تحریک احساسات پدر داغدیده این شهید عزیز، دوقطبی "شهدا-شجریان" ایجاد کرده اند."
‏"اسف بارتر از عمل فیزیکی مخدوش کردن تابلوی ⁧ شجریان⁩، کار کسانی است که به چنین تقابل های دوتایی و دوقطبی سازی ها دامن می زنند و عواطف و احساسات برخی را تحریک می کنند و شکاف های اجتماعی جعل می کنند."
"کدام ارزش به اندازه نام و یاد شهدا، ‏مورد وفاق همه ایرانیان است؟و نیز کدام هنرمند محبوبیتی همچون شجریان در میان درصد بالایی از ایرانیان دارد؟دوگانه شهدا یا شجریان، دوگانه ای غیرواقعی و جعلی است. به عنوان نماینده همه مردم تهران در ⁧ شورا⁩، درخواست دارم ضمن پایبندی به مصوبه شورا و احترام به اقدام ⁧ شهرداری⁩ بر مبنای تصمیم شورا، به تقابل ها و دوقطبی ها دامن زده نشود." برچسب ها: شورای شهر تهران

منبع: خرداد

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران استاد شجریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: به تازگی هویت هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس مشخص شده که از این هشت شهید، هفت شهید گمنام در فارس به خاک سپرده شده بودند که نام این شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است.

رییس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان اینکه هویت این شهدا از طریق تطبیق دی ان ای آنها با خانواده‌شان مشخص شده خاطرنشان کرد: دو شهید از این شهدا مربوط به استان کرمان است که یکی از آنها در گلزار شهدای مرودشت و دیگری در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم بیان کرد: پیکر دو شهید دیگری که در دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شده‌اند نیز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و زنجان است.

وی افزود: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید مدفون در جهرم نیز مربوط به خانواده‌ای در تهران است و یک شهید دیگر مربوط به استان گلستان بوده که در شیراز دفن شده است که پیکر این شهدا از سال ۱۳۸۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند.

سرهنگ دوم مظلوم رضایی در ادامه گفت: سال گذشته از ۱۱۳ شهید گمنام و مفقودالاثر مدفون در فارس نمونه دی ان ای گرفته شد و فرایند تشخیص هویت جهت تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های آنها همچنان ادامه دارد.

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستاهای شهرستان زرقان نیز که بیست و سوم خردادماه هزار و سیصد و شصت و هفت در تک شلمچه به شهادت رسیده از طریق پلاک وی مشخص شده و پیکر وی همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است.

وی افزود: پیکر این شهید گرانقدر ساعت هفت صبح فردا چهارشنبه وارد شیراز خواهد شد و روز شنبه ۱۵ اردیبهشت هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم شهیدپرور استان فارس تشییع خواهد شد.

کد خبر 6092917

دیگر خبرها

  • دیوارنگاره تمثال شهدای دانشکدگان فنی دانشگاه تهران رونمایی شد
  • تغییر ۲۱ شهردار و شورای شهر نسیم‌شهر در ۴ سال
  • تکمیل عملیات اجرای روکش آسفالت خیابان‌های شهید هاشمی‌نژاد و شهدا
  • آئین تجدید میثاق با شهدا در گناوه برگزار شد
  • نامگذاری کتابخانه دانشگاه پیام نور کرمان به نام دانشجوی شهید حادثه تروریستی گلزار شهدا
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • رای شورای رقابت درباره تغییر خودروی ثبت نامی در سامانه یکپارچه
  • در شورای سیاست‌گذاری کنگره ۱۲ هزار شهید استان تهران چه گذشت؟
  • نامگذاری اداره تأسیسات آب شرب مشهد به نام سرلشکر شهید فلاحی