Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمیری گفت: یکی از شاخص‌های مطرح‌ شده برای توزیع اعتبارات، شاخص معکوس درآمد سرانه است که باعث می‌شود تا استان بوشهر با کاهش جدی اعتبارات روبرو شود چرا که این استان بیشترین درآمد سرانه را دارد.

«عبدالکریم جمیری» روز پنجشنبه (4 دی) در گفتگو با  خبرگزاریشبستان در بوشهر  با اشاره به تصویب طرح اصلاح ساختار بودجه کل کشور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بند هفتم این طرح شاخص‌هایی برای توزیع بودجه مطرح شده است که باعث می‌شود حق استان‌هایی مانند بوشهر ضایع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصویب این بند از طرح با قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام قانون گذاری ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب و احکام قانون برنامه ششم توسعه مغایرت دارد، تصریح کرد: استان بوشهر نقش بسیار مهمی در درآمدزایی برای کشور دارد و نباید به خاطر این نقش‌آفرینی در اقتصاد کشور، سهم استان از بودجه کاهش یابد.

 

جمیری با تاکید بر اینکه جهت اصلاح مصوبه مجلس از تمام ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد، ادامه داد: این مغایرت‌ها و اعتراض مجمع نمایندگان استان بوشهر به دبیر شورای نگهبان ابلاغ شده است.

 

وی شاخص معکوس درآمد سرانه را یکی از شاخص‌های مطرح‌ شده در این طرح عنوان کرد و افزود: یکی از شاخص‌های مطرح‌ شده در این طرح برای توزیع اعتبارات، شاخص معکوس درآمد سرانه است که باعث می‌شود تا استان بوشهر با کاهش جدی اعتبارات روبرو شود چرا که این استان بیشترین درآمد سرانه را دارد.

 

جمیری با بیان اینکه این طرح باعث گسترش تبعیض و کمتر برخورداری مناطق محرومی چون استان بوشهر می‌شود، تصریح کرد: همه تلاش خود را برای اصلاح این مصوبه انجام خواهیم داد و انتظار داریم در استان نیز همکاری لازم در این خصوص انجام شود.

 

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجمع نمایندگان استان بوشهر در نامه به دبیر شورای نگهبان آمادگی خود را برای برگزاری جلسه کارشناسی در خصوص تبعات تصویب و ابلاغ این طرح و روش‌های اصلاح آن اعلام کرده است.

 

پایان پیام/647

منبع: شبستان

کلیدواژه: توزیع اعتبارات اختصاص بودجه استان بوشهر مناطق محروم خبرگزاری شبستان مجمع نمایندگان استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۴۴۲۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • وضعیت اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای لرستان هر چه سریع‌تر مشخص شود
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • شهرداری ارومیه از اعتبارات ملی محروم مانده است
  • لزوم صدور پروانه‌های ساختمانی در کمتر از یک‌ماه
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • سایبرتراک مناطق محروم! (عکس)
  • درآمد تعمیرات برد الکترونیکی چقدر است